XP2400 en zalman6000 PC springt uit door oververhitting.

Pagina: 1
Acties:

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:42
Ik post deze thread onder mijn zoons naam.

Het volgende, ik heb via PC prive project een PC bij Sallandautomatisering later samen stellen. Deze is keurig aan gekomen alleen bij het openen bleek dat de cooler van de processor was gevallen, mijn zoon heeft hem er op gezet en andere koelpasta er op gesmeerd.

Maar nu is temperatuur als PC niets doet al rond de 60 graden en als ik bezig ben stijgt de temperatuur en valt deze uit.

Hij heeft hem nog eens er af gehaald en weer alles gecontroleerd maar temperatuur blijft hoog. De ventilator is ondertussen ook al vervangen door een Papst. Maar wat nu ook blijkt dat het koelblok niet echt warm wordt. Maar kijkend naar de kracht om koeler er op te zetten en naar het dunne laagje koelpasta szit de koeler er wel goed op.

Weet misschien iemand hier wel waar de fout zit.
Alvast bedankt
William

Systeem:
Epox EP-8K3AE
Xp2400
512mb pc2700

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe warm wordt hij na een tijdje??
Staat er toevallig in het bios dat hij bij een bepaalde temp. moet uitschakelen :?
Het kan zijn dat de sensor een te hoge waarde geeft, en dan schakelt hij uit :)

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
Zijn er mischien niet een paar klemmetjes van die koeler afgebroken zodat je hem niet goed vast kan zetten :?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Als het koelblok echt niet warm wordt, zal het toch liggen aan de overdracht tussen het blok en de proc, hoor...

De koeler hangt niet een beetje? Er is echt geen afstand tussen de 2, hoe klein dan ook?
Al betere pasta geprobeerd (ik weet neit wat er gebruikt is :))?
We kunnen vanaf hier ook weinig zeggen, natuurlijk, misschien zou een andere koeler gebruikt kunnen worden (geprobeerd ieg? :))
(Hint > die van Albinoraptor zelf :P)

Ik weet trouwens niet of het wel de handig is onder iemand anders naam te posten, ik denk dat hij het beter kan posten met deze vraag, want dit zou onder accountsharing kunnen vallen..
:)

Maar als een echte Tweakerd er al naar gekeken heeft, zal het contact enzo wel ok zijn, denk ik (voor zover dat dus mogelijk is). Ik zou dus even een andere koeler proberen, misschien is dit oppervlak niet goed, of is die klem te zwak/niet strak genoeg.

[ Voor 18% gewijzigd door Okyah op 16-02-2003 19:03 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:42
De pc schakelt zich uit als temp 75 graden wordt, omdat mijn zoon het niet verstandig leek om hem warmer te laten worden.

En er is niets afgebroken.

Er is koelpasta met zilver gebruikt en dat zou zeer goed zijn volgens hem.

En misschien idd handig om bij zijn PC te proberen, zou die weer eens niet uit elkaar liggen.
Maar omdat koeler er af lag toen computer aankwam, kan het ook misschien zijn dat de clip gebogen is want deze kon eerst niet eens vastgezet worden zonder dat deze iets sterker gebogen was.

Ik zal hem dat zo meteen eens vragen of misschien clip toch fout zit.

Alvast bedankt.

[ Voor 61% gewijzigd door Albinoraptor op 16-02-2003 19:07 ]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Albinoraptor schreef op 16 February 2003 @ 19:01:
De pc schakelt zich uit als temp 75 graden wordt, omdat mijn zoon het niet verstandig leek om hem warmer te laten worden.

En er is niets afgebroken.
Wat denkt Albinoraptor er zelf van? :)

Bij 75 graden zal het btw nog wel loslopen, hoor, bij 90 heb je een probleem :P

Maar het moet aan de het koelblok liggen..

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als de koeler er af lag bij aankomst gok ik inderdaad dat het clipje verbogen is. Ik vind het sowieso niet echt een briljant idee van Salland om een kast met 462 gram koper aan de cpu te laten vervoeren door de PTT :P.

Mocht het clipje verbogen zijn, bij een Zalman 6000Cu (en ik neem aan bij de AlCu versie ook, ik weet niet welke in het systeem zit) zit nog een extra clipje. Aannemende dat die niet meegeleverd is zou ik Salland gewoon vragen of ze die opsturen.

Verwijderd

Als goed is dan heb je een clip met een gaatje er in.. Deze cooler kan er echt NIET AFVALLEN! dan moet er echt iets mis zijn. De clip gebogen? nee deze hoort recht te zijn.

Ik heb deze cooler ook maar het houd mijn 2200+ op max 45* met die bijgeleverde fan.. en dan heb ik de gewonen koelpasta er op zetten.

Ik zal even naar hun bellen want dit is niet GOED.

Verwijderd

Als dat ding eraf is gevallen is er dan niks in de pc zelf kappot want ik heb ook zo'n zalman de 6000CU maar ik moet er toch niet aan denken dat hij op men videokaart valt.
Pagina: 1