• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Mijn huidige mp3 speler (rio 300) werkt niet meer goed en is aan vervanging toe. Omdat ik nu niet alleen een mp3-speler wil zit ik te denken om een pda te kopen en deze als mp3 speler te gebruiken. hierover natuurlijk nog wat vragen:

-batterij verbruik, hoelang werkt een pda om 1 accu
-XScale of strongarm. (niet alleen voor mp3, maar ook toekomst visie)
-Geheugen van die dingen, er kan een 1gb microdrive in, maar is deze ook snel te beschrijven vanuit een pc?

if broken it is, fix it you should

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
zoek en gij zult vinden

www.palmclub.nl is een goed startpunt en gebruik de search hier eens

[ Voor 62% gewijzigd door pretorian_nl op 16-02-2003 18:11 ]

Digital Media Junkie

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Gaer schreef op 16 februari 2003 @ 18:10:
zoek en gij zult vinden

www.palmclub.nl is een goed startpunt en gebruik de search hier eens
de enige palm os based pda die potenitieel heeft is de tungsten en ik heb toch liever wat meer keus.....

[ Voor 11% gewijzigd door elgringo op 16-02-2003 22:19 ]

if broken it is, fix it you should

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:24

Tsuranim

There is only one

Er zijn ook sony clié's die met mp3 kunnen omgaan.
bijvoorbeeld de:
http://www.palmclub.nl/reviews/handhelds/sony/nx70v/

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
ik heb een sony clie 770 en daar luister ik sinds ik 'm heb (december 2001) mp3's op. Doet het prima naar mijn mening

Verwijderd

Ik ben momenteel de Dell Axis aan het overwegen..... Erge handige combinatie...
Ik heb nu een palm M505 maar die kan geen mp3's ondersteunen waar ik de laatste tijd toch meer waarde aan hecht.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Die Dell is idd een leuk ding. Heb je gelijk een PDA ;) Er kan CF in en Secure Digital / MMC card. CF is het meest intressant lijkt mij vanwege het grote prijsverschil. Voor €297 heb je er een http://www.euro.dell.com/...eries_axim5_handhelds.htm en dan kan je zelf kiezen hoeveel CF je er bij wil kopen :P Microdrive is volgens mij snel genoeg te beschrijven. Als je iedere dag een paar nieuwe MP3's erop zet en niet 1GB aan andere muziek zal het zeker geen probleem zijn. Er staat alleen niet bij hoelang de batterij mee gaat, maar een beetje tweaker kan zo een extern accupak maken zodat je geen gebruik hoeft te maken van de ingebouwde accu :P Standaard schat ik dat ie 6 uur meegaat ofzo als je MP3 afspeelt, maar om dat zeker te weten zul je zelf ook wat moeten zoeken :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
elgringo schreef op 16 februari 2003 @ 18:17:
[...]

de enige palm os based pda die potenitieel heeft is de tungsten en ik heb toch liever wat meer keus.....
De Clie T- en NR/X- series zijn anders ook geschikt als mp3 speler hoor. Voordeel is dat er een hold-knop op zit, als je die aanzet gaat het scherm uit maar spelen je MP3's wel door (hoop batterijbesparing dus). Bovendien is zo'n T-series een stuk kleiner dan de meeste PPCs en het formaat vind ik bij een mp3 speler toch wel belangrijk.

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:36

BCM

Ik gebruik de Clie NR serie als PDA en MP3 speler en dat bevalt uitstekend. Ik kan (ik weet niet hoe dat bij andere PDA's is) mn MP3's afspelen en tegelijk mn pda gebruiken. Nadeel blijft de Memory stick maar ook die is in prijs gezakt.

Cedo Nulli

Verwijderd

Ik gebruik m'n iPAQ als MP3 speler en dat werkt perfect. Er is b.v. winamp voor de Pocket PC (gratis) waardoor je ook je skins kan gebruiken. Kwaliteit is perfect.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik gebruik mijn Tungsten als MP3-speler, met Pocket Tunes (www.pocket-tunes.com). Kan goed overweg met playlists en skins.
De andere is Aeroplayer (www.aerodromesoftware.com) en die vind ik zelf wat minder mooi, maar ook die kan overweg met playlists en skins (er zijn al Windows Mediaplayer en RealOneplayer skins voor te downloaden).
Het wachten is helaas nog steeds op de gratis RealOneplayer.
Het grote voordeel van de Tungsten ten opzichte van pocketpc's als mp3-speler is natuurlijk het formaat. Ik draag hem in mijn binnenzak of jaszak en niemand ziet er iets van. Ook erg handig met de bijgeleverde transparante beschermcover, die heeft een uitsparing voor de 5-richtingstoets, waardoor ik hem blindelings kan bedienen.
Ik heb gekozen voor Pocket Tunes, omdat je hierbij met één tap een bedienings-popup kunt oproepen tijdens een ander programma (meestal onderweg: spelletje of AvantGo).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

interessant topic :) Zit er aan te denken om een iriver ifp90 te kopen voor €290 ofzo, maar als ik voor iets meer geld een hele pda met ongeveer de zelfde functies kan kopen is dat misschien ook nog wel te overwegen :)

Verwijderd

he jongens ik heb van de week een toshiba gekocht daar kreeg ik dus een pda bij e330 heeft iemand die all ik weet alleen nog niet egt hoe da ding werkt wie weet hoe je daar muziek naar toe zend als het goed is kon je die ook als mp3 speler gebruiken maaja de vraag is hoe ???

