[Assembler] goede handleidingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Venduran
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik ben bezig met het maken van een opstellingen voor temperatuur metingen.
Ga gebruik maken van een board met een paar sensoren die via een microcontroller de waardes gaan doorsluizen naar een display.

Nu moet ik alleen nog software gaan schrijven om de waardes uit de sensoren te trekken naar het display te krijgen. Was van plan dit in assembler te gaan schrijven maar heb hier weinig ervaring mee.

Heeft iemand hier ervaring met assembler of weet een goede handleiding ofzo om me hier bij te helpen ?

It's me

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welkom op GoT!

Open deuren: [google=assembler tutorial], http://programmeer.pagina.nl, [google=assembler] etc. (klik en http://directory.google.c...amming/Languages/Assembly

Mensen met ervaring hiermee zitten in Programming & Webscripting, ik verplaats je vraag dan ook die kant op en pas meteen je topictitel een klein beetje aan. Lees ook de sticky (bovenste paar) topics daar even goed door, zoals Welkom in P&W (FAQ-28/11/2002) al staat daar helaas geen lijstje sites voor assembler op :)

Het is niet de bedoeling van GoT om je aan het handje te houden bij programmeren (als dat je bedoeling was met de vraag of er mensen met ervaring zijn), maar misschien kunnen ze je daar naar wat goede boeken verwijzen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Zoek ook bij GOT, ik weet dat hier zelfs meerderen tipics van zijn :P
Heb zelf ook is een topic geopend

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Aha verrek. My bad: [search=assembler boek] of [search=assembly boek]. Assembler compiler/handleiding geeft bijv. een leuke tip :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Oplossing is dus zoals je hierboven kunt zien te vinden op het internet,

In principe is het gewoon een waarde uitlezen, Is toch wel ongeveer zo'n 3 regeltjes.

Meer ga ik er echter niet over vertellen.

Succes.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.