Toon posts:

Problemen met RGB (Pioneer DV-350)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb problemen met de RGB-aansluiting van mijn Pioneer (DV-350) op mijn Grundig TV (ST55-750 text). De scart-ingang van mijn TV is volgens de handleiding RGB-capable. Heb 2 AV-ingangen op mijn TV: 1 aan de voorkant en 1 aan de achterzijde. Beide kan ik instellen op VIDEO of S-VIDEO, maar niet op RGB (tenminste ...... ik kan dat niet vinden in de handleiding........of zou ik dat kunnen vinden in een 'servicemanual' van Grundig (via betaling te downloaden))!

Ik gebruik voor als scartkabel een speciale RGB-kabel met een gouden scart. De scart is aangesloten op een switchbox, zodat ik kan switchen tussen de Videorecorder en de DVD-speler (heb ook de DVD als test een keer rechtstreeks op de TV aangesloten en heb ook een andere RGB-kabel geprobeerd).

Als ik nu in het setupmenu van de DVD-speler de AV-uitgang van VIDEO naar RGB omzet, dan verschuift het beeld op de TV ongeveer een halve centimeter naar links.
Op mijn TV kan ik de AV-uitgang op VIDEO of S-VIDEO zetten, maar niet op RGB. Volgens een Duits Forum is mijn Pioneer OK (heb in de Mediamarkt ook een andere Pioneer geprobeerd, maar dat gaf hetzelfde resultaat) en ligt het aan mijn, inmiddels 4 jaar oude, TV (heb ook een twee jaar oude Thomson (37 cm) geprobeerd). ** Is dat correct?! **

Als dus RGB problemen blijft geven, dan zou ik de DVD, via diezelfde RGB-scartkabel, het S-VIDEO signaal door kunnen laten geven (dus ook AV-ingang v/d TV op S-VIDEO), maar dan heb ik een probleem met de Videorecorder die dan in zwart-wit verschijnt (en ik kan van mijn vrouw moeilijk verwachten dat zij iedere keer de AV-ingang omschakelt van VIDEO naar S-VIDEO). Weet iemand een andere oplossing hiervoor (met gebruik van de scartingang aan de achterzijde van de TV).

Groeten,
John

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-08 21:37
Je tv kon toch geen RGB aan? Dus ik denk dat dat ook niet gaat werken. Je zult het met VIDEO of S-VIDEO moeten doen.

Een diesel loopt ook niet op benzine ;)

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 14:42
De scart-ingang van mijn TV is volgens de handleiding RGB-capable.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-08 21:37
menn0 schreef op 17 February 2003 @ 16:23:
De scart-ingang van mijn TV is volgens de handleiding RGB-capable.
Shit, dat mij dit overkomt. :) Toch maar beter gaan lezen. :Z