[XP] Foutmelding, terug naar 640x480*4

Pagina: 1
Acties:

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Topicstarter
Totdat ik vanochtend een verse reinstall van Windows XP deed had ik nergens last van. Ik had WindowsXP geinstalleerd, zonder SP1.

Ik heb vanochtend de reinstall gedaan vanwege de install van SP1. Misschien klinkt dat vreemd, maar das mijn manier. Ok, dus vanochtend XP geinstalleerd en daarna meteen SP1. Alles ok. Alle update van MS ook meteen gedaan. Norton IS geinstalleerd en geupdate. Drivers geinstalleerd (staan hieronder) en een aantal andere proggies (winamp, FSRaid, Xnews, Du-Meter, Winrar, Isobuster etc.) en XPAntiSpy. Mooi.

Na een tijdje internetten via IE6 krijg ik de volgende boodschap:

"Microsoft Windows detected and recovered from a device failure. Please save all your work and reboot to restore full functionallity"

En een 640x480 * 4-bit resolutie. Heb toen gereboot maar kreeg kort daarna weer de error.

Heb XP OPNIEUW geinstalleerd, weer SP1 erbij. Norton IS erbij en Battlefield en alle drivers die hieronder staan. Na 3 min Battlefielden weer de error, precies hetzelfde.

Al eerder opende twee gebruikers hier op GoT een topic over dit probleem. Eentje met een Radeon 9700 Pro (Hercules 9700 Pro crashed en schakeld naar 4bit 640*480) en eentje met een GeForce 2 MX (GeforceII 400/400mx loopt vast...). Op een ander forum is er ook een thread over. Meerdere hebben last van dit probleem (http://www.3dlabs.com/sup....jsp?forum=31&thread=3371).

In elk geval lijkt het om de videokaart te gaan. Gekke is, voor de reinstall werkte mijn systeem perfect met alle drivers die ik nu gebruik. (Mijn "nu" systeem is dus het brakke systeem).
  • Het probleem doet zich voor op meerdere merken moederborden (Abit, MSI, Asus, Tyan Tiger etc.)
  • Zowel XP SP1 als Win2000
  • Zowel GeForces als 3D Labs kaarten als Radeon kaarten.
  • DirectX 8 en DirectX 9.
  • Intel en AMD
Meer weet ik niet, dus als je tips hebt hoor ik ze graag.

Specs:

KR7A-RAID
AthlonXP
2 x Maxtor D740X in RAID-0 op HPT372
GeForce 4
(rest zie specs in sig)

dets 29.58, 42.70, 41.86.
Via Hyperion 4.45
Via Latency 0.19

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Topicstarter
Ik had net weer de error en ben er achter dat het waarschijnlijk om de drivers voor de videokaart gaat.

Als ik in de Event Viewer kijk krijg ik dit bericht bij een van de errors:
The driver nv4_disp for the display device \Device\Video0 got stuck in an infinite loop. This usually indicates a problem with the device itself or with the device driver programming the hardware incorrectly. Please check with your hardware device vendor for any driver updates.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Alle andere errors (rode kruisjes) geven verder niks aan.

Het vreemde is, de drivers die ik nu gebruik deden het voorheen goed. En ik heb verder niks veranderd qua hardware instellingen.

The trade of the tools

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zou je eens een uitdraai van je DXdiag hier kunnen posten? Daarin staat o.a. de versie van de nv4_disp... Post ook even de versie van je drivers.

Je zou sowieso de laatste Nvidia drivers kunnen proberen die door Microsoft worden ondersteund: nVidia Detonator 42.30 WHQL

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Topicstarter
XceeD schreef op 17 February 2003 @ 07:46:
Zou je eens een uitdraai van je DXdiag hier kunnen posten? Daarin staat o.a. de versie van de nv4_disp... Post ook even de versie van je drivers.

Je zou sowieso de laatste Nvidia drivers kunnen proberen die door Microsoft worden ondersteund: nVidia Detonator 42.30 WHQL
Hier kan je een uitdraai vinden. Ik gebruik op dit moment overigend 41.09, maar het probleem doet zich ook voort met 42.70 en 42.86. Voorheen had ik geen problemen met deze drivers.

Zou het aan SP1 kunnen liggen ?

The trade of the tools

Verwijderd

Nee ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Matrox Dualhead 400 maar na een biosreset werkte het nog niet. Toen maar ff de kaart eruitgehaald en toen aangezet. (geen beeld op dat moment dus). gewacht tot dat ie opnieuw was opgestart en toen gwon uitgezet (nie goed voor). Probleem nog nie opgelost dus toen nog eens de bios gereset alles weer oke!!!!!! :D dus proberen mar (wel ff voeding uitzetten als je dit alles doet en computer aarde chips op videokaarte ed zijn erg gevoelig voor statische elektriciteit)!!!!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 20:48:
Nee ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Matrox Dualhead 400 maar na een biosreset werkte het nog niet. Toen maar ff de kaart eruitgehaald en toen aangezet. (geen beeld op dat moment dus). gewacht tot dat ie opnieuw was opgestart en toen gwon uitgezet (nie goed voor). Probleem nog nie opgelost dus toen nog eens de bios gereset alles weer oke!!!!!! :D dus proberen mar (wel ff voeding uitzetten als je dit alles doet en computer aarde chips op videokaarte ed zijn erg gevoelig voor statische elektriciteit)!!!!
Ik heb net WEER Windows XP geinstalled na een verse format en na een CMOS discharge.

Daarna meteen 42.70 geinstalled en via 4.45. 3DMark 2001 SE 330 gedraait en zonder problemen :P Ik heb hierna 3DMark 2001 SE nog drie keer gedraait en tot nu toe geen errors :) Ik ga nu ff 3DMark03 draaien. Dus zo te zien lijkt het probleem "weg" te zijn gegaan :P (klop op hout)

Eerst ff een restore point maken :P

The trade of the tools

Pagina: 1