[adsl] Zon Family modem probleem

Pagina: 1
Acties:

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 14:18
Ik heb zonnet family en ik heb een probleem met mijn modem.
Al enige weken werken wij met zonnet family, maar niet van harte.
Het probleem is dat als je de computer opnieuw opstart dat Het modem geen line meer kan vinden. het lampje blijft dus knipperen. Na enkele reboots of een half uur wachten krijgt hij wel weer een line verbindig.
Nou wil het geval dat er van het weekend een storing was bij versatel en dat we wel een line verbinding kregen maar geen server konden vinden. Omdat de machine toch een beetje vol stond met rotzooi hebben we hem opnieuw geinstalleerd met Windows 2000 prof. Het leek er even op dat na die installatie de line prima gevonden werd. Het probleem dat van het weekend was is opgelost bij ons, dus we konden weer i-netten. Alleen gister avond liep de machine waar het modem aan hing vast, du ik moest rebooten. Maar sinds dien krijgt het modem geen line verbinding meer, ook na tientallen reboots. Ik heb sterk het vermoeden dat het modem kapot is. Heeft iemand nog tips?

Het systeem waar het modem aan hangt:
Via Epia C3-800Mhz
128 MB SD-ram
6,5 en 80GB harddisk
45 * cd-rom

P.S. de eerste configuratie was Windows XP prof, daarna is er dus Windows 2000 opgegaan, omdat dat wat lekkerder loopt op deze machine!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik neem aan dat het hier om een usb modem gaat ?
Het is namelijk zo dat ik niet zeker weet of een OS/drivers invloed kan hebben op de linesync. Zelf heb ik namelijk een ethernet modem en deze maakt al gewoon verbinding zonder aan de pc uberhaupt te zijn aangesloten.

Heb je al gekeken of er nieuwere drivers zijn ?
Bestaat de mogelijkheid om een andere pc (of laptop) te gebruiken ?

Mocht dit niet werken, denk ik toch dat je contact op moet nemen met Zonnet (of versatel) zodat hun je lijn checken. Het lijkt me namelijk nogal vaag als een driver invloed heeft op een al dan niet stabiele connectie met de centrale.

Verwijderd

Ik weet wel dat er (uitgaand van een usb modem dan) problemen zijn met diverse via chipsets en die dingen. Ik heb familie van mij het modem ook om laten ruilen voor een ethernet versie, en die hadden een via kt133a.

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 14:18
Het is inderdaad een usb-modem. Maar het merk is E-tech, het is dus niet zon alcatel modem waar problemen mee waren met via chipsets. Maar voor de zekerheid ga ik toch maar voor drivers enzo kijken.

Verwijderd

Ook de E-tech modems kunnen problemen opleveren met VIA chipsets.

VIA chipset drivers update (http://www.via-arena.com)
of
BIOS flashen.

Heb je dat ook gedaan, en je hebt je USB modem ook rechtstreeks op het ISRA punt getest zonder splitter, dan kan ofwel je modem brak zijn ofwel je ADSL lijn.