Toon posts:

LOGON script vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, vandaag weer eens bezig geweest met m'n netwerk en ook LOGON scripts weer aangepast. Maar hoe stel ik een logonscript in dat hij een schijf aanmaakt via net use Z: \\server\Profile$ maar dat de client die niet ziet?

Verwijderd

1. Waarom wil je een profile share aan een drive letter mappen :?
2. Waarom wil je deze dan hidden maken :?

Ik snap eigenlijk het nut niet zo, kun je iets duidelijker zijn?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:19
Ik volg 't ook niet echt.

Houd er trouwens rekening mee dat je onder Win9x OS-sen de Z: niet kunt mappen vanuit een loginscript..

Z wordt tijdelijk gebruikt voor het loginscript zelf. Ga je die dus hermappen, dan stop je loginscript op dat punt en loopt ie niet meer door.
Dat geintje heeft me dus een hele avond gekost, ikke maar niet snappen waarom de rest niet werd uitgevoerd ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je wilt mappen, maar je wilt geen drive zien :?

Het enige wat je zou kunnen doen is het volgende :

code:
1
use \\server\Profile$

Dan werk iig het volgende :

code:
1
xcopy c:\harrie\koffie.exe \\server\Profile$ /s

Verder snap ik nou ook niet echt wat je wilt ?
Verklaard u nader zou ik zeggen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik leg het nog een keertje uit. Er moet een schijf worden aangemaakt op het netwerk die voor mij wel toegangkelijk is via Run (Start -- Run -- U:) maar die niet gezien wordt in Deze computer. Andere gebruikers mogen er niet op komen. Is dit duidelijk genoeg :9 ?

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

nee, nog steeds niet :?

schets eens de situatie

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je zou het eens met Policys kunnen proberen.
Ik snap er nog steeds niets van.

Als alleen jij erbij moet kunnen, leg je toch ff een NET USE op het moment dat je erbij moet, en als je klaar bent een NET USE /d

* Koffie ziet niet wat het probleem is :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je wilt dus een drive mapping die er wel is maar dat niemand die ziet.
Dit gaat helaas niet lukken en al zeker niet onder win9x om dat deze geen verschil ziet tussen de gebruikers.

specs : http://specs.tweak.to/7435

Verwijderd

Topicstarter
[ash] schreef op 17 februari 2003 @ 15:15:
nee, nog steeds niet :?

schets eens de situatie
Grmblllll :) Ik heb een LOGON script die een G: schijf aanmaakt. Die wordt weer gegeven in Deze computer. Ik wil dat hij daar uit wordt weggehaald maar nog wel bestaat. Bij deze zeg maar een filter erop dat niemand hem ziet maar dat ik hem wel kan benaderen via Uitvoeren. :)

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Met poledit kun je de drives hiden, maar echt veilig zal dat nooit worden. Gebruikers hebben snel genoeg door dat er nog een G: bestaat...

Verwijderd

Als je hem niet hoef te zien, heeft hij ook geen driveletter nodig...toch?
Wat dacht je van een shortcut op je desktop naar \\servername\sharename ?

Verwijderd

Topicstarter
KorZijl schreef op 17 February 2003 @ 15:20:
Met poledit kun je de drives hiden, maar echt veilig zal dat nooit worden. Gebruikers hebben snel genoeg door dat er nog een G: bestaat...
Ja, maar dat maakt niet zoveel uit.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:49
waarom tik je niet gewoon de url naar die schijf toe in???

Verwijderd

Topicstarter
dafearless schreef op 17 February 2003 @ 15:19:
je wilt dus een drive mapping die er wel is maar dat niemand die ziet.
Dit gaat helaas niet lukken en al zeker niet onder win9x om dat deze geen verschil ziet tussen de gebruikers.
Lukt wel, want hier op bij mij op school is het ook zo. Wel met Domein maar thuis met Werkgroep. De systeembeheerder wil het me niet vertellen :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 15:21:
Als je hem niet hoef te zien, heeft hij ook geen driveletter nodig...toch?
Wat dacht je van een shortcut op je desktop naar \\servername\sharename ?
Das het volgende probleem. Ik heb het zo ingesteld dat de persoon niet \\computernaam kan gebruiken om op een Pc te komen. Wil ik graag zo houden!

