M'n bootschijf begon heel plotseling raar te doen: geluid maken alsof ie op de schijf niet kan vinden en daarna uit.....
Met Drive Fitness utility (DFT) van IBM de schijf gecontroleerd en er bleken bad sectors op te zitten.
Winkel gebeld en er zit 3 jaar garantie op dus ik kan 'm zo vervangen.
Aangezien ik door m'n werk geen tijd heb om snel langs te gaan besloot ik om te kijken of ik het zelf kan fixen.
Met DFT heb ik eerst geprobeerd de bad sectors te repareren zonder data verlies.
Dit ging niet. Proces kapte er spontaan mee (schijf bleef wel draaien)
Sector repair met compleet herschrijven van de schijf gaat wel goed.
Daarna DFT er weer op gedraaid en uitslag: alles goed.
Ik ga 'm zo weer als bootschijf zetten en kijken of ie nu goed blijft, maar wat vinden jullie. Zou je 'm gewoon laten vervangen door garantie of niet?
Ik heb uiteraard niet veel vertrouwen meer in de schijf, maar voor hetzelfde geld blijft ie het goed doen?
Met Drive Fitness utility (DFT) van IBM de schijf gecontroleerd en er bleken bad sectors op te zitten.
Winkel gebeld en er zit 3 jaar garantie op dus ik kan 'm zo vervangen.
Aangezien ik door m'n werk geen tijd heb om snel langs te gaan besloot ik om te kijken of ik het zelf kan fixen.
Met DFT heb ik eerst geprobeerd de bad sectors te repareren zonder data verlies.
Dit ging niet. Proces kapte er spontaan mee (schijf bleef wel draaien)
Sector repair met compleet herschrijven van de schijf gaat wel goed.
Daarna DFT er weer op gedraaid en uitslag: alles goed.
Ik ga 'm zo weer als bootschijf zetten en kijken of ie nu goed blijft, maar wat vinden jullie. Zou je 'm gewoon laten vervangen door garantie of niet?
Ik heb uiteraard niet veel vertrouwen meer in de schijf, maar voor hetzelfde geld blijft ie het goed doen?