Laptop van Makro

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 17:20
In de nieuwe Makrokrant staat een winstpakker voor een Laptop van Compaq.
Specs:
compaq presario 2106EA
Intel Celeron 1.6 ghz
256 MB ddr ram
20 gb 4200 rpm
dvd combi 8*/16*10*24
14 inch tft
floppy
video tot 64 mb geintregeerde Ati mobility radeon
geluid geintegreerd 3d soundblaster pro compatibly inc luidspreker
modem 56k/v90 + 10/100 lan ethernet
poorten: vga+ 2*usb + parrallel + serieel + ps/2 + svideo + tv uit

Prijs: € 1184 inclusief
Iemand ervaringen met compaq notebooks en aanmerkingen op deze winstpakker.

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
ik heb zelf een compaq EVO n110 laptop en ben er helemaal niet tevreden over, ik zou het dan ook echt niet aanraden.

Persoonlijk zou ik dan voor een ACER met een athlon cpu erin gaan, die zijn niet zo heel erg veel duurder.

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Verwijderd

Ik wist niet dat Compaq laptops bleef maken dacht dat ze er nu wel ech uitgestpat waren.. Voor de rest ziet het er wel nice uit :D

OVer dat van andere bericht Acer zijn ook de minder fijne laptops (zacht) uitgedrukt!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 13:27 ]

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 17:20
heb nu 2 negatieve adviezen dus lijkt me dan geen goede koop. Wat raden jullie me dan aan in deze prijs categorie: € 1000-1500

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:33

tweakerbee

dus..?

Probeer een leuke Dell Inspiron 2650 samen te stellen. :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Ik heb zelf een Acer Travel Mate 634 LC en ben hier zeer tevreden over. Ik zou dan ook graag willen weten wat gotties voor slechte ervaringen heeft. Acer is op dit moment wel 1 van de laptop leveranciers die op dit moment het snelst groeit. Vorige maand stond er een Acer TravelMate 627 in het krantje van de Sligro voor EUR 999 exclusief. (Sligro is ook een groothandel) Zelf ben ik ook geen liefhebber van Compaq laptops. Een jaar of 2 geleden kon je op Compaq Laptops ook alleen compaq windows installeren en gaf compaq de drivers van de laptops niet vrij, weet niet of dit momenteel nog zo is. Maar sinds die tijd ben ik geen fan van Compaq.

Verwijderd

Ik ben zelf nogal te spreken over de Toshiba laptops. Maar deze compaq lijkt me ook geen afrader. Laptops zijn trouwens erg in prijs gedaald de afgelopen tijd, het lijkt me daarom zeker de moeite waard om eens verder te neuzen dan bij de Makro zo`n ding te kopen. Ik een tijd geleden nl een laser gekocht bij de Makro en dat ding maakte een herrie en heb ik toen teruggebracht. Een nieuwe uitgezocht en daar viel het toetsenbord af. Toen heb ik m`n geld maar teruggevraagd. Volgens mij zijn die partijen die ze verkopen niet echt lekker in orde.

Verwijderd

Ikzelf heb vanuit de werkomgeving diverse ervaringen met laptops, waaronder IBM, Compaq, Acer, Laser en jawel Leo. Op een enkele uitzondering na waren er geen slechte ervaringen. Met compaq heb ik de volgende laptops doorlopen V300, E500, N600C, N610C. Tot nu toe geen slechte ervaringen, onderdelen volop te verkrijgen. Vlot te installeren met 98/SE versies. Drivers zijn allemaal te downloaden voor vrijwel alle omgevingen.

Verwijderd

wat dacht je van een paradigit laptop? kwam dacht ik wel goed uit een c!t test, zal linkje ff zoeken

edit: sorry, kan test niet vinden

paradigit: je moet even doorklikken op www.paradigit.nl, want deeplinken geeft bij mij allemaal frame errors

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 14:33 ]

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 13:59:
Zelf ben ik ook geen liefhebber van Compaq laptops. Een jaar of 2 geleden kon je op Compaq Laptops ook alleen compaq windows installeren en gaf compaq de drivers van de laptops niet vrij, weet niet of dit momenteel nog zo is.
Ik heb op een Compaq Pressario mijn eigen WindowsME geinstalleerd ongeveer 2 jaar geleden werkte perfect. :+
Ik heb toen de drivers gebruikt die bij de Compaq Windows 98SE zaten.
Later nog eens gezocht op het internet en toen deze drivers ook gevonden bij o.a. Compaq. :)

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• KISS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 13:59

KISS

Keep It Simple St*pid

Ik heb een paar keer een Compaq voor relaties uitgebreid of herinstallaties op gedaan. Telkens veel problemen met de specifieke Compaq-eigen-eisen gehad. Vragen bij de importeur werden stevast beantwoord met een verwijzing naar een dealer, die dan weer alleen maar veel geld wilde verdienen. Bv een HardDisk van € 100,-- moest dan plotseling € 250,-- kosten. Uiteindelijk lukte het allemaal wel, maar op deze manier zie ik geen voordelen van merkmachines als Compaq, IBM, Toshiba, Dell enz. Vaak zijn de Biossen van "merk-machines" specifiek merkgericht en worden "vreemde" onderdelen geweerd. Ook mijn eigen IBM heeft daar last van.
Conclusie: ik zou voor een laptop gaan met standaard onderdelen en standaard BIOS

[ Voor 6% gewijzigd door KISS op 18-02-2003 16:39 . Reden: aanvulling ]

Win10 / Gigabyte GA-990FXA-UD3 / AMD Phenom II X6 1100T / 32GB Corsair DDR3 / MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G / 1x Samsung 850 EVO 250GB + 2x Samsung 1,5TB SATA / DELL U2515H+HP1940 / Sony FH-7mkII

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
duur is het niet, maar ik zou persoonlijk liever een dell halen.
maar als je budget zo krap is, is het denk ik geen verkeerde laptop. alleen nog ffe 256mb erbij steken en t loopt als een trein :)
volgens mij zijn die celerons nog energie zuinig ook. zou zelf ook nooit een ahtlon flaptop willen.

Verwijderd

Robbeke schreef op 17 February 2003 @ 13:26:
ik heb zelf een compaq EVO n110 laptop en ben er helemaal niet tevreden over, ik zou het dan ook echt niet aanraden.

Persoonlijk zou ik dan voor een ACER met een athlon cpu erin gaan, die zijn niet zo heel erg veel duurder.
Wordt veel te warm, in ieder geval voor een mobilecpu gaan of een celeron-achtige.

Verwijderd

Misschien een dure oplossing maar een Toshiba mét service contract. Kan je bijna niet fout mee gaan

Verwijderd

Ik weet niet of er de afgelopen 4 jaar (sinds ik uitdienst ben bij Makro) veel veranderd is, maar de service voor electronica was kl*t*. Tevens leert mijn ervaring dat de winstpakkers bij de Makro voor computers vaak op het niveau liggen waarvoor je het bij de computerzaak normaal koopt.

Kort samengevat, zoek eerst een elders naar de prijzen van vergelijkbare laptops.

Ik heb trouwens zelf een Dell, zeer goede machine. Weet alleen niet hoe de service is, nog nooit nodig gehad! :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35

LopeZ

Too much is never enough

Dicht, we doen niet aan ervaringen voor elke laptop, daarvoor zijn er gewoon te veel laptops. Probeer reviews te zoeken of test het ding in de shop zelf ff.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.