Verwijderd

Waarom ken je je administrater account die drive niet toe? Dan kan niemand hem verder zien. Alleen als je inlogd als administrator kun je hem zien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 15:30:
Waarom ken je je administrater account die drive niet toe? Dan kan niemand hem verder zien. Alleen als je inlogd als administrator kun je hem zien.
Geen Administrator. Heeft niet eens een w8woord. Is ook niet nodig. Gewoon een verborgen netwerkschijf kan tog? :) (Tenminste bij mij op school in een DOMEIN kan het wel :9 )

Verwijderd

Misschien moet je eerst een die share schijf aanmaken en daarna opnieuw als share aanmaken en dan een '$' erachter. Dit staat voor verborgen share.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 15:39:
Misschien moet je eerst een die share schijf aanmaken en daarna opnieuw als share aanmaken en dan een '$' erachter. Dit staat voor verborgen share.
Dat maakt niets uit, of je nou een hidden share of een gewone share als driveletter mapt, de drive zie je dan gewoon staan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 15:39:
Volgens mij ben ik slaperig en ben ik heel onduidelijk.

Er is in IE of Verkenner geen optie om naar \\pc\share te gaan omdat ik dat heb uitgezet bij de gebruiker, er zit geen Admin. account op en ook geen pwd. Het is niet de bedoeling dat anderen op de onzichtbare share komen en dus ook niet zien. In de LOGON.bat moet dus een onzichtbare schijf komen die ik alleen via Uitvoeren kan benaderen en voor de rest helemaal nergens zichtbaar of toegankelijk is. :)

Verwijderd

Dan natuurlijk de voorspelbare vraag: waarom? Wat heb je daaraan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 15:43:
[...]

Volgens mij ben ik slaperig en ben ik heel onduidelijk.

Er is in IE of Verkenner geen optie om naar \\pc\share te gaan omdat ik dat heb uitgezet bij de gebruiker, er zit geen Admin. account op en ook geen pwd. Het is niet de bedoeling dat anderen op de onzichtbare share komen en dus ook niet zien. In de LOGON.bat moet dus een onzichtbare schijf komen die ik alleen via Uitvoeren kan benaderen en voor de rest helemaal nergens zichtbaar of toegankelijk is. :)
Wees dan ook iets duidelijk als je een topic start!
Specs!!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 15:45:
Dan natuurlijk de voorspelbare vraag: waarom? Wat heb je daaraan?
Makkelijk en overal in het netwerk zonder een cd programma's installeren of iets anders laden. Ook waarschijnlijk voor profielen want wil binnenkort met Roaming Profiles gaan werken. Maar dat is nog niet cker.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 15:46:
[...]

Wees dan ook iets duidelijk als je een topic start!
Specs!!!
Specs van de desbetreffende Pc:

Compaq Deskpro 466 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
16 MB RAM
Windows 98 SE! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 15:49 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als je gewoon in uitvoeren zelf intikt net use \\server\profile$ z: ???
Dus gewoon uit je login script halen en zelf intikken,
Anders gewoon ff kijken met iets in de trant van kixstart ofzo, dan kan je gewoon zeggen :
if @username = "a3vantilburg" {net use \\server\profile$ z: }

Dus dat je het wel / niet sharen afhankelijk maakt van de gebruikersnaam.

Btw Dat je het hebt uitgezet dat mensen naar \\comp\e$ kunnen gaan werkt volgens mij alleen maar in de verkenner, ze kunnen er alleen maar niet naartoe browsen door het in te tikken, ze kunnen hem wel nog gewoon handmatig mappen en de programma's werken er ook goed vanaf / naartoe, ze kunnen alleen niet browsen.

