Toon posts:

Netwerk snelheid zakt in na 1 seconde...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje met een Sitecom 10/100mbps xDSL Cable Router waar alleen 3 w2k pc's aan hangen.
Nou viel het mij op dat de verbinding steeds langzamer werd, maar dacht dat dat aan de gefragmenteerde HD's lag. Nu heb ik dit weekend 2 pc's _helemaal_ clean ge-installd, maar het probleem is er nog steeds. Ik haal nu tussen die schone (fdisk) PC's maar avg 1.3MB/sec.
Het bizarre is dat de verbinding start op zo'n 8.5MB/sec. maar na 1 of 2 sec. zakt ie terug naar 1.3 MB/sec of zelfs 800KB/sec.
Met NetCPS haal ik avg 11.3MB/sec dus de bekabeling lijkt me OK, en dus vermoed ik dat ik iets over het hoofd zie....

De vraag is simpel, waar ligt dit aan? Ik ben het zat om divx'en een kwartier onderweg te hebben...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Virusscanner wil wel eens dwarsliggen. Of een trage "router-bak". Mijn Winroute klapt tegen 100% cpu usage als ik bestandjes kopieer vanaf mijn server...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai geen virusscanner, en de router is niet een pc, maar een kant-en-klaar apparaat, dat BTW wel eens heeft laten zien dat avg 10MB/sec goed kon (met zelfs slomere PC's)
Ik heb de NIC's al op auto, half en full-duplex gehad, maar dat maakt geen f*k uit...

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:29

Sa1

Zoiets heb ik ook, alleen dan een tikkie anders, ik heb in mijn systeem een 3com 905b zitten, in de pc van een maat van me zit een realtec kaart, als ik van hem download gaat het op 5 a 6MB/sec, maar als hij van mij download gaat het snel terug naar 1MB/sec of soms lager...

terwijl als iemand anders van mij downlaod het wel keurig @ 7 a 8 MB/sec gaat, op een lan ging het gewoon @ 11MB/sec...

echt super waas, allerlij verschillende drivers al geprobeerd, half- of full duplex maakt idd geen zak uit..

Verwijderd

ik kreeg ook eens als tip om de QOS uit te zetten en netbios over tcp oid aan te vinken :)
misschien handig kweenie ;)

Verwijderd

Topicstarter
QoS staat uit (aan ook geprobeerd) en ik heb alle 'Netbios over blabla' al geprobeerd....
Ik heb idd Realtek kaarten (el cheapo hehe) maar die hebben gewoon goed gepresteerd....

Verwijderd

ik heb zelf nog nooit met realtek gewerkt tot nu toe altijd 3Com of Intel gehad dus of er nog wat in te stellen is bij die kaarten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja wel het 1 en ander, maar tot nu toe heeft dat niets opgeleverd. Het enige wat ik niet weet wat het precies is is 'Early TX Threshold' en die staat standaard op 4.
Ik zal zo ff googlen om daar achter te komen...

Verwijderd

Topicstarter
Dit vond ik (kuchkuch iets vaker google gebruiken...)

http://www.broadbandrepor...6611~root=dlink~mode=flat

Nu nog ff testen ,maar dat moet ff 200MB geduld hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Die 'Early TX Threshold' heeft blijkbaar geen enkele invloed. Ik ben weer terug bij af... Zou het echt met een 3Com of Intel niet gebeuren?

Verwijderd

Wanneer je nog iets aan je eigen post wil toevoegen kan je dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken 8)

Verwijderd

Topicstarter
Dat leuke icoontje zie ik niet.... ik zal maar weer s faq-en...
-edit-
Oops ik logde niet in blijkt....
-edit-

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 14:55 ]

Pagina: 1