10x 1 miljoen of 1x 10 miljoen? Deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
10 miljoen in een keer is wel leuk (als het technisch haalbaar is), ben echter van mening dat een meerdaagse flush van bijvoorbeeld 5 miljoen per dag VET VEEL meer indruk maakt dan een zo'n prik.
Stel je voor: paar dagen achter elkaar miljoenen door de plee bij d.net...!
De reacties van AT en /.

10.000.000 in een keer is de volgende dag vergeten. 10 mil of 2 mil boeit dan ook niet echt.

Remember de meerdaagse "Bevreidingsflush"? Bedenk hoe de gezichten er uit zagen van onze conculega's... Kin op de grond...

Need I say more?

Check voor vorige thread: http://gathering.tweakers.net/Forum3/HTML/001024.html

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Hummm, PC-dealer heb jij mijn draad gelock of iemand anders?

Was hij te lang aan het worden.

Verder ben ik van mening dat we in ieder geval een flush van minstens 5 miljoen wu's moeten proberen te halen, omdat dat nog nooit is gedaan.

Mo-Bees voor wereld vrede!

Verwijderd

Ik heb dit al eerder gemeld maar er verder niemand meer over gehoord.

Packets van 32 Wu's flushen volgens mij net zo snel als packets van 1,2 of 4 wu's.
Volgens mij moet je dan in de zelfde tijd iets van 10 keer meer kunnen flushen.
Dsmarty zei dat hij in 17 uur 1,2 miljoen wu's kon flushen. Als dat wu's in packets van 4 waren zou hij bij de komende megaflush in z'n eentje nog die 10 miljoen wu's kunnen flushen als deze in packets van 32 zaten.

Dus als iedereen nou z'n instellingen van z'n koe zo zet dat z'n voorkeur uitgaat naar grote packets dan moet het volgens mij makkelijk lukken.

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:13
Mo-Bees: PcDealer had een nieuwe draad aangemaakt(, aangezien die waarschijnlijk te vol zat). Dus die heb ik maar dichtgegooid.

Om maar ff on-topic te blijven lullen. Elke dag 5M ?? :) 10M is gewoon teveel, dat halen we waarschijnlijk (als we dat al halen) 1 dag. En anders trekken de servers van distributed.net het niet, en krijgen we ruzie met hun. Dat moeten we ook niet hebben. Maar om ffies nog meer iedereen na te praten: laten we nou eerst maar ff lekker doorsparen. We zitten nu nog maar net op de... ergens in de 1M .. das nog lang nie genoeg hoor :P :)

Moooh!

Verwijderd

hoihoi

Kijk. Ons netwerk is op het moment zo in elkaar gezet dat elk block een packet is. Normaal ligt de spreiding redelijk, maar als er opeens 10M blokjes extra binnenkomen dan word dat best een DoS attack en dat willen jullie ook niet. Voor de hackers: Nee, probeer nou maar niet, want dan wordt je IP gewoon geblokkeerd :)

Dus flush je rustig over meerdere proxies dan moet dat redelijk goed gaan. 40M->50M kan nou ook weer niet zoveel kwaad. Daarbij is het tijdens USA-nachten sowieso rustiger op het net. Flush bv. niet op maandagochtend als het d.net netwerk toch al aan het pieken is.

Wat je als eerste voor ogen moet houden, vind ik, is dat stats een bij-effect zijn van een gedistribueerde effort, en niet HET doel op zich. Vandaar ook dat de algemene mening is dat daily-stats moeten zeggen wat je per dag doet. We zijn sowieso al aan het denken over timestamps in de blokken zelf, maar ach, niet alle compus hebben de goede tijd etc etc etc.

Disclaimer: Het blijkt dat ik niet voor alle staffmembers spreek als ik zeg dat mij het allemaal niet zo heel erg boeit en het wel een aardige grap vind.
Uiteindelijk zijn jullie zo te zien zeer betrokken bij distributed.net, wat natuurlijk zeer gaaf is. Dus probeer het van beide kanten relaxed te houden en hou rekening met ons arme netwerkje en de misschien wat paranoide reactie van andere staffmembers, die jullie niet kennen en al genoeg hackpogingen hebben moeten weren.

Moo!

Ivo

Verwijderd

Moooooo,

das leuk om van Ivo zelf een posting te mogen lezen.

Ik hoop dat als het zover is we een beroep op je kunnen doen, als het om info gaat hoe we het het beste kunnen aanpakken.

Mo-Bees voor wereld vrede!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:31
De stats mogen dan een bij-effect zijn, zonder ze zouden er toch veel minder mensen meedoen. Als je nu b.v. naar Anandtech kijkt, die zijn ook pas weer gaan groeien op het moment dat DPC in de buurt kwam. Ik denk dat zonder die stats distributed het een stuk moeilijker zou krijgen. Het blijft juist leuk door de stats.

[removed]

• PcDealer
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Laat ze maar eens hun netwerk updaten. Als ik zie wat voor server ze hebben... zakt me de moet in de schoenen.

Verder wel een coole gast die Ivo.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

tnx voor de info Ivo!

en het komt er dus op neer dat we zo veel als we kunnen, ook mogen flusjen. zolang we het maar verspreiden, en dat kan natuurlijk geen probleem zijn! we moeten dus zien te achterhalen hoeveel d.net proxys er zijn en dan goed plannen wie waar flusht. :)

bovendien moeten we er rekening mee houden dat het niet zo is dat iemand 2M naar delft flusht en dat er ondertussen van iemand anders wordt verwacht dat hij ook effe 2M naar een proxy op hawaii flusjt (ik noem maar wat, maar het gaat dus om de snelheid van de verbinding

bij deze ;)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nameless One: Je hebt helemaal gelijk: Als ik veel mensen hebben met 1 wu packets (random blokjes bijvoorbeeld) doe ik veel langer over flushen dan met packets van 32... Vanaf mijn werk kan ik 10K naar mijn proxy flushen (allen 32 wu) in minder dan 2 minuten... Dat schiet op!
Helaas verschaft Dnet niet altijd van die grote packets, soms krijgt mijn proxy alleen 1,2,3 of 4 wu-packets binnen :(
Pagina: 1