Domein registreren aan eigen server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil graag een .nl domein registreren, maar ik hoef daar geen hosting bij. Bij heel veel bedrijven kan dit, maar krijg je dan een Redirect. Dat wil ik niet. Ik wil dat als ik een nslookup op mijn domein uitvoer, dat er dan mijn IP komt te staan, zodat ik ook andere services dan een webserver kan draaien. Dit kan bij bijna geen enkele hoster. Ik heb er toch 2 gevonden, namelijk:

http://www.enom.nl/domeinregistratie/nl-stap2.htm

en

http://www.univo.nl/domeinregistratie-overzicht.htm

Deze lijken trouwens wel heel erg op elkaar :?

Zijn er ook nog andere (goedkopere) bedrijven die deze services aanbieden? Het liefst met een control panel voor subdomeinen en mail enzo, maar als dat er niet bij is kan ik altijd nog de nameservers van ZoneEdit gebruiken. Is dit verstandig?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zoek een bedrijf waar je een domein kunt reggen en tevens bij de DNS records kunt... dat is alles wat je nodig hebt. Er zijn wel meer bedrijven die dat doen dan bovenste twee.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Bastien schreef op 16 februari 2003 @ 21:26:
Zoek een bedrijf waar je een domein kunt reggen en tevens bij de DNS records kunt... dat is alles wat je nodig hebt. Er zijn wel meer bedrijven die dat doen dan bovenste twee.
Wat bedoel je met "bij de DNS Records kunt"? Is dat iets waar ik zelf nameservers kan invullen? (bijv van ZoneEdit) ?

Of dat er gebruik wordt gemaakt van de nameservers van het bedrijf en dat ik zelf subdomeinen, mail forwards, enz kan maken. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Ik weet niet zeker hoe of wat, maar hier kun je wel een domein registreren: http://www.joker.com
Ze zitten geloof ik in Duitsland, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:47
probeer 't ook eens bij http://www.initfour.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Erik1 schreef op 16 February 2003 @ 21:32:
[...]

Wat bedoel je met "bij de DNS Records kunt"? Is dat iets waar ik zelf nameservers kan invullen? (bijv van ZoneEdit) ?

Of dat er gebruik wordt gemaakt van de nameservers van het bedrijf en dat ik zelf subdomeinen, mail forwards, enz kan maken. ?
Ik host zelf bij WideXS, alleen registratie en DNS toegang. Daar kan ik zelf de records aanpassen, voor bijvoorbeeld subdomeinen, MX records enz. Ook kun je bij hun een andere nameserver aangeven, maar waarom zou je dat wijzigen als je bij hun ook kunt wijzigen.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-07 12:41
Domeinen en mail zijn niet direct aan elkaar gekoppelt. Dus extra e-mail aliasen aanmaken hoort vaak niet bij het standaard domein-host pakket. Er komt dan meestal weer een extra pakketje bij.

De tarieven voor het aanvragen en hosten van een domein beginnen vaak bij €12,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:55

nrg

Ik heb mijn domeinen bij NXS.
Voor elk domein kan ik de hele DNS zone beheren.

Kosten: 12 euro opzetkosten en 12 euro verder per jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
DPCKippie schreef op 16 February 2003 @ 21:33:
Ik weet niet zeker hoe of wat, maar hier kun je wel een domein registreren: http://www.joker.com
Ze zitten geloof ik in Duitsland, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken :P
Das geen .nl, alleen .com .net .org enz... ;)
Bastien schreef op 16 February 2003 @ 21:38:
[...]
Ik host zelf bij WideXS, alleen registratie en DNS toegang. Daar kan ik zelf de records aanpassen, voor bijvoorbeeld subdomeinen, MX records enz. Ook kun je bij hun een andere nameserver aangeven, maar waarom zou je dat wijzigen als je bij hun ook kunt wijzigen.
nrg schreef op 16 February 2003 @ 22:06:
Ik heb mijn domeinen bij NXS.
Voor elk domein kan ik de hele DNS zone beheren.

