Wie o Wie kan mij helpen met het volgende ! Ik heb een @home breedband-abonnement. Tot voor kort had ik een peer-to-peer netwerkje met daarin een PC met 2 netwerkkaarten (1 voor @home en de ander voor het Lan gedeelte) en een Compaq Notebook . Dit werkte perfect.
Nu heb een Billion Wireless Broadband FireWall Gateway (BiPAc 643) gekocht en krijg het niet meer aan de praat. Naast deze router heb ik ook nog een wireless PCMCIA adapter en een Wireless USB Lan adapter. Sindsdien krijg ik het hele handeltje niet meer aan elkaar geknoopt.... Wie kan mij helpen met de settings van dit geheel
??
Ik denk dat je eerst even de F.A.Q moet doorlezen voordat je de vraag stelt 
welkom op het forum trouwens
welkom op het forum trouwens
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Beste Proxy,
Ben zojuist even bij de FAQ geweest wordt niet veel wijzer, moet ook nog wennen aan het gebruik van het forum...!
Ben zojuist even bij de FAQ geweest wordt niet veel wijzer, moet ook nog wennen aan het gebruik van het forum...!
ok dingen die ik dan zou willen weten voor dat ik je vraag zou kunnen beantwoorden:
1. welk OS loopt op welke PC
2. loopt het wireless gedeelte wel goed ?? (interne netwerk)
3. heb je de handleiding van de router goed doorgelezen, heeft die de cc/co/cp hostname van @home (anders krijg je geen ip van de DHCP server)
4. heb je in de search gekeken of iemand het zelfde probleem eerder heeft gehad
5. heb je de handleiding van de router goed doorgelezen ??
zo maar een paar vragen die bij me opkomen
1. welk OS loopt op welke PC
2. loopt het wireless gedeelte wel goed ?? (interne netwerk)
3. heb je de handleiding van de router goed doorgelezen, heeft die de cc/co/cp hostname van @home (anders krijg je geen ip van de DHCP server)
4. heb je in de search gekeken of iemand het zelfde probleem eerder heeft gehad
5. heb je de handleiding van de router goed doorgelezen ??
zo maar een paar vragen die bij me opkomen
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Oke here we go !
1) Desktop loopt op Windows 2000 Pro Nederlands en de Notebook op Windows XP Pro
2) Het wireless gedeelte heb ik nog niet eens getest want ik probeer alleen de router aan de praat te krijgen via een UTP kabel (kan wel in de OS van de router dus de kabel is goed). De router en accesspoint is een Billion BiPac 643.
3) De handleiding van de router is zeer summier, en ik kan op een aantal wijzes de WAN-verbinding configureren. Tot op heden werkt er geen één. Ik heb hem nu staan op een dynamisch IP adres waarbij er geen router- of domainnaam is ingevuld, het mac-adres staat op default en NAT op enable.
Je kan de volgende protocollen instellen : PPPoE, Fixed IP, PPTP Client.....???
4) Ik heb de search doorgezocht en niets gevonden.
5) De handleiding is zeer summier zoals al eerder gezegd en ik heb hem al doorgelezen
1) Desktop loopt op Windows 2000 Pro Nederlands en de Notebook op Windows XP Pro
2) Het wireless gedeelte heb ik nog niet eens getest want ik probeer alleen de router aan de praat te krijgen via een UTP kabel (kan wel in de OS van de router dus de kabel is goed). De router en accesspoint is een Billion BiPac 643.
3) De handleiding van de router is zeer summier, en ik kan op een aantal wijzes de WAN-verbinding configureren. Tot op heden werkt er geen één. Ik heb hem nu staan op een dynamisch IP adres waarbij er geen router- of domainnaam is ingevuld, het mac-adres staat op default en NAT op enable.
Je kan de volgende protocollen instellen : PPPoE, Fixed IP, PPTP Client.....???
4) Ik heb de search doorgezocht en niets gevonden.
5) De handleiding is zeer summier zoals al eerder gezegd en ik heb hem al doorgelezen
Beste JoosD,_/-\o_
Ik tik je dit bericht van uit de notebook met een wireless internet verbinding !! TOP
Kortom het werkt !! Nu op naar het draadloos netwerk(je)...
Bedankt, Pieter Hendriks
Ik tik je dit bericht van uit de notebook met een wireless internet verbinding !! TOP
Kortom het werkt !! Nu op naar het draadloos netwerk(je)...
Bedankt, Pieter Hendriks
Ik was eerder
Ik was eerder
Beste proxy,
Ik heb de handleiding gelezen maar daar staat niet in hoe en waar je de CP naam moet invullen. Het duwtje in de rug was voldoende. Nu ben ik weer aan het stoeien met het feit dat de beide pc's elkaar nog moeten gaan zien en toegang moeten gaan geven in de gedeelde mappen...
Ik heb de handleiding gelezen maar daar staat niet in hoe en waar je de CP naam moet invullen. Het duwtje in de rug was voldoende. Nu ben ik weer aan het stoeien met het feit dat de beide pc's elkaar nog moeten gaan zien en toegang moeten gaan geven in de gedeelde mappen...
Verwijderd
had je al wel tussen de FAQs van @home zelf gekeken? ze ondersteunen het niet, maar er staat wel hoe je dat moet doen met router verbinding maken enzo.
vergeet trouwens niet je gateway intevullen en niet alles via Router DHCP te laten gaan, daar je anders je wireless flink moet gaan wappen.
dat met sharen kan je doen vanuit je properties van je LAN connectie. (of via tcp/ip of via ipx of netbui)
vergeet trouwens niet je gateway intevullen en niet alles via Router DHCP te laten gaan, daar je anders je wireless flink moet gaan wappen.
dat met sharen kan je doen vanuit je properties van je LAN connectie. (of via tcp/ip of via ipx of netbui)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 17:14 . Reden: kwas net te snel met drukke ]
Pagina: 1