[premiere] Pinnacle achtige scene detectie?

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Hallo,

Omdat ik al heel vaak problemen heb gehad met het onstabiele Studio 8 van Pinnacle ben ik op zoek naar een ander videobewerkingsprogramma. Mijn oog is hierbij gevallen op Adobe Premiere (al dan niet light edition). Ik vraag mij echter af of het met premiere ook mogelijk is de scene's in de film automatisch te laten detecteren op een soortgelijke manier als Studio 8 dat kan of dat ik hier een ander programma voor naast kan / moet gebruiken oid. Wie helpt? Doorgaan met het gebruik van Studio 8 is helaas geen optie door de grote hoeveelheid onopgeloste bugs.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Topicstarter
* beleefd kickje * Helemaal niemand die dit weet?

[ Voor 47% gewijzigd door Bor op 17-02-2003 16:53 ]

Verwijderd

als je bedoelt een detectie van de op verschillende tijden genomen shots, dan weet ik dat ulead videostudio 6 dit wel kan. schijnt op andere vlakken een wat beperkter programma te zijn als premiere, ik zit zelf ook nog in de ''welk prog past het best bij mij''-fase.

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 18:35:
als je bedoelt een detectie van de op verschillende tijden genomen shots, dan weet ik dat ulead videostudio 6 dit wel kan. schijnt op andere vlakken een wat beperkter programma te zijn als premiere, ik zit zelf ook nog in de ''welk prog past het best bij mij''-fase.
Daar heb ik een demo van geprobeerd maar ben tot de conclusie gekomen dat het niet echt iets voor mij is. Premiere ziet er wel goed uit en loopt ongetwijfeld beter dan Pinnacle. Nu nog uitvinden of de scene detectie inderdaad automatisch kan.

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:09
Een kennis van me gebruikt het programma: "scenalizer live" om de scene's van zijn videocamera op de HD te zetten.
Hij heeft verder een dv500 met adobe premiere 6.5
Dit werkt bij hem zeer goed
Ik hoop dat dit is wat je bedoelt.

• Bor

Bor

Topicstarter
jenk schreef op 17 februari 2003 @ 19:34:
Een kennis van me gebruikt het programma: "scenalizer live" om de scene's van zijn videocamera op de HD te zetten.
Hij heeft verder een dv500 met adobe premiere 6.5
Dit werkt bij hem zeer goed
Ik hoop dat dit is wat je bedoelt.
Dat ziet er inderdaad uit als iets wat ik bedoel. Helaas is het met dit programma alleen mogelijk automatisch scene detectie te doen bij het direct capturen van de dv. Jammer genoeg heb ik de dv al gecaptured en geen originele tape meer.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Studio 9? Ze zijn pas bij 8.5.18 ;) heb je die al geprobeerd?
Ik weet alleen dat Scenalyzer dezeldfe scene structuur gebruikt als Studio. Als je een reeds gecaptuurde AVI in studio inleest, en er is geen *.scn aanwezig, zou Studio de file moeten scannen voor scenes.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Bor

Bor

Topicstarter
Microkid schreef op 18 February 2003 @ 09:52:
Studio 9? Ze zijn pas bij 8.5.18 ;) heb je die al geprobeerd?
Ik weet alleen dat Scenalyzer dezeldfe scene structuur gebruikt als Studio. Als je een reeds gecaptuurde AVI in studio inleest, en er is geen *.scn aanwezig, zou Studio de file moeten scannen voor scenes.
Studio 9? Nee hoor, 8 moet het zijn. Ik heb inderdaad 8.5.18 al geprobeerd maar ook dat werkt niet. Ik snap gewoon niet dat men zo'n onstabiel programma op de markt kan en durft te zetten. Ik hoor namelijk vreselijk veel mensen hier over klagen. Het opnieuw inscannen van de scenes in studio 8 werkt ook wel, maar ik wil gewoon over naar een nieuw programma waar ik wel gewoon (met minder bugs) mee kan werken.

• Bor

Bor

Topicstarter
Update: heb net een demo versie van ScenalyzerLive gedownload en ik moet zeggen dat dit programma echt bijzonder goed werkt! Ik stond er echt van te kijken. Het is nog geen mb en doet op het eerste gezicht alles (en meer) wat je er van mag verwachten. Thanks voor de tip!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Even voor de duidelijkheid, ik heb het nog niet uit deze thread kunnen halen :

Is het nu wel/niet mogelijk om met ScenalyzerLive een reeds bestaande DV-AVI (dus niet vanaf tape) op scenes te laten detecteren ?

Ik heb een DV-AVI (capture van een analoge HI8 tape via D8 camera) op HD staan en wil deze splitten.

Het freeware Scenalyzer zou dat wel kunnen, echter deze crashed op het moment van scannen.

Aangezien ScenalyzerLive nu het product is zou ik verwachten dat de functionaliteit van de oude software ook aanwezig is.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Pagina: 1