Toon posts:

(WIN XP Prof) Registerfout, wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs computer:

Dell Dimension 8100
P4 Intel, 1500 MHz
512 Mb Intern
Grafische kaart: Matrox Parhelia 128 Mb

Vorige week heb ik voor het eerst drie beeldschermen aangesloten op de parhelia grafische kaart! Dit ging prima, een enorm breed beeld, verdeeld over 3 schermen! Daarna wilde ik toch weer terug naar twee beeldschermen aangezien ik dat toch fijner vind werken. Via de optie eigenschappen naar de tool van matrox gegaan om deze instelling weer op 2 beeldschermen te zetten. Windows "wilde" toen opnieuw opstarten en dat leek hij ook te doen.

Vanaf dat moment kom ik mijn computer niet meer in. Via f8 geprobeerd om via de veilige methode weer binnen te komen in windows maar helaas. Hij blijft dan hangen en doet niets meer. Tevens geprobeerd om de Optie: laatst bekende werkende configuratie terug zetten, te gebruiken maar helaas. Toen maar de cd-rom gepakt van Win XP om via de boot van deze cd rom het systeem binnen te komen. Er wordt dan ook een optie geboden om weer de laatst werkende configuratie terug te zetten maar daarna wordt er gevraagd om een diskette die ik niet heb....(de Windows herstel diskette, geen idee wat het is en kon niets vinden via google)

Het enige wat ik kon doen is windows via de dos-promt benaderen. (ik weet dat XP niet met DOS werkt maar het lijkt in ieder geval op DOS) Ik kwam eindelijk het syteem in alleen weet ik dan echt niet meer wat ik moet doen....

Ik krijg bij een normale opstart na het controleren van de consistentie van de schrijven een foutmelding van win xp. Dit scherm verdwijnt echter zo enorm snel dat ik nog niet goed heb kunnen lezen wat nu exacte de fout is. Er staat iets over een geheugendump en een registerfout....

De fout is dus ontstaan bij het terug gaan van 3 beeldschermen naar twee.. Is het mogelijk om het foutlog te bekijken wat even heel snel over het beeldscherm vliegt?Is het mogelijk om via de dos promt het regsiter te benaderen en de fout op te lossen? Zo ja hoe doe je dat?

Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem. De data van deze computer mag namelijk echt niet verloren gaan... :'(

Verwijderd

nou heel vaag maar als het goed is zou je de log's kunnen bekijken alleen weet ik nie precies waar die staan....

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Probeer anders weer met 3 monitoren op te starten, Windows heeft er een handje van dit soort dingen te eisen.
Ook kun je het met 1 proberen.
Suc6!

Hang loose, KiteSurfing for life!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik krijg bij een normale opstart na het controleren van de consistentie van de schrijven een foutmelding van win xp. Dit scherm verdwijnt echter zo enorm snel dat ik nog niet goed heb kunnen lezen wat nu exacte de fout is. Er staat iets over een geheugendump en een registerfout....
Blauw scherm? Automatisch rebooten na 't vinden van een fout staat uit?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023