Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

power en hdd led van fietslampje

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Je kent ze wel, van die fietslampjes met een drietal ledjes erin die op batterijen loopt en afneembaar zodat je ze eraf kan halen voor iemand anders dit doet.
Ik had er nog een setje van liggen, en had een brainstorm in m`n hoofd waar je u tegen zegt.
Ee afbeelding hiervan heb ik niet, maar het spreekt voor zich dat er ergens op het kleine geval een plus en een min zitten die vervolgens verbinding maakt met 2 1.5 volt aaa batterijen.
Ook zit er een knopje op waarmee als de batterijen erin zitten er drie standen mogelijk zijn: uit, knipperend en continu brandend.
Een van mijn grote vragen is of het mobo een 1.5 volt aan spanning levert.
Dus of het mogelijk is om deze ledjes "bank" als universeel ledje te gaan gebruiken.
Nog een kleine opmerking, als er geen stroom op het dingetje staat, en je zet dit er vervolgens op dan gaat ie aan met de knipperende stand.
Kortom leek me leuk hier wat mee te doen, en ik zie wel waar het strand :)

Verwijderd

Tja, dan ga je hem wel heel erg modden, leuk!! Moet kunnen alleen de vroeg is hoeveel je moet modden.... maar wel een leuk ID.

Verwijderd

het zijn 2 batterijen van 1,5 volt in serie,. dus 3 volt

uhm als je moederbord de stroom van 3 leds kan trekken weet ik niet,

ik had eerst 2 blauwe op de power led aangesloten en het licht was zwak

maar misschien gewoon proberen of iets van een schakelingetje zoekken die met 3v kan schakelen

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Je kunt met een optocoupler werken.. maar dat knopje op dat fietslampje, schakelt die tussen aan - knipperen - uit?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En dan? Dan heb je een knipperend fietslampje... maar omdat je harddiskLED sowieso al knippert, merk je er alsnog niks van...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 12:27:
het zijn 2 batterijen van 1,5 volt in serie,. dus 3 volt

uhm als je moederbord de stroom van 3 leds kan trekken weet ik niet,

ik had eerst 2 blauwe op de power led aangesloten en het licht was zwak

maar misschien gewoon proberen of iets van een schakelingetje zoekken die met 3v kan schakelen
Sorry maar hoe bedoel je dit precies?
De bedoeling is dat het verbonden staat met de power of hdd led, maar kan ik er dan nog soort van extra stroom bijhalen in het geval dat de power led connector te zwak is?

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
die leds willen geen 3volt hebben! dat wil dat printje waar ze op zitten en de daarbij behorende schakeling
als je die ledjes als hdd led wil gebruiken zul je dat schakelingetje er af moeten slopen zodat er alleen leds overblijven (dan wel het contact tussen de leds en het schakelingetje verbreken).
dan kun je je leds aansluiten maar of 3 leds parallel aan elkaar op de hdd led aansluiting wil,........ das een kwestie van proberen

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Deze bedoel je?

Afbeeldingslocatie: http://www.escape-co.com/images/bikelight2.jpg

Maar ik kan nog steeds niet echt iets opmaken uit je verhaaltje wat je er nou mee wilt doen? :?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
tis niet die, maar ik wil gewoon iets leuks met het print plaatje doen, en het knipper effect zit er al op, dus eigenlijk is gewoon alleen stroom al vanaf m`n pc genoeg.
Maar je kan er zoveel mee doen, dus iemand een goed id?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 14:31:
tis niet die, maar ik wil gewoon iets leuks met het print plaatje doen, en het knipper effect zit er al op, dus eigenlijk is gewoon alleen stroom al vanaf m`n pc genoeg.
Dat bedoel ik, je kunt dan dus niet het signaal naar de aansluiting van de schakelaar voeren. Want dan gaat ie knipperen, aan uit etc.. Je moet de schakelaar dan op aan zetten en in serie daarmee bijv een torretje of een optocoupler

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 14:31:
Je kan der zoveel mee doen maar een idee heb je zelf niet :?

Misschien de ledjs deraf halen, ipc daarvan 3 relais en dan 3 ccfl laten knipperen. Disco kast voor gevorderden

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ga eerst eens verzinnen wat je nou eigenlijk wil.. dit schiet niet op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.