ALS 4000 heeft slecht geluid bij hoog volume

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
ik heb net een goedkoop soundkaartje gekocht om alleen maar mp3's te beluisteren op mijn werk.

instaleren enzo ging goed, alleen is het geluid wat er uit komt zo slecht....niet normaal. ik moet het WAVE volume op zijn laagste stand zetten, om geen krakend geluid te krijgen. als ik die hoger ze, dan lijkt het wel of de boxen ontploffen en ze de bass niet aankunnen, terwijl het goede boxen zijn, daar ligt het dus niet aan.

iemand enig idee hoe dit op te lossen??

• DustMan4u
  • Laatst online: 09-08 08:56
Ik ken het geluidskaartje niet, maar het ziet er naar uit dat je ergens softwarematig of op de geluidskaart zelf, ff een jumpertje moet verzetten om de uitgangsimpedantie te veranderen...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zijn het boxen met een ingebouwd versterkertje? Kijk eens of je de boxen in de SpeakerOut van de soundcard hebt gedaan, en zet ze dan eens op de LineOut.

Het kan ook zijn dat de kaart maar 1 uitgang heeft (alleen LineOut), dan moet je inderdaad eens kijken of er op de kaart jumpers zitten die bepalen of de LineOut een Speaker uitgang of een Line niveau uitgang is.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Bartez
dubbelpost...

[ Voor 76% gewijzigd door Bartez op 17-02-2003 10:17 ]

• Bartez
er zit een line-in/line-out en MIC op..that;s it....en hij zit in de line-out....uit de rest komt geen geluid...

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Waarom in VB btw?
Nieuwe drivers geprobeert?

[ Voor 15% gewijzigd door Animal op 17-02-2003 10:20 ]

Verwijderd

Ik heb in mijn 2de PC precies hetzelfde kaartje. Ik kan de WAVE volume ook niet op zijn hoogst zetten dan begint het geluid ook te kraken. Het maakt ook niet uit welke boxen je aansluit, want dat kraakt het nog steeds.
Ik denk toch dat het aan de kwaliteit van het kaartje ligt, want tis ook maar een goedkope geluidskaart. Je kan er dus nooit veel van verwachten.

• Bartez
hmm, vraag me niet hoe....maar ineens doet hij het wel...(voorlopig) ....erg vaag ding....kreeg een paar vastlopertjes....en voila....hij doet het...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Okee hij heeft alleen een LineOut, check dan eens of er jumpers zijn om het LineOut niveau te schakelen tussen Speaker (soundcard versterkertje gebruiken) en Line niveau (zonder versterking).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move VB --> AVH

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 21:40
Ik heb precies dezelfde geluidskaart.
Maar ik heb nergens last van. Bij mij doet ie het perfect, heerlijk geluid voor een lage prijs.
Misschien ligt het wel aan je boxen.

• Bartez
nee, heel gek, toen ik net opstartte deed hij het goed, maar even later ging het weer mis....alleen als het geluid zacht staat klinkt hij lekker.....als hij harder gaat lijkt het of de boxen uit elkaar klappen....het zijn goede boxen, daar ligt het dus niet aan....

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 12:59

ranzige pad

kwaaak kwaak

er is maar een oplossing voor, namelijk terug brengen onder het motto vanje 8dagen omruil garantie. Het was gewoon te verwachten dat die kaart het niet goed zal doen. Ooit heb ik er eens een gehad, die kaart had last van mijn VGA kaart die in het AGP slot zat en de soundkaart in het onderste ISA/PCI slot.

HT & NAS & Inventaris

Verwijderd

Ik heb ook een tijd zo'n kaartje in mijn pc gehad en inderdaad, van de performance hoef je niet veel te verwachten (en dan performance als in: hoog volume, dus hard blazen). Ik gebruikte hem naast een soundblaster kaart om PCDJ Red (Mp3 mixsoftware) te draaien en trad er ook mee op. Alles ging mooi via de line-out naar mijn mengpaneel; elk dus een eigen kanaal.
Ik merkte dat als ik het kanaal uit de ALS4000 vol open zette, dat er echt een niet normaal portie ruis door het ding voortgebracht werd. Dus alleen als line-out open stond en ik verder geen muziek draaide. Ik geloof dat dit de signal-to-noise ratio heet en wat dat betreft hoef je dus niets te verwachten van dit kaartje.

De enige tip die ik je kan geven is de kaart standaard vanuit de mixer niet hoger dan half/ driekwart open te zetten, omdat hoe harder je hem dus zet, hoe meer "noise" er bij komt. Het is dan het beste om het signaal vanuit de pc wat zachter uit te sturen en de speakers wat harder te zetten.
Ik weet niet of dit nou de perfecte oplossing is, maar voor mijn gevoel werkte dit wel. De kwaliteit van de kaart zul je gewoon niet beter krijgen, maar ik neem aan dat je als je de kaart niet voluit open zet, dat het dan ook goed is voor je.

Ik heb trouwens die kaart al drie maanden niet meer in mijn pc zitten, maar nog steeds krijg ik bij het afsluiten een foutmelding die veroorzaakt wordt door deze kaart (schijnt door de Cmedia chip te komen; is een bekend probleem, maar van de ondersteuning voor deze kaart qua drivers ed. hoef je dus ook niet al teveel te verwachten).

• Bartez
heb hem snel ingeruild.....bedankt voor alle reacties....het is dus gewoon een pokke ding!
Pagina: 1