Toon posts:

Probleem met branden van 800 MB cd's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem dat ik geen 800 MB / 90 minuten cd's kan branden. Ik heb Windows 2000 professional draaien, en Nero Burning Rom. De Nero software heb ik al geupgrade naar de laatste versie, en ik heb ook al getracht m'n Cd-brander firmware te updaten dmv een gedownloade update van de site van A-Open. Dit flashen schijnt goed te gaan, maar nadat ik mn pc geboot heb blijft het probleem zich nog steeds voordoen dat Nero zeurt dat er te weinig ruimte op de cd aanwezig is. Als ik Medium Info in Nero opvraag ziet ie maar 700 MB, terwijl er toch echt een cd van 800 Mb in zit.
Ik heb in Nero de optie 'check for correct disc format before burning' al uitgezet, zonder succes. En ook ISO mode 2 / XA staat ingeschakeld. Wederom zonder succes.

Blijft er nog iets over wat ik over het hoofd heb gezien?

Thanx alvast!

Ik ben nieuw hier, dus ik hoop niet dat ik een vraag stel die al eerder gesteld is. Ik kon nix vinden tussen de oude topics in ieder geval...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb je bij geavanceerde opties 'overbranden' aangezet?
Standard worden al die cd's maar tot 702 MB herkend, ook al zijn ze groter.
Je kan alleen overbranden tot 800 MB.
Mode 2 is niet per se nodig, Mode 1 mag ook en wordt het meest gebruikt omdat AOpen CD-ROM spelers mode 2 veel trager lezen. Hier dan iig.

Ik weet ook niet zeker of AOpen brander wel kunnen overbranden. Niet alle branders kunnen dat.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Overbranden had ik ook al ingeschakeld ja. Maar dat helpt ook niet. Het zal dan inderdaad wel aan mijn brander liggen dat ie geen overbranden ondersteund ofzo.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 15:40
Nero zal (volgens mij) nooit meer herkennen dan 703 MB.
Het ligt niet aan je O.S. of brand programma dat het niet lukt, je brander moet dat ondersteunen. Zoek eens op cdmediaworld.com ofzo naar gegevens over dat ding.
Verder adviseer ik Disc At Once te gebruiken bij overburning.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt