alternatief voor XFree?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Topicstarter
Ik moet mijn harde schijf voor linux herpartitioneren.
naast Gentoo ga ik hier LinuxFromScratch opzetten.

De bedoeling is om wat meer te experimenteren en een zo snel mogelijke desktop te hebben.

nu gebruikt iedereen XFree maar zijn er eigenlijk alternatieven?

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:31
Serieuze, momenteel al werkbare alternatieven - waarvoor ook software beschikbaar is?

Nee, niet voor zover ik weet.

Experimentele zijn er wel, bijvoorbeeld Fresco (vroeger bekend onder de naam 'Berlin').

[ Voor 16% gewijzigd door Wilke op 16-02-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

SambalBij

We're all MAD here

Er zijn meerdere alternatieven, maar dat zijn voor zover mij bekend allemaal commerciële pakketten.
Bijvoorbeeld XiG's AcceleratedX of Metrolink's Metro X Server

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:31
Oh ja, dat vergat ik er inderdaad bij te zeggen.

Ik nam aan dat je het wilde beperken tot free software...op zich best een 'foute' aanname om zonder er bij te zeggen te maken, maar okee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 13:29

SJR

hmm.... wat is dat blackbox dan oid? draait vaak op gentoo?

//edit: Blackbox is dus een Windowmanager. Misschien toch wat om naar te kijken, als je het al niet kende. Andere X servers ken ik niet...

[ Voor 73% gewijzigd door SJR op 16-02-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SJR schreef op 16 februari 2003 @ 23:41:
hmm.... wat is dat blackbox dan oid? draait vaak op gentoo?
Blackbox is gewoon een windowmanager, geen X server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor een aantal mensen over directfb ipv x, maar hoor ik ook nog veel gezeur over, dus nog ff wachten tot het goed werkt, veel video drivers werken er ook nog niet echt lekker mee, kheb wel een mooi screenshot gezien van the gimp op directfb, ff zoeken in mn logs..

ah, twas gwoon op directfb.org :) check: http://directfb.org/screenshots/gimp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Topicstarter
ik bedoelde inderdaad 'free' software (had ik moeten bijzeggen |:( )

directFB ga ik zeker eens van dichtbij bekijken (heb al gezien dat mijn videokaart wordt ondersteunt)

kan je DirectFB naast XFree gebruiken zodat je beiden kan gebruiken (niet op het zelfde moment)?

[ Voor 15% gewijzigd door moser op 17-02-2003 08:10 ]

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Yup, dat is mogelijk. Het is zelfs mogelijk om die walgelijke transparency uit te zetten, zodat het nog enigzins werkbaar is ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Sjees! ff wat screenshots van directfb zitten kijken. D'r zit wellicht best toekomst in dat project, maar waarom hebben die lui in godsnaam die (inderdaad achterlijke) transparency aanstaan? Alsof dat l337 is of zo :P Lijkt me om gek van te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:53

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Omdat XFree dat nooit netjes heeft gekund en ze dat dus als 'l33t-factor' kunnen showen. Ik zou graag zeggen dat er meer achter zat, maar ik vrees het ergste :7. Er zijn maar weinig echt nuttige toepassingen van transparantie en al helemaal niet als het zes schermen diepe transluency is...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel hoor, met schaduwen onder je menu's kan je je menu's beter zien ;)
(zelfde geldt in mindere mate voor vensters/windows)

En over schaduwen gesproken, het was gisteren gehacktdag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ging geloof ik ook meer om het feit van het gebruik van het client server model, niet dat dat slecht is, maar het zou dan ook nog eens op een onhandige manier geimplementeerd zijn, heel veel requests aan de server voor een windowtje moven alser wat achter staat bijv.

maar je moet dit maar eens lezen: http://www.osnews.com/printer.php?news_id=1905

en dat transparantie is in dat gimp voorbeeld wel erg overdreden ja, maar ik zou me kunnen voorstellen dat mn terminal het op een fatsoenlijke manier had, zoals ik nu ook een soort van transparantie heb, dat vind ik dan wel handig om te hebben, maar ook niet iets wat ik per se mis idd
Pagina: 1