Gebruikersmappen

Pagina: 1
Acties:

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Hoe kan ik iedere gebruiker een eigen bestandsmap geven op het netwerk. ?
Zodat hij bijv. 500 mb tot beschikking heeft, en niet bij de andere gebruikersmappen kan die op dezelfde hardeschijf op het netwerk staan.

Ik maak gebruik van 2pc's met winxp prof. en 2pc's met win98se in een werkgroep.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle gebruikers een eigen mapje hebben op 1 xp pc.

Ik maak geen gebruik van een echte server. (niet een pc die niet als werkstation wordt gebruikt).

Wie kan mij helpen of een kleine hint geven ? want ik kwam met de search niks verder.

Verwijderd

Volgens mij moet je bij XP pro op gesharede mappen een qouta in kunne stellen hoe prcies weet ik zo niet maar bij 98 kan het zeker niet.

• janster
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 13:37:
Volgens mij moet je bij XP pro op gesharede mappen een qouta in kunne stellen hoe prcies weet ik zo niet maar bij 98 kan het zeker niet.
Ja onder xp kan ik een disk qouta instellen op een bepaalde harde schijf of map.
Maar dan kunnen gebruikers elkaars mappen nog zien.

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Is dat zien van andere mappen een probleem als ze op die mappen toch geen toegang krijgen? Kwestie van de rechten goedzetten.

• janster
KorZijl schreef op 17 February 2003 @ 13:49:
Is dat zien van andere mappen een probleem als ze op die mappen toch geen toegang krijgen? Kwestie van de rechten goedzetten.
En hoe doe ik dat ongeveer ?
Ik kan wel de rechten goed zetten van de gebruikers op de lokale computer waarop de bestanden worden opgeslagen, maar niet van de gebruikers op de andere computers in het netwerk die ook hun bestanden op die computer moeten opslaan.

Verwijderd

Dan moet je zorgen dat de rechten van die share goed staan bij NTFS wordt de "most restrictive rights" als recht toegepast. dus als die persoon op de share alleen lees rechten heeft en in NTFS (map) full control dan krijgt de gebruiker (mits de map via het netwerk benaderd wordt) alleen lees rechten.

dus check ff je share rechten dat kan op je share tabblad.
Pagina: 1