Toon posts:

Megapool Eltax?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie in het nieuwe foldertje van de Megapool twee sets Eltax-speakers staan. Op de Eltax-site kan ik deze exacte typen (ik ga af op de vormgeving, in de folder staan geen type-aanduidingen) niet vinden, maar de Symphony- en de Liberty-reeks hebben er wel wat van weg.

Kent iemand dit merk en/of deze speakers en is het wat? Is misschien leuk om met deze boxjes een soort van 4 of 5-weg systeem te bouwen voor bij de PC. In elk geval zijn de prijzen laag, resp. 100,- en 229,- p/s, met de reclametekst 2 halen 1 betalen, al begrijp ik niet wat ze daarmee nou precies bedoelen (2 sets voor de prijs van 1, of 2 boxen voor de prijs van 1?).
Grtz, Hans.

Verwijderd

Topicstarter
woeps zie net ook al iets over Eltax in de topic van Neo.

Verwijderd

eltacs is wel leuk .... voor minder geld maar dan moet je ook niet de budget/budget speakers nemen maar voor computer kan dat best wel , 4-5 weg bestaat overigens niet is dus 3 weg verdeeld over 4 of 5 conussen :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, bedoel dus eigenlijk een 4- of 5-speakersysteem... Qua Dolby en surround en zo eigenlijk dus.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Eltax zijn prima speakers.. ik neem aan aan die prijzen te zien dat het hier niet om hoge torens van minimaal 70cm gaat, maar om de kleintjes. Tis inderdaad wel leuk om daar een surround systeempje voor je pc van te maken.
Zelf vind ik de Linear-respone serie wel goed, maar weet niet of ze die ook verkopen. D8 dat de prijs ook wel even wat hoger lag. een 10.5 set (2 speakers) was d8 ik 2400,-
de Center-speaker van linear-response krijgt zelfs 5 sterren van What-Hifi

Verwijderd

Op woensdag 15 november 2000 21:15 schreef Darkman het volgende:
(...) 4-5 weg bestaat overigens niet is dus 3 weg verdeeld over 4 of 5 conussen :)
Niet dus. Er bestaan heus wel luidsprekers die 4 of 5 aparte filterkanalen hebben, voor het laag, laag-midden, midden, hoog, en ultra-hoog. Kijk bv. maar eens op www.bwspeakers.com en check de Nautilus. Dat is een 4-weg systeem. En het topmodel van Thiel is zelfs een 5-weg systeem.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 november 2000 20:21 schreef nare man het volgende:

[..]
Niet dus. Er bestaan heus wel luidsprekers die 4 of 5 aparte filterkanalen hebben, voor het laag, laag-midden, midden, hoog, en ultra-hoog. Kijk bv. maar eens op www.bwspeakers.com en check de Nautilus. Dat is een 4-weg systeem. En het topmodel van Thiel is zelfs een 5-weg systeem.
True ;)

Verwijderd

Ja, en de Totem Shaman *D
Afbeeldingslocatie: http://www.joenit.com/images/Totem/Shaman.JPG
Pagina: 1