Toon posts:

IBM 40Gb defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n bootschijf begon heel plotseling raar te doen: geluid maken alsof ie op de schijf niet kan vinden en daarna uit.....

Met Drive Fitness utility (DFT) van IBM de schijf gecontroleerd en er bleken bad sectors op te zitten.

Winkel gebeld en er zit 3 jaar garantie op dus ik kan 'm zo vervangen.

Aangezien ik door m'n werk geen tijd heb om snel langs te gaan besloot ik om te kijken of ik het zelf kan fixen.

Met DFT heb ik eerst geprobeerd de bad sectors te repareren zonder data verlies.
Dit ging niet. Proces kapte er spontaan mee (schijf bleef wel draaien)
Sector repair met compleet herschrijven van de schijf gaat wel goed.

Daarna DFT er weer op gedraaid en uitslag: alles goed.

Ik ga 'm zo weer als bootschijf zetten en kijken of ie nu goed blijft, maar wat vinden jullie. Zou je 'm gewoon laten vervangen door garantie of niet?
Ik heb uiteraard niet veel vertrouwen meer in de schijf, maar voor hetzelfde geld blijft ie het goed doen?

Verwijderd

hij zal wel aardig blijven werken, maar in principe geldt dat je een schijf met problemen nooit meer mag vertrouwen.

maar, ken je niemand anders die hem ff voor je om kan ruilen?

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

60gxp zeker?

let op mijn woorden.. binnen 1 week istie dood
backupen wat er nog te backupen valt en gauw inruilen
waarschijnlijk krijg je er een grotere gratis voor terug :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Sja, gerepareerd of niet, ik zou hem zoiezo terugsturen.. Wanneer er eenmaal een bad cluster is gevonden, dan kun je er de donder op zeggen dat er meer zullen volgen. Hetzij al na 1 dag, anders pas na enkele maanden oid.

Tipje: als je in de toekomst weer zoiets meemaakt, NIET zelf oplappen mbv Low Level format. Je hebt dan een grotere kans dat je schijf niet wordt ingeruild.

Verwijderd

zou maar alles snel backuppen ja :)
en daarna gewoon naar de winkel brengen , want je krijgt zowieso je eigen schijf niet terug denk ik.

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 07:46:
zou maar alles snel backuppen ja :)
en daarna gewoon naar de winkel brengen , want je krijgt zowieso je eigen schijf niet terug denk ik.
Binnen een jaar is het meestal nog winkelgarantie en krijg je gelijk een nieuwe mee. Is de schijf uit het winkelaanbod krijg je meestal een grotere :D

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

mijn ervaring is dat die bad sectors inderdaad binnen enkele weken terugkomen, er wel erger dan ooit tevoren })

Als je de foutcode van je DFT nog weet, kan je die invullen op de IBM pagina, bij RMA retour sturen van een harde schijf. Samen met serienummer van je HD krijg je dan een code, daarmee kan je je HD dan opsturen naar IBM. Zij sturen je dan als het in orde wordt bevonden een nieuwe HD terug.

Het kost je dan niet meer dan de verzendkosten van de harde schijf. Let wel op dat je de HD goed verpakt (volgens voorschriften van IBM op de site), je RMA nummer duidelijk op de doos zet en tevens verzekerd verstuurt.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Vervangen... en geen belangrijke data opzetten. Dit is maar een eenvoudig lapmiddeltje om em nog ff te laten werken.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de schijf nog steeds raar deed, heb ik 'm vandaag voor garantie weggebracht.

Ik heb deze 40GB uit de 60GXP omgeruild gekregen voor een 40GB uit de 120GXP serie.

Is de 120GXP serie al betrouwbaarder gebleken?

Er stond trouwens al IBM/HITACHI op!

Iig mooi dat er 3jaar garantie op IBM schijven zit :)
Pagina: 1