Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Beetje off-topic... A-B wel goed en B-A niet? --> geen netwerk probleem. Check voor andere bottlenecks (denk aan hdd van 95 osr2 bak)
ik denk dat een van je kabels kapot is. In je utp kabel heb jee twee transmit een twee receive kanalen zitten. Als een van transmit kaduuk is krijg je heel veel fouten waardoor alles opnieuw gestuurd moet worden.
Die HD is onzin er zit wel wat verschil tussen lezen en schrijven maar het lijtk me sterk dat dat zo verschrikkelijk veel is
Die HD is onzin er zit wel wat verschil tussen lezen en schrijven maar het lijtk me sterk dat dat zo verschrikkelijk veel is
Het gekke is dat ik met mijn volledig 3com 100mbit netwerk volgens de hub niet boven de 30-50 mbit uitkom als ik een flinke diectory (2gb) overblaas. Zou dat de limiterende factor zijn van de IDE controller ??
Zeef: Zou goed kunnen. Ook verkijken heel veel mensen zich op de CPU load die 100 Mbit netwerkverkeer zou vreten.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
DAt is een normale snelheid over een 100Mb netwerk ken je geen 100Mb doorvoeren.
je moet nog rekening houden met je headers van je TCP/IP je netbios en zo.
je moet nog rekening houden met je headers van je TCP/IP je netbios en zo.
Verwijderd
correctie: het is wel degelijk mogelijk om een stuk hoger dan 30-50 mbit te komen, maar de bottleneck ligt ook niet bij de computers, maar veeleer bij de hub/switch... ik haal op een 100mbit switch 75/80 mbit...
Als een kabel kapot zou zijn en je sluit de ene kabel op de andere pc aan en andersom zou dat dan uitmaken?
Ik heb namelijk net ff de kabels verwisseld, maar de data blijft langzaam gaan in dezelfde richting. Zou het dan niet omgedraaid moeten zijn?
Of is er nog een andere manier om je kabels te testen?
Ik heb namelijk net ff de kabels verwisseld, maar de data blijft langzaam gaan in dezelfde richting. Zou het dan niet omgedraaid moeten zijn?
Of is er nog een andere manier om je kabels te testen?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Je test je kabels door te vervangen met andere voor hetzelfde geld is je netwerk kaart gewoon gammel
Ik heb 2x 3com 3c905c-tx kaart erin zitten, en verzond met een athlon 1 ghz 256mb ram naar p3 500 128mb ram die allebij niks anders aan het doen waren op dat moment. Op de hub bleef het collision lichtje uit want dat was ook de enige netwerk activiteit die op dat momewnt plaats vond. De kabels zijn gewoon UTP van 5 en 10 meter lang en lopen niet langs andere leidingen.
Verwijderd
Als je een 10/100 hub hebt, wil het nog wel eens voorkomen dat de hub en de NIC het maar niet eens willen worden op welke snelheid gecommuniceerd moet worden. Zet de kaart in de eigenschappen eens vast op 100Mb.
Pagina: 1