Kosten: 12 euro opzetkosten en 12 euro verder per jaar. :)
Ik zit te overwegen bij een van deze bedrijven te registreren, maar ik heb liever wel dat is mail forwards kan aanmaken, en dat ik daarvoor geen extra pakket hoef aan te schaffen, ik wil alleen forwards, geen pop3 ofzo, dus dat moet kunnen, bij ZoneEdit kan het ook :)

Dit wil ik omdat ik zelf geen mailserver kan draaien vanwegen een beperking van mijn provider op poort 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32
Erik1 schreef op 16 February 2003 @ 22:14:
Dit wil ik omdat ik zelf geen mailserver kan draaien vanwegen een beperking van mijn provider op poort 25.
Even een sidenote: Als je van @home (gok vanwege afgesloten poort 25) een ander IP-adres krijgt, moet je de DNS-records aanpassen. Het kan ruim een week duren voordat alle DNS-servers hun spulletjes geupdate hebben, en dus kan in die tijd iemand die zijn domeinnamen bij die server resolved niet meer op je server (immers dns-record daar wijst nog naar het oude ip).

Wat je kunt doen is een dynip oid account maken en daar naar laten verwijzen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik wil ook een domein gaan reggen, heb al een mailserver draaien en wil die dus ook gaan gebruiken.
maar als ik alles goed begrijp , heb ik dus alleen maar een hosting bedrijf nodig waar ik de dns kan aanpassen. en dan heb ik email forwarding toch niet nodig???
of heb ik dan nog een email pakket nodig?
* fenrir heeft dit weekend al wat zitten zoeken maar heb er niet echt een duidelijk antwoord op kunnen vinden.......

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Erik1 schreef op 16 februari 2003 @ 22:14:
[...]

Ik zit te overwegen bij een van deze bedrijven te registreren, maar ik heb liever wel dat is mail forwards kan aanmaken, en dat ik daarvoor geen extra pakket hoef aan te schaffen, ik wil alleen forwards, geen pop3 ofzo, dus dat moet kunnen, bij ZoneEdit kan het ook :)

Ik heb zelf sins een paar weken NXS voor een domeintje. Je kan hierbij 1 forward aanmaken. Dit kan 1 adres zijn die geforward naar een ander adres, maar het kan ook zo ingesteld worden dat alle adressen naar 1 adres worden geforward.
fenrir schreef op 16 februari 2003 @ 22:38:
ik wil ook een domein gaan reggen, heb al een mailserver draaien en wil die dus ook gaan gebruiken.
maar als ik alles goed begrijp , heb ik dus alleen maar een hosting bedrijf nodig waar ik de dns kan aanpassen. en dan heb ik email forwarding toch niet nodig???
* fenrir heeft dit weekend al wat zitten zoeken maar heb er niet echt een duidelijk antwoord op kunnen vinden.......
Je moet ook je MX-recors kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Laatst online: 16-07 23:13

TweakBoy

---

fenrir schreef op 16 February 2003 @ 22:38:
die email (waaronder forwarding etc) en hosting regel je in dit geval dus zelf, je hoeft alleen domein en dns service bij een extern partij te regelen.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3706

Vast toeval, maar:

Whois op initfour.nl laat zien dat deze geregistreerd is door "De Webhoster" uit Leens en dat de houder van het domein zo'n 11 kilometer verderop in Zevenhuizen, GN woont.

De enige echte hit die google oplevert bij een zoektocht naar "teddybier" in Nederlandse pagina's leidt naar het forum van leensweb.nl wat blijkbaar een gezellig lokaal forumpje is voor Leens en omstreken.

