Hoi.. ik ben bezig met een nieuwe layout voor men pagina, en daar hoort ook een normaal menu bij
aangezien ik niet kan dhtml-len of jscripten heb ik dus wat proberen te "rippen" uit een template maker.. ik dacht ik wil niet flauw zijn en ga er zelf mee aan de slag..
ok.. alles lukt wel aardig.. op het javascript gedeelte na.. daar ging het mij dus in princiepe alleen om. met div's werken lukt wel
Het probleem is het volgende :
De javascript geeft een waarde aan het bestand of die "aangevinkt" is of niet.
Als die niet aangevinkt is zal hij plaatje 1 weergeven, als hij wel aangevinkt is zal hij plaatje 2 aangeven.
Door in de javascript file een code te maken zal hij alles herkennen, de filename moeten bepaalde codes bevatten dus (in de bestandsnaam)
Mijn probleem is dat het me niet voor melkaar te krijgen van een goed werkend roll-over effect dus te krijgen..
hier de stukjes javascript die kijken naar je bestandsnaam :
Hierboven de bestandsselectie (het verificatie/verander stukje klopt)
de bestandsnamen zijn dus :
mg4-v-2-0.gif (plaatje niet_over) en mg4sel-v-2-0.gif(plaatje wel_over)
hieronder toch even de functies van selecteren
Hieronder het stukje wat het scriptje aanroept :
Ok, je kan me lame vinden nu,... maar ik heb voor 70% het hele script veranderd (verbeterd) behalve javascript
magoed..
gaarne hulp
aangezien ik niet kan dhtml-len of jscripten heb ik dus wat proberen te "rippen" uit een template maker.. ik dacht ik wil niet flauw zijn en ga er zelf mee aan de slag..
ok.. alles lukt wel aardig.. op het javascript gedeelte na.. daar ging het mij dus in princiepe alleen om. met div's werken lukt wel
Het probleem is het volgende :
De javascript geeft een waarde aan het bestand of die "aangevinkt" is of niet.
Als die niet aangevinkt is zal hij plaatje 1 weergeven, als hij wel aangevinkt is zal hij plaatje 2 aangeven.
Door in de javascript file een code te maken zal hij alles herkennen, de filename moeten bepaalde codes bevatten dus (in de bestandsnaam)
Mijn probleem is dat het me niet voor melkaar te krijgen van een goed werkend roll-over effect dus te krijgen..
hier de stukjes javascript die kijken naar je bestandsnaam :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| if (DHTML) {
// initalize the menu image objects
for (i=0;i<=6;i++)
{
myObj = getObj("ml" + i)
myObj.top = menuImages[i][2]
myObj.left = menuImages[i][3]
myObj.width = menuImages[i][4]
myObj.visibility = menuImages[i][5]
menuImages[i][0].src = "/images/img_menu/mg" + i + "-v-2-0.gif";
menuImages[i][1].src = "/images/img_menu/mg" + i + "sel-v-2-0.gif";
} |
Hierboven de bestandsselectie (het verificatie/verander stukje klopt)
de bestandsnamen zijn dus :
mg4-v-2-0.gif (plaatje niet_over) en mg4sel-v-2-0.gif(plaatje wel_over)
hieronder toch even de functies van selecteren
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| /*
function SelectImage(nImg)
This function sets the source of the image with number nImg to the selected version
*/
function SelectImage(nImg)
{
document.images["mg" + nImg].src = menuImages[nImg][1].src;
}
/*
function DeselectImage(nImg)
This function sets the source of the image with number nImg to the deselected version
*/
function DeselectImage(nImg)
{
document.images["mg" + nImg].src = menuImages[nImg][0].src;
} |
Hieronder het stukje wat het scriptje aanroept :
code:
1
| [img]"mg1-.gif"[/img]</a><a href="#" class="menuCommandLink" onMouseOver="fnImgMouseOver(1);" onMouseOut="fnImgMouseOut(1);"> |
Ok, je kan me lame vinden nu,... maar ik heb voor 70% het hele script veranderd (verbeterd) behalve javascript
magoed..
gaarne hulp
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy