Internet proxy voor gaming

Pagina: 1
Acties:

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Ik heb gehoord dat dit mogelijk was voor het spel quake3. Met als doel je ping tijd te verlagen naar verre servers.
Ik weet wel hoe je die proxy setting instelt in q3.
Maar hoe draai je die proxy, we hebben een 100mbit connectie tot onze beschikking bij een kennis met een linux bak.
Wat heb je hier voor nodig en welke progs heb je er voor nodig?
Een guide zou handig zijn :) (kheb al gegoogled maar weinig kunnen vinden)

bvd

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
heeft je provider geen quake server?
dat wil ook wel eens helpen.

• SICK
Het gaat er juist om dat je via die proxy juist fijn pinged in landen als bijv zweden zodat je ook fijn tegen scandinavische teams kan spelen

• SICK
Heb al wat gevonden. http://www.challenge-uk.c...hp3?aid=27540&pageid=1952.

Handigste is via een socks5 server proxy. Zou iemand mij kunnen vertellen wat je daar precies voor nodig hebt ? :)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:46
SICK schreef op 17 February 2003 @ 18:04:
Heb al wat gevonden. http://www.challenge-uk.c...hp3?aid=27540&pageid=1952.

Handigste is via een socks5 server proxy. Zou iemand mij kunnen vertellen wat je daar precies voor nodig hebt ? :)
Denk dat dit beter naar NOS kan, aangezien het waarschijnlijk over software voor op die Linux bak gaat ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Je moet gewoon een proxy server installeren op die vak met 100 mbit.
Vervolgens stel je als clients die proxy in bij je internet instellingen en dan gaat alle internetverkeer over die proxy. Waarschijnlijk zul je wel even een id en pass moeten gebruiken om te voorkomen dat iedereen die proxy gaat gebruiken :) Zodoende krijg je dus een lagere ping zoals je al opende :)

JayGTeam (213177)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AaroN schreef op 17 February 2003 @ 18:08:
Vervolgens stel je als clients die proxy in bij je internet instellingen en dan gaat alle internetverkeer over die proxy. Waarschijnlijk zul je wel even een id en pass moeten gebruiken om te voorkomen dat iedereen die proxy gaat gebruiken :) Zodoende krijg je dus een lagere ping zoals je al opende :)
Hmm, maar wordt de uiteindelijke ping daardoor niet juist hoger?
Je gaat via een omweg, aan het cache heb je in dit geval niet, dus alle data moet werkelijk de hele weg van client naar gameserver volgen.
Ipv direct naar de server komt er nog eens een proxy tussen, dat kan dan toch niet sneller gaan, lijkt me? :?
Misschien wel een lagere ping volgens de gameserver aangezien die de proxy pingt, maar heb je daar dan wat aan? :?

🌞🍃

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

daar heb je gelijk in idd. Alleen als de proxy een significant lagere ping heeft naar die bijv. zweedse servers (hetzij door een andere isp met grotere / snellere bandbreedte, hetzij door iets anders ;)) waarbij ping client naar proxy + proxy ping naar gameserver < ping client naar gameserver, dan is het wel nuttig mijns inziens :)

JayGTeam (213177)

• SICK
Bedankt voor jullie reacties.

Ja het gaat vooral om verre servers op nederlandse servers ping ik goed maar naar verre servers bijv naar Norwegen heb ik nog wel eens dat ik via new york geroute word :).
Weet je toevallig goede software voor linux voor zo'n proxy (ben zelf beetje erg linux newbee :))

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:50
squid

werkt perfect gebruik ik ook. en veel instelbaar

CISSP! Drop your encryption keys!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
SICK schreef op 18 February 2003 @ 11:57:
Bedankt voor jullie reacties.

Ja het gaat vooral om verre servers op nederlandse servers ping ik goed maar naar verre servers bijv naar Norwegen heb ik nog wel eens dat ik via new york geroute word :).
In principe behoort je provider de snelste route te kiezen, en als je provider een verbinding naar Noorwegen routeerd via de USA, dan is er iets goed mis. :) Wellicht kun je dan beter klagen bij je provider (of wissellen van provider).

Verder denk ik dat het er niet veel beter op wordt.... jij hebt immers een X aantal hops naar de proxy server, en de proxy server heeft weer een X aantal hops naar de Quake server. Dat lijkt me de boel alleen maar ontzettend vertragen.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

en hoe kan die proxy je verbinding verbeteren...

IMHO is het alleen maar een omweg, het kan alleen maar iets opleveren als de routes tussen jouw provider, en de host van de gameserver verkeerd staan ingesteld.

Als jouw poppeke zichzelf verplaatst dan stuurt tie dat over jouw ADSL/kabel of whatever lijntje naar die proxy, en die stuurt het dan weer door. De signalen die terugkomen gaan dan misschien via die proxy maar JIJ bent altijd de eindbestemming.

HTTP Proxy's hebben soms een snelheidsvoordeel omdat ze pagina's/plaatjes opslaan. Maar je kan toch niet de gegevens van een on-line spel cachen. De spelers staan namelijk NOOIT 2x op exact de zelfde plaatst, terwijl ze exact dezelfde kant op kijken met exact hetzelfde wapen en evenveel ammo en health :)

[edit]
Weet je wat ik de volgende keer doe... ALLE posts lezen voordat ik ga posten :)
nja, kijk maar of ik nog wat nuttigs geblaat heb :>

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 19:55 ]

Verwijderd

Vincent.. koop toch een normale verbinding :)
Pagina: 1