Maar goed, teddybier komt vast niet uit Leens of Zevenhuizen en is hier vast en zeker niet zichzelf of een klasgenoot aan het promoten :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 3706 op 16-02-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40595

regel en tweede ip adres bij en vriend ofzo, zet twee dns servers op en je kunt alle domeinen hosten die je maar wilt.
plus het zelf aanpassen van de mx records en alle andere mogelijkheden die je hebt.
ik heb hier ook en dns draaien voor en domein of 10.
ik kan dus alles zelf beheren en aanpassen zonder extra kosten.
inschrijven van en nieuw domein gaat ook erg makkelijk, ik vul mijn eigen dns bij de domeinverkoper in en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:55

nrg

Anoniem: 40595 schreef op 16 February 2003 @ 23:27:
regel en tweede ip adres bij en vriend ofzo, zet twee dns servers op en je kunt alle domeinen hosten die je maar wilt.
plus het zelf aanpassen van de mx records en alle andere mogelijkheden die je hebt.
ik heb hier ook en dns draaien voor en domein of 10.
ik kan dus alles zelf beheren en aanpassen zonder extra kosten.
inschrijven van en nieuw domein gaat ook erg makkelijk, ik vul mijn eigen dns bij de domeinverkoper in en klaar.
Bij NXS kan je zelf de primary draaien, en dan draait NXS de secundairy, die alle zone files dan overneemt van de primary :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik kan wel een DNS opzetten op de server zelf misschien. Het ding draait Debian Linux. Ik ben al eens aan het klooien geweest met BIND DNS maar dat vind ik er ingewikkeld enzo :P En kan ik dan zelf wel mail forwards maken en hoe? Ik wil wel mail adressen aan mijn domein koppelen en mijn provider blokkeert verkeer op poort 25 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 15:01
www.exsilia.net ??

heb er zelf ook .nl draaien.
omdat mijn isp port 25 blokt, heeft exsilia ervoor gezorgt dat ik me mail op 2525 binne krijg :)

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 14:49
Bij SiteMaster kun je ook je domein reggen (€ 1,- per maand voor .nl dacht ik). Daar kun je ook zelf je DNS beheren of eigen nameserver draaien. SiteMaster is vrij makkelijk als je speciale wensen hebt :)

En bij een domein krijg je gratis de mogelijkheid om via hun je email op te vangen en in je postvak bij je provider te laten bezorgen (dait als oplossing voor jouw poort 25-probleem)

[ Voor 28% gewijzigd door jurri@n op 17-02-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
DarkY schreef op 17 February 2003 @ 15:57:
www.exsilia.net ??

heb er zelf ook .nl draaien.
omdat mijn isp port 25 blokt, heeft exsilia ervoor gezorgt dat ik me mail op 2525 binne krijg :)
Dat klinkt interessant! Ik snap het niet helemaal, als iemand een mailtje stuurt naar blaat@mijndomein.nl gaat de SMTP van de provider toch naar mijn mailserver sturen (waarnaar de MX Records verwijzen) en dat is toch altijd op poort 25 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32
Erik1 schreef op 17 February 2003 @ 16:52:
[...]

Dat klinkt interessant! Ik snap het niet helemaal, als iemand een mailtje stuurt naar blaat@mijndomein.nl gaat de SMTP van de provider toch naar mijn mailserver sturen (waarnaar de MX Records verwijzen) en dat is toch altijd op poort 25 :?
Waarschijnlijk draait er bij hun een mailserver die al jou mail ontvangt, en deze doorstuurt naar thuisip:2525 :) In een MX record kun je inderdaad GEEN poort opgeven en probeert zendende mailserver inderdaad altijd je mailserver te benaderen op poort 25.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42811

Heb mijn domein bij enom geregistreerd. Optioneel kun je ook de DNS zelf beheren en dat werkt perfect. Mailforwards etc. kan allemaal. Bovendien worden de DNS updates zeer snel doorgevoerd.

Mvgr,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Mijn domeinen draaien bij VIP en Yourname

En zijn alleen domeinregistraties (17 Euro per jaar)

Als dns heb ik bij aanvraag de ns*.zoneedit.com opgegeven.

Dit kan later gratis gewijzigd worden.

En ik regel m`n dns dus via zoneedit.com
Pagina: 1