[ntfs] Access Denied

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:35
Heb hier een laptop, waarop eerst WinXP geinstalleerd is. Om een vage reden werkte dat niet meer, dus is er Win2k opgezet.

Echter staan er nog wel in de gebruiker van WinXP e-mailtjes die hij wilt hebben, alleen kom ik via Win2k de direcotry's niet in.. :(

Opstarten naar WinXP kan helemaal niet meer, als je kunt kiezen tussen Win2k of WinXP, en je kiezt daar voor WinXP krijg je een zwart scherm en kan je verder helemaal nix meer.

Als je dan in Win2k zit, en ben ingelogd als Administrator, en wil in de map van het gebruikers account van WinXP kreeg ik in eerste instantie "Toegang geweigerd" (nl versie :D). Als je dan naar eigenschappen gaat en vervolgens naar beveiliging, krijg ik de melding "U bent niet gemachtigd om de huidige machigingsinstellingen voor master (zo heet die gebruiker ofzo) te bekijken of te bewerken, maar u klunt eigenaar worden of de controle-instellingen wijzigen." uiteraard ga je dan naar eigenaar en voeg je jezelf toe (ook vink ik aan "Eigenaar an subcontainters en objecten vervangen"). Dit is geluk, en ik dacht.. nou geregeld.

Dus ik wil de volgende directory in, namelijk "application data", meteen krijg ik weer dezefde melding, dus ik zou 't weer instellen, alleen als ik nu eigenaar wilt worden krijg ik de volgende melding "Er is een fout opgetreden tijdens het lezen van de map: blablabla\Application Data, toegang geweigerd.. Nu kan ik kiezen voor doorgaan of annuleren, bij doorgaan chrashed heel explorer.exe en tjah bij annuleren kom ik ook niet verder.

Andere mappen in 't gebruikrs account krijg ik dezelfde melding, op het bureaublad na, hier kon ik wel gewoon eigenaar worden en kon ik gewoon de snelkopellingen zien naar de gebruikte programma's.

Hoe kan ik nu toch bij de bestanden?, Heb nog geprobeerd met een NTFS bootflop op te starten, maar tis een HP laptop, en die heeft geen floppy drive :(.

Verwijderd

ik had laatst ook zo'n soortgelijk probleem, terug gehaald door een backup te maken van die map (toen mocht ik er ineens wel in) -> vervolgens de backup file met de restore wizard terugzetten.. good luck

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ziet er idd zeer ernstig uit :)
Tis misschien een luie oplossing, maar zet de betreffende partitie es om naar FAT32 (indien mogelijk) met Partition Magic ofzo. Dan ben je van de machtigingen verlost.

Als je klaar bent met de zaak terug te zetten natuurlijk wel terugconverteren naar NTFS, want het roelt verder wel 8)

日本!🎌

• Sa1
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 13:59:
ik had laatst ook zo'n soortgelijk probleem, terug gehaald door een backup te maken van die map (toen mocht ik er ineens wel in) -> vervolgens de backup file met de restore wizard terugzetten.. good luck
Warempel 't werkt, moet toegeven dat ik wat ongelovig was, maar dacht, och kan het altijd proberen :)

alles gebackuped, originele dir gerenamed, vervolgens de backup weer terug gezet, en ja hor.. k kan der nu gewoon in.. :)

TNX

beide uiteraard :)

Verwijderd

ongeloveloos :)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
offtopic:
sa1 -->
Word lastig gevallen door sms!
hier zou je nog een keer in reageren

[ Voor 20% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 17-02-2003 23:46 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Sa1
Maestro.mosjuh schreef op 17 februari 2003 @ 23:43:
offtopic:
sa1 -->
Word lastig gevallen door sms!
hier zou je nog een keer in reageren
klopt klopt, had het een b'tje verdrongen :), even doen :)

Verwijderd

Om even door te gaan op bovenstaande capriolen....
ik ben zelf lid van de groep Account Operators in ons domein... echter ik ben geen
Domain Admin.....
ik heb zojuist dus even een documentje uit de Home map van een van de Netwerk beheerders uitgeprint en op zijn bureau gelegd :) Het feit dat ik account operator ben betekend dat ik via een omweg dus bij alle data op het netwerk mag (ik kan backups maken van mappen waar ik normaliter niet in mag, om ze vervolgens weer terug te zetten en de permissies te resetten).... >:)
*lol*

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 10:46 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Digitalis, wat jij hier schrijft is dus niet mogelijk. Jou account heeft backup operator permissions in dit geval. en je hebt nog speciale permissions nodig om filepermissions te kunnen resetten.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:18

DinX

Motormuis

Heb je al take ownership geprobeerd ?
Jezelf gewoon toevegen in die access list is soms niet genoeg.

Bij eigenschappen > beveiliging > geavanceerd vind je ook nog een tabblad eigenaar. Kies daar je account en vink beneden ook aan dat hij de sub-containers en objecten ook moet vervangen.
Bij datzelfde geavanceerd kan je ook nog machtigingen aanpassen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Sa1
DinX schreef op 20 februari 2003 @ 21:15:
Heb je al take ownership geprobeerd ?
Jezelf gewoon toevegen in die access list is soms niet genoeg.

Bij eigenschappen > beveiliging > geavanceerd vind je ook nog een tabblad eigenaar. Kies daar je account en vink beneden ook aan dat hij de sub-containers en objecten ook moet vervangen.
Bij datzelfde geavanceerd kan je ook nog machtigingen aanpassen.
Lees de draad voor je blaat?

Tis toch echt nodig om eerst ook vooral de main post te lezen, daarna lees je globaal wat reply's door.. t zijn der tenslotte maar heel weinig..

Daarna zal je begrijpen dat wat jij zegt echt niet zo slim is om te zeggen..

• Sa1
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 10:44:
Om even door te gaan op bovenstaande capriolen....
ik ben zelf lid van de groep Account Operators in ons domein... echter ik ben geen
Domain Admin.....
ik heb zojuist dus even een documentje uit de Home map van een van de Netwerk beheerders uitgeprint en op zijn bureau gelegd :) Het feit dat ik account operator ben betekend dat ik via een omweg dus bij alle data op het netwerk mag (ik kan backups maken van mappen waar ik normaliter niet in mag, om ze vervolgens weer terug te zetten en de permissies te resetten).... >:)
*lol*
zoals mutsje zegt, ben je dan ook backup operator, maar idd je heb wel een punt... betekend dus gewoon dat jij idd in de mappen van de netwerkbeheerders kunt komen... als je kwaad wou dan zal dat kunnen.. :(

Verwijderd

mutsje: ik zit NIET in de groep Backup Operators..
ik zit wel in de groep Account Operators..
als we de permissies bekijken op het domein hebben de Account Operators het recht 'backups te maken van files en folder' .. oftwel: Account Operators hier weghalen zou de oplossing zijn... maar als een domein admin dit probeert komt de melding:
"You may not remove the Local Logon right from the Administrators local group. Doing so would disable all local administration of this computer"

Er zit duidelijk iets niet goed.. ik snap die melding ook niet (lijkt verder geen betrekking te hebben op wat we willen bereiken > Account Operators het recht ontnemen backups van files en folders te maken)

mutsje: enig idee? :)

edit: ik kan inderdaad ook het ownership overnemen...nog veel makkelijker dan eerst een backup te maken.. 8)
edit 2: tis nu wel duidelijk.. Account Operators hebben special priveleges waaronder het nemen van 'ownership', dit is een recht die Account Operators moeten hebben lijkt me..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 16:08 ]

Pagina: 1