Toon posts:

Altec Atp 4 of Altec 621

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een heel nieuwe kast in elkaar te schroeven, en daar hoort natuurlijk een nieuw speakersetje bij. Nu zit ik te twijfelen tusssen de Altec atp4
of een Altec 621. Ik vind muziek zeer belangrijk, maar dat speakersetje moet gewoon alround zijn, goed met dvd, muziek en gaming.
De speakers komen in een niet te grote kamer te staan dus zoveel watt hoeft het niet te zijn.

Ik wil eigenlijk weten of dat er mensen zijn die ervaring hebben met deze speakersetjes en mij verder kunnen helpen.

Dan kan ik mijn nieuwe 2.8 gig uitrusten met een gaaf geluid.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 14:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Geef eens aan wat je echt over hebt voor een speakerset.
Als je echt super geluid wilt, dan zou ik absoluut voor de duurdere Altec 641 gaan.
Dit is gewoon de betere pc speaker. uit alle reviews komt hij er ook zeer goed uit, en uit ervaring kan ik je vertellen dat hij geweldig klinkt.

Maar kijk eens bij Toms Hardware, die heeft een paar mooie reviews staan.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Altec Lansing is op pc speaker gebied gewoon top .. sommige vinden dat misschien niet , maar vind het beter als logitech/creative stuff , heb vroeger verschllende altecs setjes gehad maar nu hangt er gewoon een amp aan de pc wegens geldgebrek :) ( amp van 12.5 € , boxen van 5 € ) tweedehands kan mooi zijn ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 22:37

JT

VETAK y0

Neem de 621/641. Die ATP5 klinkt gewoon stukken minder, vooral het midden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de spec sheets van de 621 en atp4 bekeken en volgens mij heeft de atp4 een hoger frequentie bereik, voor mij is het verder van belang dat het setje allround is , dus ook dvd en gaming naast muziek.

Ik vraag me af of bij dat 2.1 setje (621) de experience met dvd´s en gaming ook zo goed is als bij een surround setje.

Ik vind de 641 trouwens erg duur in verhouding met die anderen( ±300 euro).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 11:17 ]

• JT

JT

VETAK y0

ATP4 suckt, geloof mij. Je gaat toch gen middentoner die notabene DIRECTIONEEL geluid heeft naar beneden richten ?!?! Geloof mij, ik heb ze beiden gehoord. Veel pop muziek komt trouwens geen eens boven de 15khz en mp3 komt niet boven de 16khz.

De 641 heeft trouwens OOK een betere sub; daarom is deze ook duurder. Ik geloof ipv een enkele woofer een dubbele. Maar ik heb die 641 ook gehoord en die bas is machtig goed, strak, gedetailleerd, eigenlijk het beste wat ik ooit heb gehoord voor een pc setje.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

JT,
wat is je mening over de Altec Lansing ATP-3?

• JT

JT

VETAK y0

Is dezelfde set maar dan met 2 satellieten. Zelfde dus. Altec is een heel goed merk hoor voor pc speakers, maar dat is nou net ff een rotte appel.

Ecodan warmtepomp

• Cyb
  • Niet online

Cyb

En wat is jouw mening over dit?

Roj (iemand die erg op de hoogte is op het gebied van PC speakers) van het 3DSS forum zie http://www.3dss-forums.co...4&page=&view=&sb=&o=&vc=1:
The ATP-3s upon which the other ATP 4.1 model was based have a much less recessed midrange than the 621s. Now of course, those comments are based on what I know of the ATP-3s.
Let me put it this way: the Altec 621s sound shrill in comparison to the ATP-3. That's because they have a huge hole in the midrange and the highs are brittle and harsh.
3DSS zelf in een review over de ATP-3:
On top of the low noise levels, the ATP3 offers detailed and deep bass response, good midrange and better high frequency clarity than any other system I listened to at this price point.

