[Suse8.0Pro] Partition Check Crash....

Pagina: 1
Acties:

• topper007
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04 13:36

topper007

Toppertje !!

Topicstarter
op dit moment ben ik suse 8.0 aan het proberen te installeren maar elke keer als ie de partition check gaat doen blijft ie hangen!. Ik heb al in de suse support db gekeken (ook trouwens in dit forum gezocht, maar is me niet duidelijker geworden) en daar stond dat ik de floppy drive moet aanzetten! En die staat al, volgens mij aan, bij first boot device staat de floppy. In het menu Advanced Bios Features komt het onderwerp Boot Up Floppy Seek helemaal niet voor en ik las dat je hem hier juist kan aanzetten. Dma staat, volgens linux, op 33 maar in de bios staat de 66 versie aan (?!). Cursor blijft knipperen bij HDe.
Configuratie:
Hda: Sony DVD rom
Hde: Maxtor 91366u4 (13gb,), gepartitioneerd (1004mb is Fat32 en de rest is niet ingedeeld omdat linux dit kan/moet doen)
Intel Celeron 466 op een Abit BE6-II V1.0 (dit met de meest recente bios, de 1.25 versie)
HPT366 Controller.

Heeft iemand hier een mogelijke oplossing voor?

[ Voor 4% gewijzigd door topper007 op 16-02-2003 20:28 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:28

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je tijdens het opstarten een diskette in de drive stopt, wordt die dan gelezen? Ik snap overigens niet waarom het al dan niet hebben van een werkende diskettedrive te maken heeft met het installeren van partities, maar dat is een andere zaak :). Daarnaast: als hij vastloopt, zie je dan ergens een melding? Krijg je iets meer te zien als je op Alt+F2/F3/F4/Fn drukt?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• topper007

topper007

Toppertje !!

Topicstarter
die diskette wordt tijdens het opstarten gelezen. Ik zie overigens geen melding(en) staan tijdens de crash. Kan overigens nergens op drukken dus ook niet op F1/F2 etc.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Dat is de boosdoener. Nou ja, Linux is de boosdoener, maar dit de veroorzaker.

Ik heb dit probleem ook gehad. Er zijn hierover trouwens zeker wel topics op GoT, maar het kon idd wel even zoeken zijn. En aangezien dat op dit moment even niet werkt (grr...), kan ik dat niet eens proberen, helaas :(
Heeft iemand hier een mogelijke oplossing voor?

Ik heb destijds gewoon een iets oudere kernel gepakt, en die had nergens last van. Maar of dat bij het installeren van SuSE ook een optie is, weet ik zo niet. Krijg je in het begin geen menu's waarin je kunt kiezen voor een andere kernel o.i.d.?

• topper007

topper007

Toppertje !!

Topicstarter
er komt geen menu voor mijn neus waar ik een andere kernel kan starten.
Als ik in de bios de Udma 66IDE Controller uitzet dan gaat ik wel voorbij de Partition Check.
Dan krijg ik een menu met installatie etc (door op de installatie te drukken wordt de kernel geladen, 2.4.18 versie). Installatie wordt gestart en op een gegeven moment beeindig ik hem dan krijg ik wel een Menu voor me neus waar staat Kernel Modules. hierop geklikt krijg ik een scherm met ide/raid/scsi modules (hier staat mijn HD niet bij), Cd-rom, File System, unload modules etc. Als ik op File System druk kan ik meerdere modules laden (in het rijtje staat al bijv jfs, ext3, xfs, ntfs. Maar volgens mij kan ik hier geen kernel modules starten want mijn UDMA 66 Controller staat uit.
Ik heb zojuist een kernel gedownload (de 2.5.61) maar hoe kan ik deze met bovenstaande "uitleg" gebruiken?
Nog verdere ideeen?

[ Voor 7% gewijzigd door topper007 op 16-02-2003 21:19 ]

Verwijderd

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
kicken binnen 24 uur wordt niet op prijs gesteld, zoals je in bovengenoemde draad kunt lezen.

Die 2.5.x kernels zou ik eerst maar even links laten liggen, dat zijn test kernels en niet bedoeld voor productie systemen. En voor support van de HPT366 is die ook helemaal niet nodig, deze wordt al geruime tijd ondersteund in de 2.4.x kernels.
Het kan zijn dat je of een andere kernel moet booten zoals Wilke al aangegeven heeft . Je kunt overwegen om de schijf tijdelijk op je gewone ide-controller aan te sluiten, SuSE te installeren, nieuwe kernel te bakken, fstab aanpassen en dan de schijf weer terug te zetten naar de HPT controller.
Pagina: 1