Hoi, ik woon in een gebied waar alleen kabel voor de tv beschikbaar is. Ik heb gehoord dat de aanleggers iets moeten veranderen zodat je kabel internet kunt krijgen. Weet iemand precies wat ze moeten doen om dit beschikbaar te maken. Ik heb dus nu gewoon Tv kabel maar kan ik deze niet in een kabel modem doen en dan op een of andere manier wel downloaden maar niet uploaden(ik laat mijn modem dan aanstaan)?
je kan best je kabel aan een kabe modem doen, maar dit gaat niet werken.
omdat er geen internetsignaal op die kabel zit
omdat er geen internetsignaal op die kabel zit
Oke, maar wat moeten de aanleggers dan eigenlijk doen om dit internet via de kabel wel mogelijk te maken
Zow, ooit gehoord van interpunctie??
Anyway: Wat moet er veranderd worden?
1. Alles moet 2-richtingsgeschikt gemaakt worden. Versterkers enz dus.
2. Er moet een internet verbinding komen, om alle kabelgebruikertjes op aan te sluiten
3. Er moet soft/hardware komen om die modems te beheren
4. Er moet een IP range geregeld worden om gebruikers uit te delen
Al met al: 't is meer dan alleen "even een kastje vervangen"
En alleen downloaden en niet uploaden??? Hoe moeten ze dan weten welke site je wil? (of wil je net zoiets als schotelinternet: Inbellen tbv requests/upload en download door de kabel)
Anyway: Wat moet er veranderd worden?
1. Alles moet 2-richtingsgeschikt gemaakt worden. Versterkers enz dus.
2. Er moet een internet verbinding komen, om alle kabelgebruikertjes op aan te sluiten
3. Er moet soft/hardware komen om die modems te beheren
4. Er moet een IP range geregeld worden om gebruikers uit te delen
Al met al: 't is meer dan alleen "even een kastje vervangen"
En alleen downloaden en niet uploaden??? Hoe moeten ze dan weten welke site je wil? (of wil je net zoiets als schotelinternet: Inbellen tbv requests/upload en download door de kabel)
zorgen dat jij n verbinding kan maken via de gateway lijkt me iig een optie... 
en daar heb je dus username/pass voor nodig
wel downloaden zou in theorie kunnen, maar wat wil je downloaden zonder eerst een request om te downloaden te uploaden
en daar heb je dus username/pass voor nodig
wel downloaden zou in theorie kunnen, maar wat wil je downloaden zonder eerst een request om te downloaden te uploaden
Ze moeten het kabelnetwerk retourgeschikt maken.
Allerlei filters en versterkers moeten vervangen worden dus.
En het belangrijkst: er moet een HCX komen. Zo'n ding heeft een glasverbinding met knooppunt van kabelprovider en staat bij je in het dorp/wijk. Dat kan je dus niet zelf regelen allemaal.
Kijk het werk zo: je kabelmodem logt via het kabelnetwerk aan op de HCX die ergens in de wijk staat. Daar logt iedereen uit de wijk zn modem op in. Al dat verkeer van die gebruikers gaat vervolgens via een glasvezelkabel naar een hoofdkwartier van je ISP. (In geval van @Home is dat Zwolle). Succes
Allerlei filters en versterkers moeten vervangen worden dus.
En het belangrijkst: er moet een HCX komen. Zo'n ding heeft een glasverbinding met knooppunt van kabelprovider en staat bij je in het dorp/wijk. Dat kan je dus niet zelf regelen allemaal.
Kijk het werk zo: je kabelmodem logt via het kabelnetwerk aan op de HCX die ergens in de wijk staat. Daar logt iedereen uit de wijk zn modem op in. Al dat verkeer van die gebruikers gaat vervolgens via een glasvezelkabel naar een hoofdkwartier van je ISP. (In geval van @Home is dat Zwolle). Succes
[ Voor 35% gewijzigd door m-m op 16-02-2003 20:55 ]
ze moeten ten eerste alle wijkstations aanpassen om 2-weg verkeer mogelijk te maken.
ze moeten controllers installeren om de kabel modems aan te sturen.
en ze moeten het internet signaal omzetten van een optisch signaal op de glasvezel naar een signaal op de coax kabel.
hmm, te laat.
maar zoals je kan lezen moet er aardig wat gedaan worden.
de reden voor de kabel exploitant om dat niet te doen is omdat ze er niets aan verdienen. ze schaffen voor 10 duizenden (als het niet meer is) euro's aan apparatuur aan. er moeten dan natuurlijk wel genoeg mensen zijn die gaan internetten.
ze moeten controllers installeren om de kabel modems aan te sturen.
en ze moeten het internet signaal omzetten van een optisch signaal op de glasvezel naar een signaal op de coax kabel.
hmm, te laat.
maar zoals je kan lezen moet er aardig wat gedaan worden.
de reden voor de kabel exploitant om dat niet te doen is omdat ze er niets aan verdienen. ze schaffen voor 10 duizenden (als het niet meer is) euro's aan apparatuur aan. er moeten dan natuurlijk wel genoeg mensen zijn die gaan internetten.
