[SBLive!] Probleem met "achter"-speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• beeman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-07-2022
Ik heb een SbLive met een Cambridge 4 speaker system. Alle vier de speakers zijn goed aangesloten via de versterker/subwoofer. Als ik de speaker-test vanuit de Creative Surround Mixer doe werken ze alle vier.

mijn probleem is het volgende:

Als ik audio afspeel via een Wave Device (Winamp bijv.) hoor ik het geluid door alle vier de speakers. Speel ik nu geluid af dat via mijn Line-In binnenkomt (vanuit PC2) dan hoor ik dat alleen via de voorste speakers. Ook audio die ik via KaZaa afspeel hoor ik alleen via de voorste.

heeft iemand een oplossing voor dit vage probleem?

• beeman
ohja... ik heb de fucking search geused, en de SBLIVE topics doorgelezen maar ik kan nix vinden... Ik heb de laatste drivers van Creative en ik draai Windows XP met SP1.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 21:03

4POX

Everybody is wired

Winamp speelt toch via een dirextx device en kazaa en de line_in worden geloof ik door de wave_device afgehandeld.. Dat is het enigste verschil wat me te binnen schiet

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ik had ook altijd problemen met WinXP en SbLive. Vanalles geprobeerd maar niks dat goed werkt. Toen voor een paar tientje een Terratec kaartje gekocht en deze werkt perfect.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

yep is een bekend probleem van de SB live :/
heb je die gekocht van iemand ofzo?

• beeman
hmmm... er zijn dus veel problemen mee... :{

nee ik heb hem al een jaar of twee, nieuwe gekocht bij een PIII 500. Ik ben er eigenlijk altijd best tevreden mee geweest...

ik zal straks eens gaan testen of het DirectX geluid wel door alle vier de kanalen komt...

Ik neem aan dat TerraTec ook kaarten heeft met 2 uitgangen? (Front en Rear?)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

beeman schreef op 16 February 2003 @ 20:22:

nee ik heb hem al een jaar of twee, nieuwe gekocht bij een PIII 500. Ik ben er eigenlijk altijd best tevreden mee geweest...

ik zal straks eens gaan testen of het DirectX geluid wel door alle vier de kanalen komt...

De nieuwe Aureon volgens mij. Hoor ik qua geluidskwaliteit goede dingen over :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• beeman
MST_Morpheus schreef op 16 februari 2003 @ 21:24:
[...]

De nieuwe Aureon volgens mij. Hoor ik qua geluidskwaliteit goede dingen over :)
hmm... die aureon is opzich wel interressant dan... "3 line outputs, stereo (3.5 mm)" en het goedkoopste model kost 'maar' 44 euro...
linkje

Dan heb ik alleen nog 2 SBLive's over :/ iemand (die niet XP draait) interresse?

offtopic:
vette usericon MST_Morpheus!

[ Voor 10% gewijzigd door beeman op 16-02-2003 22:34 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

beeman schreef op 16 February 2003 @ 22:33:
[...]

hmm... die aureon is opzich wel interressant dan... "3 line outputs, stereo (3.5 mm)" en het goedkoopste model kost 'maar' 44 euro...
linkje

Dan heb ik alleen nog 2 SBLive's over :/ iemand (die niet XP draait) interresse?

offtopic:
vette usericon MST_Morpheus!
Tja, ik draai al reeds bijna een jaar tevreden met een Audigy Platinum. En mijn vader heeft al een Live 5.1 Player (in combinatie met Windows 2000 Pro).
Dus ik heb geen geluidskaart meer nodig. Ik denk wel dat je ze wel kwijt raakt hoor, zet ze anders op tweakers net bij vraag & aanbod. Daar lijkt het me meer op zijn plaats :)

offtopic:

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:49

Eraser127

Nijkerk

ik heb ook zoiets, maar dan met m'n 512PCI, Winamp en rest werkt wel op de 4 speakers, maar Windows cd-speler niet. Werkte eerst wel volgens mij, maar dat weet ik niet zeker.

My Discogs

Verwijderd

beeman schreef op 16 February 2003 @ 20:22:

Ik heb nu een Terratec 1024 is dus bijna precies hetzelfde als de Live 1024 van Creative. Behalve dat deze wel werkt en een optiche uitgang heeft.

Verwijderd

Probeer het eens door de rear input niet aan te sluiten op je subwoover.
Dit hielp wel bij mij.
Alleen is het geluid dan niet regelbaar, in de zin van surround.
Maar dus wel door 4 speakers.
Pagina: 1