• JT

JT

VETAK y0

Sorry, maar 3DSS geloof ik niet zo in; de enige online reviews die voor mij echt bruikbaar zijn, zijn die van t.net, gemaakt door Jag. En tja, zou jij een speaker maken met een downward firing middentoner ? Dat zegt voor mij toch echt genoeg (en ik bleek achteraf ook gelijk te hebben toen ik ze hoorde). Ik heb ook de 641 gehoord, als het goed is dezelfde satten (niet dezelfde subs) en ik vond die toch wel wat beter klinken...

Ecodan warmtepomp

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Persoonlijk vind ik 3DSS een van de beste online reviews voor pc speakers. Ze zijn vind ik het uitgebreidste met zowel subjectieve als objectieve testen aangegeven.

De kwaliteit van die downfiring mid is volgens 3DSS o.a. afhankelijk van het gebruikte ondergrond waarop de sat staat. Verder zouden de 2 micro drivers al full range moeten zijn, waardoor volgens hun het uiteindelijk niet ten koste gaat van de stereo image.
Ik heb ook de 641 gehoord, als het goed is dezelfde satten
De ATP3 dezelfde sats als de 641? Ze zien er iig anders uit.

• JT

JT

VETAK y0

Nee, 641 dezelfde als de 621.
Daarnaatst kan ik ook een uitgebreide review op hun manier maken; 50% is copy-paste werk over dB waarden wat in elke review precies hetzelfde is. En als ik jou ga vertellen dat je voor middentonen een beetje behoorlijke conusdoorsnede nodig hebt en een beetje behuizing, geloof jij dan nog dat die microdrivers of zoiets full range zijn ??

Ecodan warmtepomp

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Daarnaatst kan ik ook een uitgebreide review op hun manier maken; 50% is copy-paste werk over dB waarden wat in elke review precies hetzelfde is.
Tja, ze maken daarom ook bij bijna elke review een "Full" en een "Condensed". En zon condensed review is ook erg uitgebreid vind ik. Teminste ik zie amper uitgebreiderde dan die reviews. Digit-Life is ook wel aardig, dankzij de objectieve metingen.

Dat van die mids zal best wel dat je een behoorlijke conusdoorsnede nodig hebt. Ik denk dat het de combinatie van micro + downfiring mids is, waarbij het erg belangrijk is waar je de sats plaatst.

Ik kan er verder niet meer over zeggen dan wat in die review staat en gebaseerd op meningen van anderen, ik heb ze teslotte niet gehoord. Maar als je er verder over wilt hebben, moet je het eens proberen 3DSS forum:D, daar zijn een aantal die het wel hebben gehoord.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Downward firing midrange??? Wat een belachelijk concept. Het enige wat je downward firing kunt maken is een laag-laag unit. (tot 80Hz max.)

Je zou onderhand nog beter (dat je het überhaupt in je kop haalt, lijken Bose wel. |:( ) de tweeter downward firing kunnen maken, die reflecteerd namelijk beter.

Middengebied is een van de belangrijkste zaken, die wil je _echt_niet_ naar beneden richten.

Aannames zijn fataal.

• JT

JT

VETAK y0

Cyb schreef op 25 February 2003 @ 14:43:
Dat van die mids zal best wel dat je een behoorlijke conusdoorsnede nodig hebt. Ik denk dat het de combinatie van micro + downfiring mids is, waarbij het erg belangrijk is waar je de sats plaatst.
Da is het zowiezo maar je kan NIET een DIRECTIONEEL-geluid-afgevende unit naar beneden plaatsen !! Dat kan gewoon NIET als het directioneel is ! Of vind jij van wel dan ?
Ik kan er verder niet meer over zeggen dan wat in die review staat en gebaseerd op meningen van anderen, ik heb ze teslotte niet gehoord. Maar als je er verder over wilt hebben, moet je het eens proberen 3DSS forum:D, daar zijn een aantal die het wel hebben gehoord.
Kep de ATP3, 621 en 641 ook al gehoord :)

Ecodan warmtepomp

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Tja, ik vind het ook raar.
Maar volgens die review en meningen van anderen blijkt het wel te werken.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
Je kan met je vraag terecht in het grote pc-speaker topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.