Toon posts:

Hard (spinnend) geluid met opstarten???

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zit met het volgend probleem: af en toe als ik de pc aanzet, dan hoor ik een hard (spinnend/draaiend) geluid en boot de pc niet op! Dit vindt niet iedere keer plaats dus kan het niet zo 123 testen? Iemand hier ook ervaring mee, is het waarschijnlijk m'n HD? Of een rom-speler? Dit probleem doet zich sinds kort voor!

Info systeem: MOBO: Asus A7V 333; AMD Athlon 1,4 GHz; 512 MB Ram; 80 GB HD (RAID); 64 MB Video; Operating-system: Windows XP

Graag hulp.

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

staat je bios misschien ingesteld zodat je cd-rom speler het eerste bootdevice is?
Zit er op de momenten dat hij niet opstart een cd in je cd-rom speler?
Wat heb je gedaan net voordat je probleem begon? (bios aangepast, software/hardware geinstalleerd)

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Topicstarter
nee, niet op cd-rom ingesteld! En nix vreemds gedaan, wel een keer geformatteerd en xp opnieuw erop gezet, maar dat doe ik wel eens vaker!

Verwijderd

Trek je HD er af of/en de CD-rom wees creative en leef je uit :D

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 00:53:
Trek je HD er af of/en de CD-rom wees creative en leef je uit :D
Precies, wij op GoT kunnen niet gaan raden welk onderdeel er geluid maakt, zoek dat eerst even uit voordat je dingen gaat vragen.

Verwijderd

Ik heb bijna dezelfde specificaties.... Bij mij gebeurden de laatste tijd ook rare dingen: windows start soms niet op, blijft ie hangen in een zwart scherm. Probeert tijdens opstarten CD-ROM te lezen, en blijft in een loop hangen.
Dat met het niet opstarten heb ik opgelost door oude drivers van mijn videokaart (ti-500) te gebruiken. Wel te verstaan draait nu 29.42. Wat ik hou is dat hij soms geen cd-roms kan vinden; niet in de BIOS en niet in Windows.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Be a Tweaker.. Be creative.. Duik in je kast en sluit allerlei dingen uit :Y)

Je kunt je HDD checken met de tooltjes van de HDD fabrikant. Check hiertoe ook de OM FAQ onder het kopje "mijn HDD doet vaag".

Dit topic gaat dicht, omdat je helemaal niet verder bent gaan troubleshooten en in schijnbare wanhoop een topic op GoT hebt achtergelaten :| Ook voldoet je openingspost niet (bijvoorbeeld: waar zijn de HDD/CDROM specs? die zijn toch wel het belangrijkste in dit geval.. je post toch niet voor de gein in Opslagmedia & I/O Controllers?).

Lees dit eens aandachtig door:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 17-02-2003 07:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.