Toon posts:

Drive mapping probleem met winXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu weet ik eigenlijks niet zeker of ik dit in het juiste forum heb gezet. Dan graag verplaatsen.

Het probleem:

Ik heb nu een tijdje een w2k ad server draaien met een domein, het werkt allemaal perfect.
Nu ben ik maar eens bezig geweest met drive mapping door middel van een simpel batch script. Waneer ik nu inlog krijg ik keurig de drive letter bij deze pc staan(zo wel win 98 als xp pc's).
Maar nu blijkt, waneer ik iets wil saven op mijn XP prof met sp1 naar een map drive (x:\ bv) dat niet bijna niet goed of niet gebeurd. De bestanden krijgen een vage extensie en de bestanden zijn maar een paar kb.
Dit heb ik ondervonden met de programma's
- Internet Explorer (opslaan van afbeeldingen)
- magna php studio light
- ulead photo impact 8

Het openen en plakken is geen probleem. Waneer ik gewoon via een normale share wil opslaan is er ook geen probleem. (daarmee bedoel ik dus \\server\map )

Weet iemand ook hoe dit kan?? en natuurlijk hoe ik dit kan oplossen.
(En natuurlijk heb ik de search gebruikt)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm .. vindt het wel een heel erg vage omschrijving :?
Als je dus een normale NET USE naar de server hebt, kun je zonder probs bestanden pasten daar ?

Als je ze echter vanuit een applicatie SAVED zijn de bestanden corrupt ?
Heb je er met andere clients ook last van ?
Server en workstation allebei al eens opnieuw opgestart ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 17 February 2003 @ 10:14:
Hmm .. vindt het wel een heel erg vage omschrijving :?
Als je dus een normale NET USE naar de server hebt, kun je zonder probs bestanden pasten daar ?

Als je ze echter vanuit een applicatie SAVED zijn de bestanden corrupt ?
Heb je er met andere clients ook last van ?
Server en workstation allebei al eens opnieuw opgestart ?
idd is kan zonder probleem pasten / kopieren naar net user map.

Maar als ik wil opslaan vanuit een prog krijg ik corrupt files.
ik heb het nog niet geprobeerd op een andere pc, zal ik vanmiddag ff doen als ik thuis kom.

Oja de server en client zijn al vaker opnieuw opgestart

Ook heb ik dus lopen pingen om te testen of de verbinden dus fout is maar er is ook helemaal niks mis.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb nu nog eens lopen testen, op de pc van mijn zusje xp prof ook volledige geupdate. Niks mis mee, zelfde programma's vervolgens heb ik op mijn eigen pc ingelogt onder een andere naam. Weer niks mis.

Dus heb ligt aan mijn eigen inlog naam op mijn eigen pc. De profiles zijn per pc nog niet geregeld via het domein. Wat eigenlijks nog wel moet maar weet niet echt hoe.

Ik heb geen zin om weer alles opnieuw in te stellen en dus een andere login name te maken. Dus ik hoop dat er iemand is die me hier mee ver kan helpen.

Afbeeldingslocatie: http://www.utinfosite.com/martijn/probleem.jpg zo zien de files er uit na mislukt saven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 17:02 ]