kleurenprobleem met printer

Pagina: 1
Acties:

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
1 goedenmorgen,

Hier op het bedrijf waar ik nu zit heeft iemand een probleem met het printen.
Deze persoon kan niet alle kleuren printen. Rood print hij geel,evenals dat oranje ook geel wordt uitgeprint en ga zo maar door. Het gaat hier om een HP DeskJet 843c. De computer is een Compaq Evo desktop pc met intel pentium 4 2,2 ghz,256 Mb DDR intern,seagate barracuda ATA IV 37,3 Gb,SoundMAX geluidskaart,Intel 845G/GL videokaart,Compaq V700 monitor.cd-rom enzo is niet van belang.
Voor de printer is de laatste driver al geïnstalleerd,namelijk versie 4.3.Die is zo te halen van de site van HP. en ja,'t is een windows 2000 driver die erop geïnstalleerd is. printer heeft het altijd onder deze driver wel goed gefunctioneerd.Dit probleem trad op toen deze persoon de inktpatronen ging verwisselen,zowel de kleurenpatroon (c6625a) als de zwarte. Sindsdien kan hij dus niet meer de juiste kleuren printen. Ik heb de patroon geschud,optie uitlijnen gebruikt (meerdere malen zelfs),gereinigd (ook uitgebreid),al naar de stekkers gekeken.Maar niks dat helpt.Ik heb al met google gezocht naar oplossingen en de search van dit forum gebruikt,maar er kwamen niet resultaten uit of resultaten die ik al gebruikt heb (zoals dat schudden)
Ik heb in een oude topic ook dit plaatje gevonden:http://www.darmstadt.gmd.de/Kueppersfarbe/bilder/itten.gif
en daar ook mee getest. Het resultaat daarvan ziet er als volgt uit: de rechterkant is compleet geel,onder lichtblauw en op de plek van groen is die wel groen.

Als iemand een oplossing heeft dan hoor ik die graag.Wel serieus reageren en niet met dooddoeners als "pech gehad" of iets dergelijks aankomen.
Alvast bedankt.

specs

Verwijderd

maak een cyaan blok een magenta blok en een geel blok in een tekening en probeer die af te drukken, het klijkt er op of er een kleur niet wordt afgedrukt, zijn het orginele patronen en waren ze nog voor de install by date?, check ook of een ander zwart patroon wil helpen, een kortsluiting in het zwarte patroon geeft bij deze printers een probleem met het kleuren patroon

• In Search of Sunrise
het zijn idd originele HP inktcartridges.Voor kleur wordt de C6625A gebruikt en zwart is de C6615D. Er zijn net nieuwe ingestopt.Zelfs is er nog een doosje opengerukt en erin gezet,wel van hetzelfde type.
Maar ik zal eens gaan vragen of ze ook een andere soort voor zwart hebben.

specs

Verwijderd

nee dat hebben ze niet, welk kleur had het doosje(blauw met geel/oranje is oud)
reinig de contacten van zowel de kleuren als de zwarte cart alsmede de contacten van de carriage

• In Search of Sunrise
doosje was donkerblauw met geel,met uiteraard dat bekende HP logo erop.
Zal eens kijken of dat reinigen van de contacten ook iets opleverd.softwarematig reinigen hielp iig niet.

specs

Verwijderd

Ja daar ga je oude verpakking van meer dan een jaar oud( mischien wel meer dan 2 jaar)
Dus je patroon is dus gewoon wijlen, check altijd de datum op de verpakking voor je ze betaald, de patronen hebben garantie tot 6 maanden na die datum
Om de zelfde reden is het dus ook niet aan te raden om patronen op voorraad te nemen als je er niet meerdere per jaar gebruikt, vervangen door een nieuw patroon met de nieuwe verpakking en met een datum op de verpakking die in de toekomst ligt

• In Search of Sunrise
ehm,het gaat hier om een printer die op het bedrijf staat waar ik stage loop.
ik heb die cartridges dus zelf niet aangeschaft ;)
overigens heb ik eens gekeken naar de datum van de vorige cartridge (die op de cartridge zelf staat) en daar stond 20021216 op,zo te zien 16 december 2002. de huidige trouwens ook,dus zo te zien schaffen ze die dingen in voorraad aan. als ik het goed begrijp van je posting is dat dus de bottleneck en kan je er beter cartridges ingooien van bijvoorbeeld april 2003. Maar nu komt de grap;ik heb ook eens gekeken naar de datum van de zwarte cartridge die er nu inzit en daar staat 3 december 2002 op. deze functioneert wel gewoon.

[ Voor 22% gewijzigd door In Search of Sunrise op 19-02-2003 15:23 ]

specs

Pagina: 1