Als ik een CD gebrand heb kan ik hem vervolgens niet meer eens fatsoenlijk lezen in dezelfde brander. Stel ik kopieer de cd weer naar de harde schijf terwijl de cd al een tijdje in de lade zit (is dus alweer down gespind). Op het moment dat ik dan het kopieren start spint hij niet eens naar hoge snelheid. Op die manier duurt het kopieren dus iets van 20 minuten.
Wat ik dan vaak die is het eject knopje indrukken en meteen daarna de cd weer terugduwen. De cd spint hierdoor op en als ik dan snel het kopieeren start (voordat de cd weer naar een lager toerental zakt) kan ik profiteren van de snellere spinspeed en duurt het kopieeren 5 minuten. Dit lijkt me dus abnormaal. Als hij op die hogere snelheid kan lezen waarom doet hij het dan niet uit zichzelf?
Vaak zakt hij na een tijdje onder het lezen ook weer neer een lagere snelheid en dan duurt het lezen weer achterlijk lang. Soms lukt het lezen niet eens meer en breekt hij de zaak af.
Het probleem is ook niet altijd hetzelfde, de ene keer leest hij dezelfde cd op redelijke snelheid, de andere keer werkt het voor geen meter.
Is dit misschien een reden om de garantie eens aan te spreken?
*Plextor 20/10/40A (december 2001 gekocht)
*Ik heb CD's niet buiten de specificaties gebrand
*Hij staat op UDMA (op het secundaire kanaal samen met een Quantum Fireball EX)
*Probleem komt niet of nauwelijks voor bij gewone cd's
*Krijg in nero wel eens het bericht dat hij x buffer underruns heeft voorkomen
*HDD's gedefragmenteerd.
*Virus scanner uit.
*Een andere CD drive leest de probleem cd's wel goed.
Wat ik dan vaak die is het eject knopje indrukken en meteen daarna de cd weer terugduwen. De cd spint hierdoor op en als ik dan snel het kopieeren start (voordat de cd weer naar een lager toerental zakt) kan ik profiteren van de snellere spinspeed en duurt het kopieeren 5 minuten. Dit lijkt me dus abnormaal. Als hij op die hogere snelheid kan lezen waarom doet hij het dan niet uit zichzelf?
Vaak zakt hij na een tijdje onder het lezen ook weer neer een lagere snelheid en dan duurt het lezen weer achterlijk lang. Soms lukt het lezen niet eens meer en breekt hij de zaak af.
Het probleem is ook niet altijd hetzelfde, de ene keer leest hij dezelfde cd op redelijke snelheid, de andere keer werkt het voor geen meter.
Is dit misschien een reden om de garantie eens aan te spreken?
*Plextor 20/10/40A (december 2001 gekocht)
*Ik heb CD's niet buiten de specificaties gebrand
*Hij staat op UDMA (op het secundaire kanaal samen met een Quantum Fireball EX)
*Probleem komt niet of nauwelijks voor bij gewone cd's
*Krijg in nero wel eens het bericht dat hij x buffer underruns heeft voorkomen
*HDD's gedefragmenteerd.
*Virus scanner uit.
*Een andere CD drive leest de probleem cd's wel goed.