Toon posts:

Probleem met Radeon 8500LE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem met een Radeon 8500 LE van Hercules. Als er een spel wordt gespeeld verschijnen er in een keer allemaal verticale strepen op het beeld [allerlei kleuren] waarna de pc ook vast loopt. Dit gebeurt alleen bij spellen spelen. Unreal II, C&C Generals, 3DMark01 enz. Hij houdt het een klein tijdje uit, waarna die begint met die strepen. :(

Ik heb dan ook al van alles geprobeerd:
- Allerlei videokaart drivers
- MoBo chipset drivers
- WinXP opnieuw installeren
- BIOS settings veranderen
- Temps/Coolers van pc, videokaart gecheckt
- enz.

Hij doet dit ook pas sinds een week of 2

[SPECS]
Duron 1200
Jetway V266B
384 SDR PC133
Radeon 8500 LE
Onboard geluid

Iemand een ander idee? Kan het zijn dat die kaart gewoon verrot is, want ik heb hem niet OC'ed. :O

P.S: Als ik hem vervang door een GF2 MX 32 DDR doet alles het wel.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je die 8500 in een andere pc testen? Want na alles wat je al gedaan hebt en wat niet hielp lijkt het erop dat de kaart brak is. Als de kaart in een ander systeem dezelfde problemen geeft is het imo duidelijk :)

Misschien helpt het om te kijken of de kaart niet te warm wordt (test eens met je kast open) of zet de kaart eens op een flink lagere clocksnelheid :)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Heeft de kaart altijd goed gewerkt?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

verticale strepen in beeld wijst meestal op geheugen dat aan zijn laatste uurtjes bezig is. tis niet te hopen voor je.

Verwijderd

Ik heb ook een 8500 -ATI- die ook zorgt voor vastlopers in C&C Generals (die andere spellen heb ik niet.)

Verwijderd

Ik denk dat jou kaart gewoon brak is. Een paar redenen omdat zo'n kaart 't misschien inderdaad bij een paar spellen voor problemen zorgt maar niet zo veel.
Ik zou de kaart even terug brengen en de winkel er een mooie RMA van laten maken.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 11:48
Ik heb dus precies hetzelfde probleem!

Ook alles geprobeerd. Bij onderklokken loopt hij vast :?. Nieuwste BIOS in mijn moederbord, nieuwste drivers, alle oudere drivers geprobeerd, VIA 4-in-1, compleet verse install van mijn systeem etc... Niks helpt...

Ik ben er nu wel van overtuigd dat het ding kaduuk is eigenlijk; Ik ga er morgen maar eens mee terug... :'(

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ook voor jou geldt: Heb je al geprobeerd de kaart extra te koelen? En wat gebeurd er als je de kaart op een lagere clocksnelheid laat draaien?

Verwijderd

Meestal is de voeding niet stabiel genoeg. De +3.3 volt mag een tolerantie van 5% hebben (min 3.15, max 3.45) Tijdens het gamen draait een GPU op volle toeren en als dan het voltage te laag wordt.............. Testbeeld!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:21
lijkt idd op verrot geheugen
als ik jouw was snel de kaart onderklokken en dan kijken of het probleem verholpen is.
zo ja .dan toch maar snel sparen voor een ander kaartje (of garantie) want hij kan dan elk moment dood gaan ..of niet als je geluk hebt

Verwijderd

same problem here,
Zelfde sympthonen (of hoe je het ook maar mag schrijfen :P)
morgen ff voor garantie terug brengen, en als het kan, een 3d creative GF4 ti4600 halen,
ennuh, 512 mbram erbij en nattuurlijk een 80 gig er bij :P

Verwijderd

Kheb gisteren dus zo'n zelfde kaart gekocht en heb precies dezelfde problemen.
Mensen die dit probleem inmiddels hebben verholpen??? Zo ja hoe.
Is btw alleen bij spellen en niet in windows.

Verwijderd

Lekker oud draadje. ;)

Als je kaart nieuw is en er is niets overclocked, moet je ff uitzoeken of je kaart of je voeding rot is.

Verwijderd

Mijn pc heeft het met mijn vorige videokaart (geforce 2) altijd goed gedaan, nooit problemen, wel overclocked.
Nu, niets overclocked en bij alles spellen loopt mijn pc vast. Verticale strepen door het beeld in allerlei kleuren en dan doet ie niks meer.
Ik denk eigenlijk dat het aan de software moet liggen ofzo.
Heb btw direct x 9.0 en de laatste drivers van de ati site erop staan.

Hoe kan ik trouwens het beste mijn voeding controleren? Trekt deze kaart meer stroom als een geforce 2? Hoeveel watt moet mijn voeding ongeveer zijn, heb volgens mij nu 250 of 300 watt.

Overige pc specs:

AMD Athlon XP 2100+
Asus A7V333 mobo
512 MB Samsung PC 2700 geheugen
SB Audigy Player
dvd speler + brander
2 hdd's, 1 floppy.

Verwijderd

Probeer helder te krijgen waar het probleem zit. Veronderstellingen moet je testen!

In je bios kan je de spanning aflezen. Er is een tolerantie van ±5% toegestaan.
Als de +3.3 volt in de bios al +3.2 volt aangeeft kan je er van uit gaan dat je "zware" kaart tijdens het gamen tot onder ±2.9 volt trekt, en dat is echt te weinig. Met MBM of ASUS-probe kan je onder windows de zut monitoren.

Je kan je kaart ook in een ander systeem steken, als je aan de kaart twijvelt.

Misschien helpt het als je Catalyst 3.1 probeert. Verder ben ik niet zo te spreken over dx9.

Ook handig: http://search.gathering.t...-XF53-XF6-XF7-XF8-XF9---A :)

Succes

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 03:44 ]

Pagina: 1