[FREESCO]L2TP toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03
Ik zit dus met een casema verbinding via het L2TP protocol. Nu denk ik dat de enige manier is om een router op te zetten met Freesco.
Het is mogelijk om verschillende addons toe te voegen aan het programma, maar weet iemand wat ik moet doen om Freesco met L2TP ondersteuning te krijgen? Het moet als het goed is willen met het programma L2TPd. Maar ik als leek in Linux weet dus niet hoe ik dit moet implementeren.
Is iemand dit al gelukt?

Verwijderd

Je hebt ook al op de FreeSCO forums op minddigger gepost en daar kunnen lezen dat je moet wachten op een package die in de maak zou zijn. Probleem is dat je de l2tpd implementatie niet in freeSCO package formaat kunt downloaden, er wordt alleen sourcecode ter beschikking gesteld. En aangezien dat allemaal niet op een floppy past zal het lastig worden om dat onder freeSCO te doen. Dus je hebt twee haalbare opties:
- wachten
- andere distro nemen :)

/edit: voortaan willen wel graag dat uit je post blijkt dat je zelf ook al wat hebt ondernomen. Zie daarvoor ook de volgende draad: [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

Url van l2tp is http://www.l2tpd.org/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 11:19 ]

• Vjenne
Ok, welke distro werkt wel met L2TP dan?

Verwijderd

In principe alles waar je bovenstaande software op kunt compileren lijkt me :)
Maar welke distro je moet nemen is geen onderwerp van deze topic, daar is een ander draadje voor: Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 .

• Vjenne
In antwoord op edit.
Onderzoek heb ik cker gedaan, maar tis gewoon onduidelijk.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
hij bedoelt waarschijnlijk Freesco van Free Cisco

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1