Pinnacle Studio 8 geluidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met het programma Studio 8 van Pinnacle (:r). Als ik een SVCD maakt met het programma en ik maak een avi of mpeg file, dan werkt alles perfect. Echter wanneer ik tegen studio zeg dat deze een SVCD moet maken van de bewerkte video, dan verdwijnen er regelmatig stukken geluid uit de film. De film loopt normaal door, maar er wordt enkele seconden geen geluid meer afgespeeld. Hierna komt het geluid weer terug en gaat het weer even goed. :? Daarna valt het geluid weer weg. Als je de film langer laat doorspelen, dan komt dit probleem steeds vaker en regelmatiger voor. :'(

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik snap er niets meer van. Ik heb alle instellingen nagekeken en van alles uitgeprobeerd, maar niets helpt dit probleem op te lossen. 8)7

Alvast bedankt _/-\0_

need more coffee!!!

• jobo
Is er niemand online die hier iets vanaf weet?? of zit ik in de verkeerde forum? |:(

need more coffee!!!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:24
heb je de laatste opdate erop?
8.15 nogwat B

Verwijderd

Ik gebruik het programma al een tijdje en ik heb nog niks vreemds gemerkt gelukkig.
Maar zoals the noise al zei heb je alle updates geïnstalleerd?
en vraag 2 welk geluid valt er weg: orginele geluid van de film zelf of de achtergrond geluid wat je zelf erachter heb gezet?

Verwijderd

Ik had pasgeleden ook een gruwelijke ruzie met pinnacle, wat ik je kan adviseren is probeer idd eerst alle update's van www.pinnaclesys.com

werkt dat niet, de-installeer het programma dan, en installeer het opnieuw!

proberen proberen proberen.

Ik ben met een film van 90 min. ongelogen waar ca. 40 uur aan het KNOOIEN geweest om het voor elkaar te krijgen die klote film weer op m'n dv bandje te krijgen.

Monteren, titels, geluid bewerken etc. gaat perfect.

Maar owhee als je er een film van wil maken.

rondom een kl*t* pakket

• jobo
Ik heb nog niet alle updates geïnstalleerd, dat zal ik dan gelijk maar ff doen.

het geluid dat weg valt is het originele geluid van de film. Deze wordt word afgespeeld (zonder fouten) op de pc zelf, maar als je pinnacle studio 8 een svcd laat branden zijn er steeds stukken geluid weg van ongeveer 15 seconden. Daarna komt het geluid gewoon weer terug. De video blijft normaal doorlopen, Hierin worden geen stukken film verwijdert.

Ik heb eigenlijk ook nog een ander probleem, Als ik achtergron muziek toevoeg aan een film, dan gaat er ook iets fout. Als ik een stukje film van ongeveer 4 minuten maak en ik voeg een achtergron muziekje van een cd of een mp3 toe (stel deze duurt ook ongeveer 4 minuten) dan is het zo dat pinnalcle wel netjes aangeeft dat deze ongeveer 4 minuten duurt, maar tijdens het afspelen wordt er een deel van de tijd afgehaald. De film stopt wel bij het einde, maar de muziek is dan nog niet afgelopen. Deze twee kloktijden lopen dus niet synchroon. Weet iemand wat ik hier aan kan doen???

Alvast bedankt!

need more coffee!!!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:02

Barca

In Search Of Sunrise

Ik kick dit topic omhoog omdat ik hetzelfde probleem heb. Speel ik een AVI af met Pinnacle is het geluid perfect. Zet ik hem echter via FireWire terug op MiniDV en speel ik hem dan op de videocamera af, ontbreken er door de film heen kleine stukjes geluid. Het is heel vreemd. Geen idee waar het aan zou kunnen liggen... het is in ieder geval niet de MiniDV tape zelf want ook als ik het opnemen wat "later op de band" start heeft hij bij dezelfde scene het probleem. En ook als ik EEN avi bestand er van maak zonder scenes, zitten bij die stukjes het probleem. Maar zoals ik zei... bij het afspelen op de PC is er geen enkel probleem! Mijn Pinnacle is volledig up-to-date.

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:02

Barca

In Search Of Sunrise

Ik geef deze topic een schop, omdat ik er vandaag achter ben gekomen dat dit probleem niet specifiek een Pinnacle probleem is. Zet ik namelijk een AVI met Windows Media Player naar MiniDV, heb ik hetzelfde probleem. Alhoewel het geluid bij het afspelen van de AVI zelf perfect is, wordt het geluid om een onverklaarbare reden niet goed naar de tape geschreven. :?
Pagina: 1