Toon posts:

Desktop overname terminal server

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling hier is dat gebruikers de desktop van elkaar kunnen overnemen of in ieder geval bij elkaar kunnen meekijken, wanneer ze via de terminal server's aan het werk zijn.

Ik weet dat je terminal services behheer hebt, maar dan kunnen de gebruikers ook elkaars sessie beindigen en dat lijkt me nu weer niet zo fijn...........

Er werd hier gedacht aan bijvoorbeeld netmeeting, maar het probleem daar is natuurlijk dat iedereen het zelfde IP-adres heeft (van de terminal server) en daarbij kun je de executable van netmeeting maar 1x opstarten.

Zijn er proggie's waarmee ik dit zou kunnen doen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je kan bij de management gewoon aangvene wat wel en niet mag voor zover ik weet.

Anyway, je zult _OF_ met de Shadow functies van Terminal Server aan de gang moeten _OF_ op zoek gaan naar een ander overneem proggel ala WinVNC ofzo.

Echter dat laatste lijkt me niet wenselijk op een TS, en sorry dat ik het zeg .. maar zulke hobby-bob praktijken horen gewoon niet op een TS thuis.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 17 February 2003 @ 10:38:
en sorry dat ik het zeg .. maar zulke hobby-bob praktijken horen gewoon niet op een TS thuis.
Wat is er hobby-bob aan om mensen de mogelijkheid te bieden mee te kijken met de werkzaamheden van iemand anders. In mijn optiek is het best handig dat wanneer ik een formule/whatever voor iemand aanpas in een excell sheet, hij mee kan kijken wat ik aanpas! Zeker als hij in A;dam zit en ik in Tilburg is het best handig om dit via een soort van desktop sharing te doen.......... Scheelt iig veel reistijd!

Zeker NIET hobby-bob dus!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

WinVNC en soortgelijke proggels op een Windows2000 Terminal Server niet hobby-bob ??
Maar goed dat je het in NT gepost hebt en niet in PNS :X

(voor de duidelijkheid, we hebben het hier dus over een W2K Server met volwaardige TerminalServices geinstalleerd ?)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

You can monitor the actions of a client logged on to a Terminal server by using remote control from another session. Remote control allows you to either observe or actively control a client session. If you choose to actively control a client session, you will be able to input keyboard and mouse actions to the session. You can warn a client that you want to remotely control their session by choosing to display a message on the client that asks permission to view or take part in the session. You can use either Local Users and Groups (for local users) or Active Directory Users and Computers (for domain users) to enable Remote control for a user account. For more information, see To enable remote control
Onlince documentatie -> Linker menu "Client Services" -> Terminal Services -> Managing Terminal Services -> Managing Users and Clients -> How To... -> Manage Terminal Services User Accounts -> Enable remote control

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet hoe IK een sessie van een client kan monitoren of zelfs kan overnemen, maar het gaat mij erom dat de ene client kan "bellen" naar de ander en samen in dezelfde documenten kunnen kijken om op een effectievere manier dingen uit te leggen cq af te spreken.

En aangezien ik ze daarvoor niet administrator wil maken krijgen ze niet terminal server beheer, en al kon dat wel dan nog wil ik niet dat zij rechtermuisknop end session kunnen doen.........

Maar volgens mij had ik dat al gezegd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 12:04:
en al kon dat wel dan nog wil ik niet dat zij rechtermuisknop end session kunnen doen
Volgens mij loop je nu tegen een beperking van TS aan. Of je moet de rechtermuisknop disabelen.

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Lees de help. })

Gebruik het commandline commando shadow i.p.v. de grafische interface.

Verwijderd

Topicstarter
Spaceman Spiff schreef op 17 februari 2003 @ 16:10:
Lees de help. })

Gebruik het commandline commando shadow i.p.v. de grafische interface.
Ja, dat is idd iets wat ik user wil laten doen!? Of niet...........
Pagina: 1