Nintendo light gun

Pagina: 1
Acties:

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb ooit lang, lang geleden het spel Duck Hunt op de NES gespeeld. De bedoeling was om met het bijgeleverde pistool volgens neer te schieten. Nou vroeg ik me laatst af hoe dat pistool werkt? Zit er een soort cameratje in ofzo die ziet waar je op mikt? Ik heb echt geen idee hoe het werkt? Iemand...

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Als je schiet veranderd het scherm even. Zodat de gun dat opmerkt. En zo kan er dus gezien worden of je mist of raakt. (dat veranderen is maar een seconden ofzo)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

er is al is een topic over geweest, maar hdt werkt iig door voor het oog onzichtbare lijntjes die over het scherm bewegen

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Werkt best makkelijk. In de gun zit een licht sensor, zodra je schiet wordt heel het scherm zwart behalve waar de eend vliegt, dat wordt licht. Op het moment dat je dus schiet leest de licht sensor en als je dus goed op de eend hebt gemikt leest hij het licht en weet de nintendo dus of je raak schoot.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

tweakerbee

dus..?

Die laatste methode kende ik nog niet. Bij de NES wordt volgens mij de eerste gebruikt, dit kun je duidelijk zien als je de trekker overhaalt. :D

You can't have everything. Where would you put it?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Je had later voor de SNES ook een bazuka ofzo :P

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
het is al zo lang geleden dat ik dat spel heb gespeeld, dat ik niet meer weet wat er gebeurt als je de trekker overhaalt.
hoe lang veranderd het beeld dan eigenlijk?

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2025

zyberteq

nou, dat dus

1 frame dacht ik zo, ik heb een keer echt heel lang achter elkaar staan schieten met die gun om er achter te komen hoe het nou werkte :P en ik was op precies dezelfde conlusie als -Cargo- gekomen B)

[ Voor 3% gewijzigd door zyberteq op 17-02-2003 14:52 ]

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Het leuke van dat systeem was dat als je niet kon winnen, richtte je de gun op een lamp en schieten maar, altijd prijs :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Das wel raar als het zo werkt. Hoe weet je snes dan welke van de 2 eende je neer hebt geknalt? als deze alleen het verschil tusse licht en donker opmerkt?

laat maar :) :
By comparing the signal coming from the photodiode with the horizontal and vertical retrace signals, the computer can detect where the electron beam is on the screen when the photodiode first senses its light

[ Voor 47% gewijzigd door KompjoeFriek op 17-02-2003 15:26 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-01 12:04
Ik heb gehoord dat je tv er sneller stuk van gaat is dit waar ? Bij mij ging er in de nintendo zapper tijd ook een tv stuk en een andere kreeg vlekken als ie uit stond toeval?

• OneUp
toeval. Noem is 1 reden waarom de tv kapot zou gaan? Het is maar een fake geweer.

[ Voor 8% gewijzigd door OneUp op 18-02-2003 11:55 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-01 12:04
Hoorde dat die beeldpunten(pixels dus) beschadigen.
Kan ook bs zijn maar het was wel vrij toevallig dat die tv's allemaal kuren toen kregen.

Verwijderd

SICK schreef op 18 februari 2003 @ 11:52:
Ik heb gehoord dat je tv er sneller stuk van gaat is dit waar ? Bij mij ging er in de nintendo zapper tijd ook een tv stuk en een andere kreeg vlekken als ie uit stond toeval?
Dat is iets wat op zou kunnen treden bij zgn projectie-TVs. Door te lang stilstaande beelden weer te geven, kunnen deze bij dit type TVs inbranden. Maar dat was niet specifiek voor 'schiet-spelletjes', ook bij andere spellen kon dit optreden.

Hier staat nog een beetje beknopte info over 'tv-guns' :P

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ik heb jaren geleden nog weleens een mailtje naar nintendo gestuurd om te vragen hoe die gun werkte. Kreeg toen als reactie dat ik goed moest opletten of ik het stekkertje van de gun wel in controller twee had gedaan. |:(

Maar goed, het werkt inderdaad d.m.v. het tijdelijk weergeven van een wit vlak op de plek van het doel.

Bij het schieten op twee vogels doet ie dit dus twee keer achter elkaar. Eerst voor de ene en dan voor de andere... Lekker primitief ;) Maar was toch wel cool, zo'n NES...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2025

n00bs

Het is weer Zomer!

Dit zelfde topic is al eens een keer lang geleden ier voorbij gekomen ;)

volgens mij staat het op de site www.howthingswork.com oid

• OneUp
Het antwoord is al gegeven hoor

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2025

n00bs

Het is weer Zomer!

Ok Lady Dana ;) ik zie het al :)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 12:19:
[...]

Dat is iets wat op zou kunnen treden bij zgn projectie-TVs. Door te lang stilstaande beelden weer te geven, kunnen deze bij dit type TVs inbranden. Maar dat was niet specifiek voor 'schiet-spelletjes', ook bij andere spellen kon dit optreden.

Hier staat nog een beetje beknopte info over 'tv-guns' :P
Ik heb wel eens een tv gezien met het RTL4 logo er in gebrand.. :P
Of van die oude zwart-wit monitoren, staat altijd WP51 of het bedrijfsmenu in die schermen gegrift :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op 18 February 2003 @ 16:35:
[...]

Ik heb wel eens een tv gezien met het RTL4 logo er in gebrand.. :P
Of van die oude zwart-wit monitoren, staat altijd WP51 of het bedrijfsmenu in die schermen gegrift :+
Heb hier op de vliering ook nog een amber-monochroom 14inch schermpje van Philips staan, die aan een even oude Philips XT zat(p3105 geloof ik.. met intel 8088 proc, 20MB hd, 720kb flop en Hercules graphics videokaart.. Zucht.. good old times :P )

Daar is ook overmatig veel WP5.1 op gebruikt. Zelfs als 't scherm uitstond kon je nog een deel van 't wp-scherm zien...

Ben blij dat 't nu iig niet meer zo is :)
Pagina: 1