Ben van t weekend bezig geweest om voor de pc een versterker te bouwen. Ik wilde er ook graag een VU meter/peak meter in bouwen. Ik had hiervoor een schema met één 3 kleuren led. Nu ben ik helaas dit schema kwijt geraakt... Heeft iemand misschien nog een soort gelijk schema ???? THX
ehmz.. tja..ik weet et zelf niet. en heb niet echt een super veerbinding op dit moment, dus zoeken doe ik ff niet sorry
als je het wilt weten moet je even kijken in het casemod topic..
daar hebben ze VU meters voor alles gebouwd bijna
als je het wilt weten moet je even kijken in het casemod topic..
daar hebben ze VU meters voor alles gebouwd bijna
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
dus je wilt in totaal één led gebruiken die naarmate het signaal harder wordt van groen naar oranje naar rood verspringt ofzo?
Zo'n led zit ook op mijn synthesizerTheLemon schreef op 16 February 2003 @ 23:53:
dus je wilt in totaal één led gebruiken die naarmate het signaal harder wordt van groen naar oranje naar rood verspringt ofzo?
3 kleuren led is een led met 4 pootjes, 1 voor de min en 3 voor verschillende kleuren. Als je een 3 led vu schema hebt kun je die gebruiken om 1 zo'n ding te maken...Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 19:57:
ja dat is wel t idee maar ik had daar een schema van alleen kan ik nergens meer terug vinden
Bijvoorbeeld de LM3914 is een kant-en-klaar IC voor dat doel volgens mij, zoek ff op de datasheet voor die ic.
je wil dus eigelijk alleen een led van kleur laten veranderen als het geluid harder of zachter word ? that's it ????
Pagina: 1