Ik heb een Club 3d Radeon 9700 in m'n Gigabyte GA-7VRXP mobo geplugd (nieuwste BIOS). Bij het booten (voor de post) geeft het mobo continue piepen, en dat houdt ook niet meer op en het scherm blijft zwart (alsof er geen video signaal is). Wanneer ik dan met ctr-alt-del reboot gaat alles prima, en draait de kaart als een zonnetje . Met m'n vorige kaart had ik dit vage probleem niet. Ik vraag me af of dit aan de voeding ligt, of misschien een BIOS Setting?
wat voor kaart zat er voorheen op die GA-7VRXP
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Kun je aangeven welke stappen je al hebt ondernomen om de boel aan de praat te krijgen? Ik wil je ten zeerste aanraden om onderstaande link te bekijken:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Hier staat heel veel informatie over hangen en opstartproblemen. In jouw geval kan het zijn dat de videokaart niet helemaal lekker is, of dat de voeding het niet helemaal kan trekken (wat voor voeding heb je? merk? Vermogen?)
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Hier staat heel veel informatie over hangen en opstartproblemen. In jouw geval kan het zijn dat de videokaart niet helemaal lekker is, of dat de voeding het niet helemaal kan trekken (wat voor voeding heb je? merk? Vermogen?)
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
ik zou dit topic eens even doornemen
[rml]GigaByte 7VRXP KT333 [ Deel 2][/rml]
de eerste revisie vrxp's hebben problemen met "zware" 3d kaarten (die veel stroom verbruiken) waarschijnlijk heb jij zo'n brak mobo alleen is dat er door de combinatie met die mx420 nooit uitgekomen.
[rml]GigaByte 7VRXP KT333 [ Deel 2][/rml]
de eerste revisie vrxp's hebben problemen met "zware" 3d kaarten (die veel stroom verbruiken) waarschijnlijk heb jij zo'n brak mobo alleen is dat er door de combinatie met die mx420 nooit uitgekomen.
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Ja, heb ik gezien... alleen heb ik mijn mobo toen meteen omgeruild voor de "goede" versie 2.0. Wat die voeding betreft, ik heb een Chieftec kast met de standaard 380W voeding, zou kunnen dat het daar aan ligt... Alleen waarom dan alleen biij het booten voor de Post, na de reset draait die pc rustig een paar dagen 3dmark benches...
Verwijderd
Also known als cold-boot problem, had hetzelfde op mn A7V-266. Kaart omgeruild en geen last meer. Probeer de kaart anders eerst ff in een ander systeem.
Zal ik vanavond ff proberen, opzich is het ook geen ramp, maar het irriteert me wel...
Kun je het AGP- of IO-voltage wat hoger zetten? Wil wel eens helpen. Die voeding zou iig. zwaar genoeg moeten zijn.
Bnet pindle#2913
Hmmm... goed idee zal ik ff proberen, kan dat geen kwaad verder?
Heb het geprobeerd, maar helaas... Ik ben tot 1,7V gegaan, zou ik nog hoger moeten?
Ik heb ook ff rondgekeken, op Guru3d forums zijn er mensen met soortgelijke problemen (ook met Geforce kaarten en andere mobo's). Het advies is dan meestal om gewoon te soft-resetten en verder niet al te druk om maken... blijf het wel vaag vinden
Heb het geprobeerd, maar helaas... Ik ben tot 1,7V gegaan, zou ik nog hoger moeten?
Ik heb ook ff rondgekeken, op Guru3d forums zijn er mensen met soortgelijke problemen (ook met Geforce kaarten en andere mobo's). Het advies is dan meestal om gewoon te soft-resetten en verder niet al te druk om maken... blijf het wel vaag vinden
[ Voor 73% gewijzigd door S1W op 17-02-2003 19:57 ]
Verwijderd
SW1
ik had dat probleem ook,bleek aan de kaart zelf te liggen.
Doet meestal als de pc lang heeft uitgestaan.
Als je em dan aanzet>zie je niets.
Daarna is alles goed. Zet je de pc dan uit. En daarna weer aan,dan doet ie t gewoon.
Nadat ik em trugbracht kreeg ik dezelfde met een nieuwere hardware revisie waarin dat probleem is verholpen.
Wat betreft hardware:
300W moet ie doen, ik zie dat goed functioneren bij meer mensen.
voltages verzetten dat hoeft niet, immers na een reset werkt alles gewoon.
ik had dat probleem ook,bleek aan de kaart zelf te liggen.
Doet meestal als de pc lang heeft uitgestaan.
Als je em dan aanzet>zie je niets.
Daarna is alles goed. Zet je de pc dan uit. En daarna weer aan,dan doet ie t gewoon.
Nadat ik em trugbracht kreeg ik dezelfde met een nieuwere hardware revisie waarin dat probleem is verholpen.
Wat betreft hardware:
300W moet ie doen, ik zie dat goed functioneren bij meer mensen.
voltages verzetten dat hoeft niet, immers na een reset werkt alles gewoon.
Pagina: 1