• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik zat net in de tweakersshop te kijken. Heb namelijk een Canon Ixus v2 aangeschaft, wil nu een geheugenreepje er bij kopen.

Zag in de tweakersshop de 64 mb compact flash geheugen van Dane Elec staan, is dat de juiste voor mijn camera?

Ik zag ook een 6in1 reader van dane-elec, heeft dat eigenlijk wel zin omdat je ook via een usb kabeltje je de foto's van je camera naar je pc kan sturen? Of gaat zo een card reader veel en veel sneller?

Weet iemand waar ik een batterij kan kopen voor mn apparaatje?

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

RBouman

René

Het gebruik van een losse cardreader kan gemakkelijker zijn, ik heb zelf een simpele Trust Compactflash reader, deze heeft GEEN drivers nodig voor windows ME en XP. Gewoon inpluggen en je kunt de ingestoken CF-kaart lezen/schrijven.
Als ik USB wil gebruiken om mijn pentax Optio 430 uit te lezen moet ik eerst op de computer een driver installeren. Dat is vervelend als je in het buitenland zit in bv een cybercafe en je wilt fotoŽs versturen. Je moet dan de juiste drivers bij je hebben en je moet ze MOGEN danwel kunnen installeren.
Nu is het 'prik' en lezen maar. Het kopen van een 6 in 1 lezer lijkt mij een beetje overkill als je alleen maar compactflash kaarten hebt. De trust reader/writer koste nl maar iets van 25 euro, de 6in1 is waarschijnlijk een stuk duurder.
René

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a