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 00:22:
he jongens ik heb van de week een toshiba gekocht daar kreeg ik dus een pda bij e330 heeft iemand die all ik weet alleen nog niet egt hoe da ding werkt wie weet hoe je daar muziek naar toe zend als het goed is kon je die ook als mp3 speler gebruiken maaja de vraag is hoe ???
RTFM? Op dat ding staat PocketPC? Die heeft toch gewoon Mediaplayer?

Leestekens in een post zijn toegestaan ;) Doe eens wat meer moeite en pak t boekje van de PDA eens :P

Verwijderd

jahh da weet ik dat ie mediaplayer heeft en het boekje oke maar alles staat in het engels duss ....??

Verwijderd

Ik heb zelf de Fujitsu Loox PDA, erg cool ding. Alle poorten en uitbreidings sleuven zitter erop, plus ik gebruik de DiVX player voor pocket PC. Kun je zelfs je films kijken ;).
Hij ondersteund compact flash, dus microdrive is prima te gebruiken.

Verwijderd

jah oke mar hoe zend jij mp3s bijvoorbeeld naar je pdaatje wil ik weleens weten want leek me wl relaxx om lekker muziekje in de bus of zow op te zette ?? :P

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 01:17:
jah oke mar hoe zend jij mp3s bijvoorbeeld naar je pdaatje wil ik weleens weten want leek me wl relaxx om lekker muziekje in de bus of zow op te zette ?? :P
Heb je een kabel bij dat ding gehad? Heb je m al op je PC aangesloten? ActiveSync 3.5 geinstalleerd? Zo zet k er muziek op, en anders via een CFadapter in de laptop :P

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:25

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 01:10:
jahh da weet ik dat ie mediaplayer heeft en het boekje oke maar alles staat in het engels duss ....??
en anders vraag je je pappa of ie het wil vertalen als jij te jong bent om het te kunnen lezen....

blup

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

quote van profiel pc-master:
Beroep: ik ben nog steeds student en dat zal ik nog wel ff tijdje blijven
Opleiding: ICT
Oftewel, gewoon te lui om die handleiding even door te nemen. Ga ergens anders lopen trollen joh. Mocht je er echt niet uitkomen, dan heb ik nieuws voor je: je kunt je studie beter nu al opgeven.

[ Voor 17% gewijzigd door Zpottr op 08-03-2003 10:06 ]

Zoef

Verwijderd

heee stropdas kun je me ff uitleggen hoe je precies die nummers erop zet in in actysync

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 17:32
Sinds de aankondiging van de Sony Clié TG50 (http://www.sonystyle.com.hk/clie/app/tg50/index.jsp) ben ik behoorlijk warm gelopen voor deze PDA. Ik loop nu met een SJ30 rond, maar ik mis toch een aantal dingen die ik wel kan krijgen op de TG50 (bluetooth, OS5, MP3 en natuurlijk toetsenbord).

Topicstarter: als je een Clié overweegt als MP3 speler, let er dan wel op dat je een OS5 model koopt. De andere modellen (de T-serie minus de TG50) zijn natuurlijk ook mogelijkheden, maar daar kan geen Memory Stick Pro in. Betekend dus dat je aan de maximale opslagcapaciteit van 128 MB zit, wat voor mij te weinig is. De Pro-versie van de MS heeft een theoretische opslagcapaciteit van 32GB, is sneller, en de versies t/m 1GB zijn aangekondigt.

Edit: speelduur/batterijduur verschilt (vooral tussen PPC en PalmOS), maar de bovengenoemde TG50 speelt 4,5 uur MP3 af, maar dan wel met alleen de MP3 functionaliteit aan (dus geen scherm aan). Dit is ongeveer gemiddeld voor een PalmOS machine, van PPC weet ik het niet (al staat de PPC niet echt bekend om z'n goeie batterijduur :))

[ Voor 19% gewijzigd door zugzug op 08-03-2003 14:41 ]

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 16:21

tweakerbee

dus..?

4.5 uur is natuurlijk veel te weinig. Dan drain je je batterij in een halve dag.
Op het moment denk ik ook over een nieuwe PDA (als m'n Visor Edge echt dood blijkt te zijn + geen garantie meer krijgt) en deze als MP3 speler te gebruiken. Op het moment gebruik ik daarvoor nog een minidisc, welke 50 uur op 1 AA gaat.
Een PDA kun je gewoon elke avond opladen, dus zou ik geen problemen hebben met een uurtje of 10 speelduur. Moet ik hem wel echt elke avond opladen. Ding speelt op reguliere dagen namelijk zomaar 7 a 8 uur... dan wil ik niet de volgende dag zonder "juice" zitten. :)

Iemand enig idee hoe lang de Axim met een 3.6Ah batterij het uithoudt?

You can't have everything. Where would you put it?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 11:24:
heee stropdas kun je me ff uitleggen hoe je precies die nummers erop zet in in actysync
Ja dat kan, maar mensen die zelf geen moeite willen doen mogen t toch zelf uitzoeken van mij. Het plezier van het ontdekken van het nut van een handleiding wil ik ze niet ontnemen :>

Pagina: 1