Linux wil niet meer in de grafische mode. Het scherm verandert een paar keer van resolutie en zonder foutmelding kom ik in het console login. Wat gaat (kan er) fout gaan. en is er een command waarmee ik in de conole de grafische mode start (Ik gebruik(te) KDE 3.03)
wat zit er onder ctrl+alt+F7?Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 20:20:
Linux wil niet meer in de grafische mode. Het scherm verandert een paar keer van resolutie en zonder foutmelding kom ik in het console login. Wat gaat (kan er) fout gaan. en is er een command waarmee ik in de conole de grafische mode start (Ik gebruik(te) KDE 3.03)
als daar niet je X zit dan kun je m proberen te starten met startx
It sounds like it could be either bad hardware or software
onder ctrl+alt+F7? Weet ik niet kzal zo effe kijken en meteen ook die startX proberen
Extra info voor als het niet lukt : net zag ik bij het aflsuiten dat de dm (Desktop Manager) [ FAILED ] was, waarschinlijk is dit de boosdoener.
Effe voor de duidelijkheid, ik post dit allemaal onder windows, ik start effe mijn 2e PC op anders moet ik iedere keer rebooten.
Extra info voor als het niet lukt : net zag ik bij het aflsuiten dat de dm (Desktop Manager) [ FAILED ] was, waarschinlijk is dit de boosdoener.
Effe voor de duidelijkheid, ik post dit allemaal onder windows, ik start effe mijn 2e PC op anders moet ik iedere keer rebooten.
Je hebt niks veranderd of geinstalleerd voordat dit gebeurde, en vroeger werkte het ook wel?
Wat staat er in de logs bij het starten van X (meestal /var/log/XFree86.0.log)? Wat in je /etc/[X11/]XF86Config? Dat is informatie waarzonder het verdraaid lastig gaat worden hier iets over te zeggen...
De topictitel is ook wat misleidend, dus ik zal 'm wat aanpassen.
Wat staat er in de logs bij het starten van X (meestal /var/log/XFree86.0.log)? Wat in je /etc/[X11/]XF86Config? Dat is informatie waarzonder het verdraaid lastig gaat worden hier iets over te zeggen...
De topictitel is ook wat misleidend, dus ik zal 'm wat aanpassen.
Het is me gelukt, die startx deed hetzelfde en toonde een melding dat ik in XFree86.0.log moest kijken, en helemaal onderaan zag ik dat ie een melding had over de fonttype. Nou heb ik een regel toegevoegt zodat ie windows ttf moet gebruiken en die heb ik weer weggehaalt en violla ik zit weer in een grafische mandrake