Maxtor 10K4, bestaat ie wel?

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Zijn er eigenlijk al mensen die de nieuwe Maxtor 10K4 al thuis hebben, of hem al ergens hebben gezien? Ik ben namelijk al vier weken op twee van deze disks aan het wachten, en steeds krijg ik de melding dat Maxtor de levertijden weer heeft verlengt. Deze week is de levertijd met weer maximaal twee weken verlengt. Is dit zo'n schijf die alleen op papier bestaat, of moet ik de hoop niet opgeven?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De 10K IV is volgens Storage Review nog maar net leverbaar in de VS. Het kan wat langer duren voordat de leverbaarheid optimaal is in Nederland. De leverbaarheid van nieuwe SCSI schijven komt doorgaans erg traag op gang.

Als alternatief kun je de Seagate Cheetah 10K.6 nemen. Hij is minder snel en iets luidruchtiger dan de 10K IV, maar zou inmiddels wel goed verkrijgbaar moeten zijn.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Iets minder snel dat de Maxtor kan ik nog mee leven, echter luidruchtiger wil ik het niet hebben. Dan zou ik net zo goed weer de Maxtor 10K3 kunnen nemen. Er is dus nog niemand van de tweakers hier die zo'n disk al gezien heeft?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Atlas 10K III zit volgens Storage Review op 50,1dB, de Cheetah 10K.6 op 48,5dB en de Atlas 10K IV op 47,7dB. Het verschil is niet zo heel erg groot.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:13
Nog niet zo'n disk gezien. Ach, tijd tussen aankondiging en daadwerkelijk kunnen leveren is altijd enorm bij Maxtor SCSI disken (en net als Femme zegt bij de meeste SCSI disken want met de Seagate X15 serie was het van hetzelfde laken een pak), was met de Atlas 10K3 al niet beter. Sterker, de Atlas 15K staat al een hele poos op hun site aangemerkt als the world's fastest hard disk drive, nou, dat 'fastest' zit 'm iig niet in de levertijd :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
hmm, wat zeggen jullie? wachten of andere bestellen? Ik ga nog een keer informeren hoelang het nu echt gaat duren (eventueel bij maxtor nederland zelf)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
hmm, wat zeggen jullie? wachten of andere bestellen?
Nou, da's simpel: als je hard opslagruimte nodig hebt, andere nemen.
Als je kunt wachten, wacht dan :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 17-02-2003 09:32 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik kan nog wel ff vooruit met mijn IDE zooi, maar ik wil toch niet meer te lang wachten...

<<< deepspace want's to feel the raw fury of SCSI }) >><

Pagina: 1