[ Voor 38% gewijzigd door job op 16-02-2003 20:55 ]
DJSmiley schreef op 16 februari 2003 @ 20:51:
offtopic:
Hij laat z'n 56k analoog modem ingebeld staan
Hij laat z'n 56k analoog modem ingebeld staan
Het is in ieder geval niet mogelijk (helaas)
Anders zat ik hier nu ook niet analoog hoor
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Jah, inbellen via isdn en downloaden via kabel, maar het gaat dus niet, jammer. Oke nu het volgende ik woon 15 km van een plaats waar ze ADSL en Kabel hebben. Stel dat ik de apparatuur heb zoals draadloos intern (hsdi, it's logic, Wifi), zou ik dan een paar tussen stations kunnen maken en dan op een 8mbit adsl abonnement aan kunnen sluiten?
Laat maar, vrij overbodig wat hier stond...
Uit je begin post kon ik opmaken dat je er helemaal niks van wist, blijkt iets mee te vallen
Uit je begin post kon ik opmaken dat je er helemaal niks van wist, blijkt iets mee te vallen
[ Voor 77% gewijzigd door Scatman_II op 16-02-2003 20:56 ]
OC / CM - Begint eer ge Bezint
lol, maar is er iemand die hier wat van weet?
Jah, inbellen via isdn en downloaden via kabel, maar het gaat dus niet, jammer. Oke nu het volgende ik woon 15 km van een plaats waar ze ADSL en Kabel hebben. Stel dat ik de apparatuur heb zoals draadloos intern (hsdi, it's logic, Wifi), zou ik dan een paar tussen stations kunnen maken en dan op een 8mbit adsl abonnement aan kunnen sluiten?
Verwijderd
ts, ik zie dat je in arcen woont. ik dacht: volgens mij is dat limburg, en daar zijn ze nogal vooruit met hsdi. even hun site gechekt, en er was vanmiddag een voorlichting over hsdi in arcen.
http://www.hsdi.nl/forum/viewtopic.php?t=129
edit:
http://www.hsdi.nl/forum/viewtopic.php?t=129
dus misschien moet je even je lokale suffertje in de gaten houden:Zondag 16 Februari
van 14 t/m 17 uur in Arcen
Gemeenschapshuis De Klosterhoaf
Wal 32
Arcen
www.hsdi.nlApril / Mei 2003 planning : Arcen
edit:
ik zie net dat je het al over hsdi hebt, dus waarom voor die paar maanden gaan investeren in mega dure wifi apparatuur? 15 km draadloos gaat je niet lukken voor een normale stervelingen-bedrag. dat is echt gigantisch duur.Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 20:59:
lol, maar is er iemand die hier wat van weet?
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 21:21 ]
Verwijderd
Ik heb hier thuis nog wat apparatuur liggen die een COAX kabel voor "Internet" en voor "TV" geschikt maken, hoe het precies werkt geen idee...
Maar lag een hele tijd geleden gewoon "open" in een flat waar de "COAX" kabel voor Casema binnen komt... Hirschmann stuff
Maar lag een hele tijd geleden gewoon "open" in een flat waar de "COAX" kabel voor Casema binnen komt... Hirschmann stuff
Ik reageer maar effe op je andere, inmiddels gesloten topic over draadloze oplossing hiervoor... Je geeft aan dat geld geen probleem is, nou, dat hoop ik dan voor je, en dat je in de tussenliggende 15KM veel vrienden hebt, want je kunt, om enige signaal integriteit te garanderen niet veel meer dan 1KM per hop overbruggen... Dus effe 15 antesses om de afstand heen te overbruggen, en 15 om de afstand teurg te overbruggen (Of units nemen waarop 2 afzonderlijke externe antennes kunnen) en dan enkel kilometer een servertje dat ervoor zorgt dat niet zomaar iedereen erop in kan hacken en die ervoor zorgt dat het signaal van het ene station via dat station zelf weer naar het volgende station wordt gestuurd... Veel succes dus...
(Zijn al met al meer dan voldoende topics hierover, dus zoek die eerst maar eens, daarin staat ook wel dat dit soort afstanden niet haalbaar zijn. Als je toch al aangeeft evt. met je modem online te willen blijven voor requests snap ik overigens niet waarom je niet gewoon een satteliet verbinding neemt... l met al zul je met 15 draadloze hops niet veel sneller zijn qua ping dan via satteliet, dus gamen zit er sowiezo niet in.;..
(Zijn al met al meer dan voldoende topics hierover, dus zoek die eerst maar eens, daarin staat ook wel dat dit soort afstanden niet haalbaar zijn. Als je toch al aangeeft evt. met je modem online te willen blijven voor requests snap ik overigens niet waarom je niet gewoon een satteliet verbinding neemt... l met al zul je met 15 draadloze hops niet veel sneller zijn qua ping dan via satteliet, dus gamen zit er sowiezo niet in.;..
Verwijderd
Kan best wel een dure oplossing worden als je een beetje veel achter internet wil zittenRaZ schreef op 16 February 2003 @ 21:48:
http://www.bysky.nl/
Misschien dat iets voor je? Kan je gelijk je kabel TV weg doen
Standaard is in het maandabonnement 500 megabyte data via de Satelliet inbegrepen en eventuele meer afgenomen megabytes per maand worden automatisch naast het abonnement bedrag geïncasseerd tegen 0,10 euro per megabyte.
Pagina: 1