Hoi allemaal,
Ik ben een n00b als het gaat om VB. Nu moet ik op mijn stageplek een scripje maken/zoeken dat een excel sheet opent. Nu heb ik de search gebruikt niets gevonden. Op Microsoft heb ik wel iets gevonden voor word. Ben bezig geweest met het ombatterijen maar het lukt me niet.
Trouwens ik moet geen button hebben maar een link. Dit werkt voor een gedeelte. Alleen opent Excel wel maar krijg geen test.xls in beeld.
Ik heb nu wel dat hij alles goed opend maar nu moet ik die button nog kwijt. Is dat mogelijk. En kan ik ook die vraag die je krijgt met ActiveX ook automatisch op ja zetten.
Nieuwe script is:
Wie kan me helpen
Ik ben een n00b als het gaat om VB. Nu moet ik op mijn stageplek een scripje maken/zoeken dat een excel sheet opent. Nu heb ik de search gebruikt niets gevonden. Op Microsoft heb ik wel iets gevonden voor word. Ben bezig geweest met het ombatterijen maar het lukt me niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <HTML>
<HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE=VBScript>
Dim objExcel
Sub Btn1_onclick()
call OpenDoc("c:\test.xls")
End Sub
Sub OpenDoc(strLocation)
Set objExcel = CreateObject("Excel.Application")
objExcel.Visible = true
objExcel.Documents.Open strLocation
End Sub
</SCRIPT>
<TITLE>Launch Excel</Title>
</HEAD>
<BODY>
<INPUT TYPE=Button NAME=Btn1 VALUE="Open Excel Sheet">
</BODY>
</HTML> |
Trouwens ik moet geen button hebben maar een link. Dit werkt voor een gedeelte. Alleen opent Excel wel maar krijg geen test.xls in beeld.
Ik heb nu wel dat hij alles goed opend maar nu moet ik die button nog kwijt. Is dat mogelijk. En kan ik ook die vraag die je krijgt met ActiveX ook automatisch op ja zetten.
Nieuwe script is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <HTML>
<HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE=VBScript>
Dim objExcel
Sub Btn1_onclick()
call Openworkbook("c:\KGB Ploegenrooster.xls")
End Sub
Sub Openworkbook(strLocation)
Set objExcel = CreateObject("Excel.Application")
objExcel.Visible = true
objExcel.workbooks.Open strLocation
End Sub
</SCRIPT>
<TITLE>Launch Excel</Title>
</HEAD>
<BODY>
<INPUT TYPE=Button NAME=Btn1 VALUE="Open Excel Sheet">
</BODY>
</HTML> |
Wie kan me helpen
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 11:41 ]