Computer als router bij motorola modem

Pagina: 1
Acties:

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 22:34
Er zijn al verschillende topics over het probleem van het nieuwe modem van Casema. Het gebruikt namelijk dat L2TP protocol.
Nu wil ik dus met een computer(75mHz) een router maken, aangezien dit de goedkoopste oplossing is.
Maar wat is nu de meest simpele manier om het aan de praat te krijgen. Coyotelinux ondersteunt bijvoorbeeld geen L2TP. Compleet linux erop zetten werkt ook niet volgens mij, omdat je dan een minumum systeemeis hebt van 200mHz. Weet iemand wat dan een mogelijkheid voor mij is.

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vjenne schreef op 16 February 2003 @ 19:36:
Compleet linux erop zetten werkt ook niet volgens mij, omdat je dan een minumum systeemeis hebt van 200mHz.
hoe kom je daar bij????

do or do not, there is no try

• Vjenne
uh, redhat 7.1 had dat nodig, zag ik zostraks op een site.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Harkelaar schreef op 16 februari 2003 @ 19:38:
[...]

hoe kom je daar bij????
inderdaad gewoon slackware draaien, en een p75 met 16mb is nog voldoende,

tis wel txt based, mischien dat de topicstarter daar op doelt?

A wise man's life is based around fuck you

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:22

Nakebod

Nope.

Harkelaar schreef op 16 February 2003 @ 19:38:
[...]

hoe kom je daar bij????
De meeste minimale eisen gaan vaak uit van een grafische desktop, en dan is dat wel zo ongeveer het minimale idd wat je nodig hebt.

Txt based heeft veel? minder nodig maar die minimale specs zie je bij RH, SuSE, enz, er vaak niet bij staan

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Nakebod schreef op 16 februari 2003 @ 19:51:
[...]

De meeste minimale eisen gaan vaak uit van een grafische desktop, en dan is dat wel zo ongeveer het minimale idd wat je nodig hebt.

Txt based heeft veel? minder nodig maar die minimale specs zie je bij RH, SuSE, enz, er vaak niet bij staan
mmmja die RedHat en Suse smaakjes concentreren zich hoofdzakelijk op de gebruikers die willen overstappen van windows naar linux, veel spul is getuned voor de gui desktop, en de systeemeisen zijn dan vervolgens ook een stukje hoger

Suse is op een p75 met 32mb ook wel te draaien, je moet dan wel de .txt based setup draaien (en veel geduld hebben), maar goed als het puur en alleen als router is is het nog wel te doen

A wise man's life is based around fuck you

• Vjenne
Ok, txt based maakt me natuurlijk niets uit, maar kan ik dit dan instellen zodat het als router werkt met L2TP? Ik heb het topic gelezen waar linux idd verbinding kreeg, maja daar is het nog geen router van.
Pagina: 1