Toon posts:

Problemen met ADSL verbinding onder IPCOP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit weekend heb ik IPcop (v1.2) op een pctje geinstalleerd met 2 ethernet kaartjes.

Mn ADSl verbinding (babyXL via de UVA) gaat via de Copperjet 810 en heb deze via ethernet lopen.

Ik kan eindelijk Ipcop benaderen via mn eigen PC alleen nog niet internetten.

de vraag is: Hoe en waar moet ik IPcop installeren voor mn ADSL.
Ik weet dat ik bij de setup kan kiezen uit USB ADSL en PCI ADSL maar dit is dus voor mij (volgens mij ) niet van toepassing.

Ik heb echt alles al geprobeerd maar geen adsl instellingen kunnen maken.
In het PPP selection scherm staat alleen maar dat IPcop denkt dat ik een dail up modem oid heb.

De wet van Murphy heeft dit weekend al meerdere malen tegeslagen en ik ben radeloos....

wie kan mij helpen!?!?

Alvast bedankt

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Je moet ergens je pptp instellingen op kunnen geven. En dan als tie ingebeld is moet je kunnen internetten.

Tenminsten ik dacht dat dat bij mij wel zo was of ik liep klem op de accesscontrol list.

In iedergeval ik moest veel te veel regels uitzoeken voordat ik normaal kon internetten en heb daarom linux router de deur uitgedaan.

Zoek anders eens op " ipcop.org " dacht ik.

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:46
Check even hier: http://www.ipcop.org/1.2....nitial-configuration.html
Bij 'Network configuration type' moet je kiezen voor GREEN + RED (je hebt 2 netwerkkaarten neem ik aan).
Als je dit gedaan hebt zal je de RED interface ook kunnen instellen en daar dan kiezen voor PPTP.
Ik heb dit niet getest (in België gebruiken we PPPoE), maar bij mij loopt IPCop fantastisch goed. Ik heb hem zelfs al een beetje gemod om mijn reeds opgebruikte maandelijks volume weer te geven (erg handig als je met een 10Gbyte/maand limiet zit :) ).
Tot nu toe de beste die ik tegengekomen ben en uitgeprobeerd heb (meerbepaald onderandere FreeSCO, Coyote Linux, Fli4L, BBIagent, etc. )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad 2 netwerkkaarten. Tijdens de setup heb ik gekozen voor een GREEN en RED interface. Mijn probleem is meer dat ik niet weet hoe ik de RED interface juist moet instellen. Ik weet dat ik mijn PPTP instellingen ergens op moet geven, maar ik weet niet waar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de installatie nogmaals elemaal na gaan.

Jullie horen het verslag...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de PPTP instelligen gevonden maa ik moet deze volgens mij niet hebben.

BabyXL levert mij nameijk via DCHP een IP adres en de rest.

Als ik de handleiding erop na lees moet ik bij PPTP het ip adres 10.0.0.150 gebruiken en het networkmark 255.255.255.0
Maar dit is toch helemaal niet mn IP adres die ik van Babyxl krijg (die is namelijk 146.50.xxx.xxx)

Heeft iemand ervaring hier mee??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles op gelost.

BabyXL werkt met "bridge" dus ik kon alles op DHCP zetten.

later!
Pagina: 1