Verwijderd

Zoals reeds eerder vermeld kom je er dan toch op uit om iets met policies te doen. Maar zoals ook al eerder vermeld komen gebruikers hier snel genoeg achter.
Mij is ook niet geheel duidelijk wat je wilt, maar zoals IK het lees wil je dat jij als enige gebruiker met een login script een drive mapping krijgt naar een hidden share en vervolgens de lokale schijf als enige kan benaderen...
Mijn advies, stel een login script in die checked op username en aan de hand daarvan wel of geen mapping aanmaakt naar de hidden share. Je kunt natuurlijk ook de share rechten aanpassen, zodat alleen jij hier via het netwerk rechten op heeft.
Dan heb je EN als enige een netwerk mapping naar deze share (eigen login script gedeelte) EN mocht iemand zo slim zijn om via network neighbourhood of IP addresering of welk ander tooltje dan ook TOCH je hidden share weten te benaderen hebben ze geen rechten.
Pfoei, nu maar hopen dat ik juiste aannames heb gemaakt, anders kan ik weer iets anders gaan verzinnen....

edit:

Win98SE.... vergeet alles wat hier boven staat, en ga inderdaad aan de gang met KIXtart. Windows 9x heeft totaal geen beveiligings mogelijkheden. Alles wat je hierbij instelt is gedoemd binnen no-time opgemerkt en ongedaan gemaakt te worden...
Anyhoe, toch succes

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 15:56 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zoiets?
http://www.winguides.com/registry/display.php/148/
In de verkenner en andere Windowsprogramma's zijn bepaalde drive's dan onzichtbaar.
Je mist dus een letter! Zoiets hebben wij ingesteld staan in de policy, die voor alle gebruikers geldt, die op het Domein inloggen.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 15:52:
Zoals reeds eerder vermeld kom je er dan toch op uit om iets met policies te doen. Maar zoals ook al eerder vermeld komen gebruikers hier snel genoeg achter.
Mij is ook niet geheel duidelijk wat je wilt, maar zoals IK het lees wil je dat jij als enige gebruiker met een login script een drive mapping krijgt naar een hidden share en vervolgens de lokale schijf als enige kan benaderen...
Mijn advies, stel een login script in die checked op username en aan de hand daarvan wel of geen mapping aanmaakt naar de hidden share. Je kunt natuurlijk ook de share rechten aanpassen, zodat alleen jij hier via het netwerk rechten op heeft.
Dan heb je EN als enige een netwerk mapping naar deze share (eigen login script gedeelte) EN mocht iemand zo slim zijn om via network neighbourhood of IP addresering of welk ander tooltje dan ook TOCH je hidden share weten te benaderen hebben ze geen rechten.
Pfoei, nu maar hopen dat ik juiste aannames heb gemaakt, anders kan ik weer iets anders gaan verzinnen....
Goed gedaan, maar ik wil in dezelfde user blijven. Dus niet inloggen met a3vantilburg. Mij zusje heet Anne en logt in met Anne. Dus wat je zei zou kunnen. Bedankt! Andere oplossingen zijn natuurlijk nog gewoon welkom _/-\o_ ! :)

Verwijderd

Goed gedaan, maar ik wil in dezelfde user blijven. Dus niet inloggen met a3vantilburg. Mij zusje heet Anne en logt in met Anne
Dat gaat dus niet werken aangezien je hier altijd als dezelfde user bent ingelogd die dus GEEN rechten zou hebben. Zie ook mijn edit in eerdere post.

Verwijderd

Zet gewoon de rechten van die share dicht!
mazzz
H>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 16:03:
Zet gewoon de rechten van die share dicht!
mazzz
H>
:? Hier heeft ie toch niks aan?

De reden waarom dat op school wel werkt is omdat ze daar waarschijnlijk Windows NT gebruiken. Daar kan je gewoon alles dichttimmeren :)

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 17:20:
[...]

:? Hier heeft ie toch niks aan?

De reden waarom dat op school wel werkt is omdat ze daar waarschijnlijk Windows NT gebruiken. Daar kan je gewoon alles dichttimmeren :)
Of Novell OID. Dat is meestal het geval op scholen. Anders zet je een ftp op met een username en pword. Je kunt er vanaf elke pc op (ja, IE kan dat ook) dan kan niemand er bij.
Pagina: 1