Toon posts:

Temperatuursensor aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan van zowat alles de temperatuur opnemen in m'n systeem, CPU, Northbridge, HDD, het enige waar naar mijn weten geen temperatuur sensor opzit (maar waarvan ik wel graag de core temp zou willen meten) is m'n toekomstige Radeon 9500.

Ik zou dan ook graag zelf gewoon een temperatuur diode in de nabije omgeving van de GPU die willen plaatsen om zo de temperatuur te meten. Alleen weet ik niet waar, of zelf 'of' ik deze temperatuur sensor op m'n mobo zou kunnen aansluiten. Ik heb een MSI 845E Max2 bordje, maar ik vind hier geen verdere info omtrend.

Ik zou liefst de temperatuur softwarematig willen checken enzo, via een sensor zoals al de andere componenten, en niet via een aparte sensor met een los LCD schermpje.. Ik heb graag dat alles op dezelfde manier werkt, of toch een sterk gelijkaardige manier :)

Verwijderd

Als je geen aansluiting hiervoor hebt op je moederbord (wat erg waarschijnlijk het geval is), dan vrees ik dat de enige zinnige oplossing is op iets aan te schaffen zoals een DigiDoc 5. Dat is helaas wel een hardwarematige oplossing, met een lcd-scherm, ingebouwd in een drivebay.

Verwijderd

Dan moet je eerst de specificaties van je huidige sensoren opzoeken en precies zo'n zelfde kopen (of mail de mobofabrikant voor info).

Een andere oplossing is een (aantal) sensor(en) op je gamepoort aansluiten: http://www.cesko.host.sk/GamePortTemp.htm

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 08:43 ]

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:44

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Wat voor Mobo heb je? Op de huidige Asus-mobos zit een extra tempsensor aansluiting die je o.a. kan gebruiken om de temp. van de PSU te meten. Ik heb er nu een 10k NTC-sensor aan hangen die aan een lang draadje naar buiten gaat. Het is hier nu -4°C :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:36

mvds

Totally awesome!

Net even de handleiding van je mobo gedownload, en daar staat idd niks in over aansluitingen voor losse sensoren, ik denk dan ook dat je pech hebt en je voor een externe oplossing moet gaan kijken, dus zoals HlpDsK al zegt, een digidoc of een soortgelijke oplossing.