Ik heb nu een USB-muis, die werkt prima onder linux, behalve bij het booten. Als Gentoo de modules uit modules.autoload probeert te laden zegt ie dat ie de hid module niet kan laden. Vervolgens start X dus niet op omdat hij de muis niet kan vinden. Als ik dan inlog als root en ik tik 'insmod hid' doet de muis het gewoon en kan ik X weer opstarten. Dit is alleen niet echt handig om elke keer tijdens het opstarten te moeten doen
weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
laat maar.
edit:toch wel!
Wat staat er in je modules.autoconf aangaande dit (en USB)?
edit:toch wel!
Wat staat er in je modules.autoconf aangaande dit (en USB)?
[ Voor 167% gewijzigd door Heidistein op 17-02-2003 00:35 ]
Maybee we are alone... After all.
Heb je na dit in modules.autoconf te zetten wel 'update-modules' gedraaid?
Check ook even 'man modules.autoconf', en als je dit zelf natuurlijk al lang had bedacht: welke foutmelding krijg je dan precies? Missen er dependencies ofzoiets?
Check ook even 'man modules.autoconf', en als je dit zelf natuurlijk al lang had bedacht: welke foutmelding krijg je dan precies? Missen er dependencies ofzoiets?
De foutmelding: "Failed to load hid.o"
En als ik dan inlog als root kan ik de module zonder problemen laden.
En de code van mijn modules.autoload:
Die eerste twee zijn voor mijn netwerkkaart en geluidskaart.
En als ik dan inlog als root kan ik de module zonder problemen laden.
En de code van mijn modules.autoload:
code:
1
2
3
4
5
6
| 8139too es1371 usbcore usb-ohci input hid |
Die eerste twee zijn voor mijn netwerkkaart en geluidskaart.
heee? sinds wanneer heeft hid de keybdev nodig? Dat heb IK iig nog nooit meegemaakt.... wel dat mijn muisje het niet deed omdat mousedev er niet was... maar tja, das ook gewoon dom
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Pagina: 1