[ISA server] Automatisch poort 80 mappen naar 83

Pagina: 1
Acties:

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19
Na installatie van ISA server op mijn windows 2000 server is IIS uitgeschakeld, dit omdat de nieuwe proxy op poort 80 luistert.

nu heb ik via ISA management een webpublishing rule gemaakt waarin request's voor mijn webserver automatsch doorgelinkt worden naar port 83 (daar heb ik IIS op gezet)

maar het werkt niet.

als ik het ip adres invoer krijg ik een"pagina is niet gevonden"foutmelding maar als ik "ip:poortnummer" invoer werkt het wel

weet iemand een oplossing??

Verwijderd

eea staat stap voor stap uitgelegd bij www.isaserver.org

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19
dat klopt, heb alles uitgedraait en uitgevoerd, maar werkt dus niet.
das het probleem.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39
fatalharry schreef op 17 February 2003 @ 08:55:
Na installatie van ISA server op mijn windows 2000 server is IIS uitgeschakeld, dit omdat de nieuwe proxy op poort 80 luistert.

nu heb ik via ISA management een webpublishing rule gemaakt waarin request's voor mijn webserver automatsch doorgelinkt worden naar port 83 (daar heb ik IIS op gezet)

maar het werkt niet.

als ik het ip adres invoer krijg ik een"pagina is niet gevonden"foutmelding maar als ik "ip:poortnummer" invoer werkt het wel

weet iemand een oplossing??
IIS staat aan, want als je expliciet het poortnummer opgeeft dan kom je er op.

Echter, als je proxy luistert naar poort 80 (als proxy) hoe kan hij dan webaanvragen doorsturen naar poort 83? Dat is hetzelfde als een service draaien en op dezelfde poort een portforward aanmaken. Afhankelijk welke eerder komt in de afhandeling door windows, komt je pakketje of aan ij je service, of bij je forward. Allebei lijkt me redelijk onmogelijk.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Alles op 1 server?, server 2 netwerkkaarten?
Dan heb je waarschijnlijk last van socket pooling (services gebonden aan alle ip adressen). Er staan een aantal artikelen bij www.isaserver.org met oplossignen.