[javascript]Plaatje ipv tekst, hoe doe ik dit in dit script?

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik ben niet thuis op het gebied van javascripts, en weet dus de oplossing voor dit probleem niet.

ik heb het volgende script: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/staticmenu3.htm
En nu wil ik ipv de tekst, plaatjes hebben. Ik had zelf het volgende uitgevogeld door
code:
1
2
3
menui[0]="Dynamic Drive";
menui[1]="What\'s New?";
menui[2]="What\'s Hot?";

door het volgende te vervangen:
code:
1
2
3
menui[0]=document.write('[img]"button1.gif"[/img]');
menui[1]=document.write('[img]"button2.gif"[/img]');
menui[2]=document.write('[img]"button3.gif"[/img]');

Wat er dan gebeurd:
De plaatjes komen keurig netjes tevoorschijn, maar als je er op klikt, gebeurt er niets. Onder de plaatjes staat dan een aantal keer 'undefined' welke wel klikbaar zijn en wel naar de juiste links verwijzen.

Iemand enig idee hoe ik achter die menui ipv tekst een plaatje kan zetten wat ook nog eens klikbaar is?
Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Ed. op 16-02-2003 22:19 ]

Verwijderd

Ik heb zo het idee dat dit over JavaScript gaat, en das toch iets heel anders dan Java. Verder hoort JS hier niet thuis, maar bij de bovenburen (W&G).
Ik ben niet echt een JS-held, maar ik heb zo het idee dat de document.write een beetje overbodig is. In eerste instantie worden er strings in je menu neergezet, er zit dus al ergens een document.write (of iets in die richting). Bij jouw code zet je er nog een keer extra document.write neer, ik denk dat je die wel weg kunt laten...

• Ed.
Ik ben geen programeerheld en merkte dat door deze oplossing het desgewenste plaatje tevoorschijn kwam. Maar welke andere functie moet ik dan gebruiken?

Ik zal het even in SM melden dat ie verhuist moet worden...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

titel + move

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Rolex schreef op 16 februari 2003 @ 22:18:
Ik ben geen programmeerheld en merkte dat door deze oplossing het desgewenste plaatje tevoorschijn kwam. Maar welke andere functie moet ik dan gebruiken?

Ik zal het even in SM melden dat ie verhuist moet worden...
dat kon wel eens een probleem worden dan; als je al geen programmeer held ben. :)
code:
1
2
3
4
document.write('<TR><TD BGCOLOR="white"><ILAYER><LAYER 
width="'+menuwidth+'" onmouseover="bgColor=\'yellow\'" 
onmouseout="bgColor=\'white\'"><CENTER><A HREF="'+menul[i]+'" 
class=menulinks>'+menui[i]+'</A></CENTER></LAYER></ILAYER></TD></TR>')

Zoals je hier ^ kunt zien wordt er een document.write gedaan van de HTML code plus menul[i]; ik denk dus dat je meer kans hebt als je:
code:
1
2
3
menui[0]='[img]"button1.gif"[/img]';
menui[1]='[img]"button2.gif"[/img]';
menui[2]='[img]"button3.gif"[/img]';

offtopic:
is dit niet gewoon een script request, D2k :? dan issie toch volgens de FAQ verboden? Of laat je dat aan de W&G mod over?
;)

[ Voor 65% gewijzigd door Spider.007 op 16-02-2003 22:26 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Ed.
Bedankt, 't werkt!

*feels stupid
dit had ik zelf eigelijk ook nog wel kunnen bedenken :)
Pagina: 1